• czb.ro
Click. Industrie

GENERAŢIA MEDIAPRO. PRIMELE REVISTE PENTRU TINERET

Publicat in: 13.09.2012, 06:27AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 1050
Etichete: Adelina Ionescu, Bravo, Delia Matache, Generaţia Pro, Grupul Mediapro, Marius Weber, Salut, Sebastian Kadaş, Super
GENERAŢIA MEDIAPRO. PRIMELE REVISTE PENTRU TINERET

SALUT ! Mai ţine minte cineva sloganul Generaţiei PRO şi revista de tineret lansată pe piaţă de Grupul MediaPro? 

--- 

Când citeşti pe o copertă:

De două ori mai multe pagini, 

de trei ori mai mult sex, 

de 10 ori mai multe premii 

… îţi dai seama că ceva scârţâie.

--- 

Probabil problemele majore ale revistei care urma să fie retrasă de pe piaţă acum 12 ani au fost:

  • faptul că se promovau strict proiectele lansate de Media Pro…
  • faptul că se scria despre formaţii fără istorie, apărute recent…
  • faptul că totul era prezentat frumos, pozitiv, full-color, dar fără conţinut remarcabil…
  • faptul că puneau pe copertă pozele unor persoane pe care nu le recunoaştem după zece ani…
  • faptul că apăruse de peste un an revista BRAVO … care i-a păpat ca şi concurenţă, deşi MediaPro Music nu dădea informaţii sau poze cu artiştii lor concurenţei!
  • faptul că Vodafone (pe atunci Connex) şi Orange (pe atunci Dialog) nu sponsorizau evenimente cu vedete internaţionale, nu erau direct implicate şi interesate în promovarea evenimentelor pentru tineret, fiind departe de nivelul prezenţei media din zilele noastre. Media Pro colabora mai strâns cu Dialog, dar nu exista nici un interes din partea telefoniei mobile să susţină o revistă pentru tineret, fără impact la tineret.

    George MichaelAll SaintsRicky Martin nu au salvat postul Adelinei Ionescu, şef redactorul revistei SALUT. Îmi aduc aminte de scandalul Premiilor Ballantines, organizat de Media Pro în 6.DEC.1998, unde doar vedetele din familia MediaPro au fost premiate … Toată presa a remarcat manevra. Ballantines s-a retras din proiectul care se dorea să fie o Gală de premii anuale organizate de Media Pro

    --- 

    Premiile Ballantines

    http://czb.ro/articol/3853/

    ---

    Zece ani mai târziu, grupul MediaPro deţine MTV. Deci, pe termen lung, grupul şi-a menţinut linia.

    În luna mai 2000, acum 12 ani, Media Pro a lansat o nouă revistă de tineret pe piaţă,SUPERDelia Matache (ex-N&D) a fost prima vedetă de pe coperta revistei de tineret, rebraduită în noul mileniu cu o nouă optică, un nou aspect, o nouă echipă.

    --- 

    Puţin straniu, şeful redactor nu mai semnează editorialele. Aici citim vorbele cu tâlc scrise de Carmen Stanciu. Zece ani mai târziu ne întrebăm cine este Carmen Stanciu? Fosta solistă semnată o vreme la A&A Records, care avea piese compuse de către un artist de la Direcţia 5 … a dispărut fără să lase urme.

    --- 

    Prea mulţi artişti se consideră vedete fără portofoliu. Prea mulţi oameni de afaceri iau prea în serios vorbele sau relaţiile acestora şi lipseşte o clarviziune asupra pieţei pe plan naţional ca un întreg. În continuare, suntem bombardaţi de păreri şi probleme din târgul cu aglomeraţia cea mai mare urbană. Există alte probleme, alte gusturi şi alte vedete locale şi la Iaşi, Cluj sau Timişoara. În momentul în care secundarul ceasului de unde se dă ora fixă se opreşte şi reviste cu pretenţii de distribuţie naţională îşi dau seama că nu poţi judeca piaţa locală din Iaşi, Cluj, Timişoara după sondaje de opinie făcute pe străzile Bucureştiului, poate apare şi prima revistă naţională care să ne intereseze pe toţi în mod global.

    --- 

    Altfel, în condiţiile date, în continuare, trec pe lângă standul de ziare, mă uit la coperţile revistelor şi nu recunosc nici 20% din vedetele promovate, mă uit la ziare sportive care le cumpăr pentru câte un CD cu Bitza sau Paraziţii, şi în nici un caz nu răsfoiesc hărtia de veceu desenată frumos de peste 20 de ani cu culorile echipelor Steaua sau Dinamo. Mă interesează informaţia şi scena de Bucureşti la fel de mult cum interesează pe marii moguli media informaţia şi scena din provincie.

    --- 

    Nu mai e nevoie să subliniez faptul că şi revista asta de tineret, oricât de SUPER se considera, a dat chix. Nu cred că MediaPro a mai încercat să lanseze alt proiect de revistă pentru tineret, cel puţin nu sub forma asta, în care se încerca să se promovezemuzica … preponderent cea promovată de Media Pro.

    Byte. Părerea mea. Mai doresc să fac o mică paranteză înainte să inchei acest articol.

    În 1999-2000, pe vremea când scena muzicală se afla în creşa comercială, legea dreptului de autor având doar trei anişori, şi se lansau o grămadă de trupe noi şi tinere autohtone, oamenii din spatele revistelor de profil muzical judecau că aceste tinere talente trebuie promovate agresiv şi puse pe coperţile revistelor de tineret. DAR revistele s-ar fi vândut mai bine dacă se puneau artiştii străini, vedetele internaţionale, pe coperta lor.

    Avusesem o discuţie la începutul anilor 2000 cu primii şef redactori ai revistei BRAVO,Marius Weber şi Sebastian Kadaş. Ideea la revista nemţească cu licenţă în România era să se alterneze vedetele de pe copertă şi din pictoriale. Dacă într-o săptămână ai o vedetă internaţională pe copertă, în următoarea săptămână vei vedea pe copertă o vedetă românească…

    --- 

    Ce mă distrează cel mai mult este revista Sunete … care mie cel puţin mi se pare o struţo-cămilă. Acum doi ani era greu de găsit; acum nu se mai găsește decât distribuit gratis prin câteva cluburi din București. Dacă ai avut posibilitatea să o răsfoieşti, ai fi văzut că aproape mereu pe copertă apărea un artist străin.

    Prin 2009, timp de un an de zile, aceasta avea ataşată și câte un CD cu o formaţie (outcast/marginalizată) talentată din underground-ul autohton, care deşi avea potenţial şi public, nu era suficient de interesantă pentru o casă majoră de discuri de la Bucureşti.

    În interiorul acestui set de reviste Sunete, undeva pe un colţ de pagină, se regăsea și Planul B al coperţii de revistă, întotdeauna cu artistul român care semnează CD-ul distribuit gratis împreună cu revista. 

    --- 

    În conjunctura actuală, sunt sigur că revista Sunete ar fi avut vânzări mai mari, la 10 sau imediat 15 ani de la înfiinţarea industriei noastre muzicale, dacă s-ar fi pus ACUMA, aşa cum obişnuiau revistele muzicale care au dat faliment acum 10-12 ani, ARTISTUL ROMÂN PE COPERTĂ.

    Pentru că acum a sosit vremea să se facă şi asta la noi.

    --- 
    Autor: RiCo
    Articol postat prima dată pe Blogul CZB în 7.FEB.2010
    Facebook Twitter MySpace  
     

    Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

    Nume:   Antispam:  

    Niciun comentariu!

    Articole relative:

    Finala GBOB România 2016
    Finala GBOB România 2016...
    Publicat in: 14.12.2016, Ora: 14:00PM
    Eurock Christmas
    Eurock Christmas ...
    Publicat in: 06.12.2016, Ora: 09:56AM
    RECORD ABSOLUT de PREMII la un CONCURS NAȚIONAL de muzică
    RECORD ABSOLUT de PREMII la un CONCURS...
    Publicat in: 01.11.2016, Ora: 08:18AM
    Semifinala GBOB Banat. Forța Destinului
    Semifinala GBOB Banat. Forța Destinul...
    Publicat in: 18.10.2016, Ora: 07:05AM
    ÎN PREMIERĂ la Suceava. Semifinala GBOB Bucovina
    ÎN PREMIERĂ la Suceava. Semifinala G...
    Publicat in: 12.09.2016, Ora: 14:35PM
    Seria de concerte Stefan Banica de Craciun pentru al 13-lea an consecutiv
    Seria de concerte Stefan Banica de Cra...
    Publicat in: 23.12.2014, Ora: 06:58AM
    GENERAŢIA MEDIAPRO. PRIMELE REVISTE PENTRU TINERET
    GENERAŢIA MEDIAPRO. PRIMELE REVISTE P...
    Publicat in: 30.10.2014, Ora: 06:33AM
    Topurile de final de an
    Topurile de final de an...
    Publicat in: 09.01.2012, Ora: 06:48AM
    ProFM a inchis toate sediile de provincie
    ProFM a inchis toate sediile de provin...
    Publicat in: 23.03.2011, Ora: 09:29AM
    Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online