• czb.ro
Click. Cronica

The MonoJacks. BV. Rockstadt. 2011.OCT.2

Publicat in: 03.10.2011, 09:36AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 7753
Etichete: Braşov, Cristi Busuioc, Florin Vasile, Indie Rock, Let It Burn, Maccabees, One Group, Radio Guerrilla, Shoegaze, Ursus Evolution, When I Was Gone
The MonoJacks. BV. Rockstadt. 2011.OCT.2

The MonoJacks

Braşov. Rockstadt

2 octombrie 2011

!!!!

---

Am văzut o formaţie profi în seara asta la Rockstadt Braşov.

---

Deschiderea. When I Was Gone



---

Mi-au plăcut dialogurile dintre chitarişti; mi-a plăcut faptul că pe multe sintre piese se cântă cu două voci (Florin Vasile are o voce mai groasă şi intervine pe părţi întregi de piese sau la refren, ca să dubleze solistica lui Doru Trascău; efectul se resimte din prima) - şi m-au dat gata ultimele piese din program (Pressure Phone Calls, Push the Pedal şi o piesă nouă), care au fost cele mai dinamice din repertoriul prezentat în această seară.

---

Mi-a plăcut aspectul vizual al trupei cu solistul la cămaşă albă, contrastând cu tricourile negre ale colegilor aranjaţi în semi-cerc în jurul lui. Totodată, formula oarecum clasică de cvartet (cu solistul care cântă simultan la chitară) se prezintă cu un baraj de chitare în prima linie, care pe anumite secvenţe de piese dă o prezenţă scenică deosebită.

---

Let It Burn



---

Mi-a plăcut de baterist şi este păcat că la stilul abordat de această formaţie nu se execută solouri la instrumente şi nu există momente de improvizaţie (chiar dacă acestea ar fi regizate şi repetate la sală). Problema principală pe care o văd la MonoJacks (pe lângă faptul că toate versurile sunt cântate în limba engleză) este că toţi se concentrează atât de mult ca fiecare notă să fie la locul ei (cu o precizie matematică) încât se pierde mult din efectul unei cântări Live de club, în sensul că se renunţă la ştrengării pe scenă pentru a impresiona pe cei care au plătit un bilet să-i şi vadă, nu doar să le asculte muzica. Trupeţii de la MonoJacks nu se încumetă să facă faze năstruşnice cum ar fi comunicarea neconvenţională cu publicul sau momente de echilibristică acrobatică, care ar dăuna foarte probabil obţinerii perfecţiunii sonore a pieselor, interpretate în mare măsură aproape exact ca în studio.

---

Eu personal dacă doresc să ascult piesele ca în studio, îmi cumpăr CD-ul şi stau acasă să îl ascult.

---

Eu merg la concert în club pentru a cunoaşte mai bine persoanele din spatele instrumentelor. Aştept o glumă, grimase, dezmăţ şi transpiraţie, evadări de pe scenă ... în fine, tot ce înseamnă un show pentru care să consider că merită să plătesc biletul la concert, pentru că urmează să trăiesc momente unice în viaţă sau să văd că artistul de pe scenă face ceva pe muzica lui despre care să pot povesti la nepoţi... dar la noi cei care lucrează cu urechile consideră că totul trebuie să sune perfect... probabil pentru că doar cu asta rămâi după un concert de club la noi: amintirea câtorva bătăi şi ritmuri melodioase.

Dacă nu cunoşti piesele de acasă, este destul de greu să descifrezi cuvintele străine, ca să pricepi un mesaj, la care ai putea să te şi gândeşti după ce se termină concertul - sau să înveţi refrenul ad hoc în timpul recitalului, să îl poţi cânta cu trupa.

---

Am avut impresia la un moment dat - când timp de câteva piese chitariştii de pe margini se uitau în pământ şi solistul era cu privirea fixată în microfon – că mă aflu la un concert de Shoegaze şi nu la o trupă Indie Rock.

---

Dinamismul atmosferei este interiorizat în club şi de către artişti, şi de către public (şi dă impresia că te afli într-o cutie, dintr-o cutie). Poate acesta este unul dintre motivele principale pentru care cultura urbană şi dorinţa mai multor tineri de a se aventura la concertele de club evoluează atât de încet şi anevoios la noi.

---

Asta este dovada lacunelor pe care le avem, de ani de zile.

Lipseşte obişnuinţa muzicienilor de a crea un show pe scenă, de a fura idei din concertele altor contemporani dinamici, şi de a se autodepăşi privind condiţia fizică pe scenă şi comunicarea cu cei prezenţi în sală.

Lipseşte obişnuinţa publicului de a crea o atmosferă în sală, fie ea pozitivă sau negativă la ceea ce simte că se oferă pe scenă. Publicul nostru este uşor apatic şi nu prea înţelege pentru ce plăteşte un bilet la concert; nu ştie ce îşi doreşte de la un artist aflat pe scenă şi nu are senzaţia aia că a ieşit în oraş să se distreze.

---

Comunismul este încă foarte viu în societatea noastră. Drept dovadă, formaţiile sunt eclectice şi imită mai mult înloc să experimenteze, iar publicul tinde să fie prea static şi are nevoie de alcool la bord sau vreo 40 de minute de atmosferă să se dezgheţe ... în timp util pentru bisuri...

---

La MonoJacks concertul nici nu a durat suficient. Se cântase doar o oră, înainte de cele două bisuri.

Cei (mai puţin de 30 de plătitori) prezenţi în sală s-au dezmeticit de abia pe final ... cred că pentru că ultimul calup (de trei piese) a fost atât de dinamic (managerul Cristi Busuioc mi-a explicat ulterior că la toate concertele MonoJacks se crează o explozie de ritmuri pe final, pentru un impact maxim).

---

Per ansamblu, consider că a fost un eveniment deosebit şi că ar fi trebuit să fie mai multă lume în sală, chiar dacă a fost duminică seara. Nu ştiu cum se prinde şi cum se ascultă Radio Guerrilla la Braşov; MonoJacks fiind una dintre formaţiile preferate ale postului naţional cu sediul la Bucureşti.

Nu cunosc publicul din Braşov. Nu ştiu dacă 30 de fani este o cifră reprezentativă pentru publicul de Rock alternativ la Braşov (cu o seară înainte fuseseră aproape 90 să vadă Coma).

Trebuie avut în vedere faptul că acesta a fost primul concert de club pentru MonoJacks la Braşov (trupa a mai cântat o dată la Braşov, în Piaţa Sfatului, vara asta, la Ursus Evolution).

---

Cu acest concert, MonoJacks a încheiat un traseu de patru oraşe (Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov). Din câte am înţeles, formaţia a fost foarte încântată de public şi atmosferă la Cluj (Flying Circus) şi Sibiu (Oldies Pub, unde sunetul a fost foarte lăudat).

---

Autor: RiCo

---

Bis. Preluare Maccabees


Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Electric Castle 2016. We Are The People
Electric Castle 2016. We Are The Peopl...
Publicat in: 26.12.2016, Ora: 06:14AM
Electric Castle Festival. Ziua 4. 17.IUL.2016
Electric Castle Festival. Ziua 4. 17.I...
Publicat in: 22.07.2016, Ora: 06:29AM
Electric Castle Festival. Ziua 2. 15.IUL.2016
Electric Castle Festival. Ziua 2. 15.I...
Publicat in: 19.07.2016, Ora: 12:49PM
Grimus la Electric Castle Festival 2016
Grimus la Electric Castle Festival 201...
Publicat in: 15.07.2016, Ora: 13:24PM
Electric Castle 2016. Ziua 0
Electric Castle 2016. Ziua 0...
Publicat in: 14.07.2016, Ora: 14:19PM
Bogdan Șerban (n. 27.MAR.1974)
Bogdan Șerban (n. 27.MAR.1974)...
Publicat in: 20.11.2016, Ora: 09:54AM
Catsontheroof (București)
Catsontheroof (București)...
Publicat in: 11.07.2015, Ora: 06:46AM
2014. Cluj. Muzica originală pierde în lupta cu preluările
2014. Cluj. Muzica originală pierde ...
Publicat in: 01.04.2014, Ora: 09:59AM
Toulouse Lautrec. Nu se termină așa
Toulouse Lautrec. Nu se termină așa...
Publicat in: 31.03.2014, Ora: 06:21AM
NOU CLIP. Toulouse Lautrec. Nu se termina asa
NOU CLIP. Toulouse Lautrec. Nu se term...
Publicat in: 28.02.2014, Ora: 06:48AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online