Revoluția Rock din România
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 1550
Etichete: Can Can, Dirty Shirt, Festivalul Route 68, Kiss Fm, Nutu Olteanu și Cristi Minculescu Supergrup, Revolutia Rock, Revolutie Rock, Rock Fm, Symphoenix, Viorica.blogspot, White Walls

M-a distrat un comunicat primit în ianuarie 2014 (pentru promovarea concertului Rock'N'Cluj) despre faptul că Supergrupul NuÈ›u Olteanu È™i Cristi Minculescu vrea să înceapă o RevoluÈ›ie Rock în România. DeclaraÈ›ia în sine m-a distrat, deoarece am impresia că NuÈ›u Olteanu cântă cu cover band-uri în Suedia de peste douăzeci de ani, iar Cristi Minculescu È™i-a creat propria amprentă imitându-l pe solistul Bon Scott, de la AC/DC (1974-1980) pentru publicul român în anii izolării comuniste.
---
RevoluÈ›ie înseamnă o Schimbare, o Transformare radicală într-un anumit domeniu… ori aici nu este vorba nici măcar de o reinventare sau reorientare stilistică.
---
Nu la mult timp, am zărit afiÈ™e în oraÈ™ promovând Pasărea Rock. Pasărea Rock?
Joaca de cuvinte are mai multe subînÈ›elesuri.
În primul rând, Pasărea Rock reprezintă un album neoficial al formaÈ›iei Phoenix, lansat de Music Box pe casetă audio în 1995, fără acordul formaÈ›iei. Apoi, este vorba de ex-solistul Phoenix, Mircea Baniciu, certat cu Nicu Covaci, care a lansat Pasărea Colibri în 1992 (cea mai mică pasăre concurează cu Phoenix-ul!). Acum, în echipă cu întregul colectiv ex-Phoenix, se lansează Pasărea Rock. Întreaga povste emană prea multe ciripituri, iar dacă o rândunică nu aduce primăvara, ce revoluÈ›ie muzicală se poate face cu o pasăre rock, condusă de legende vii care nu aduc nimic nou în genul promovat de ele (folk-rock)?
---
Dacă bătrânii, care au experiență È™i relaÈ›ii, nu se descurcă, È™i ajung să se agaÈ›e de slogane È™i nume care inspiră niÈ™e de piață, unde sunt È™i ce fac tinerii?
Nimic.
---
Unele formaÈ›ii tinere de rock din România cântă în engleză È™i vor să se lanseze peste hotare; imită (fără succes) trupe de succes din Anglia È™i se destramă după lansarea unui album sau EP, gratis, pe net, în format digital.
Alte formaÈ›ii tinere (care au o pondere din ce în ce mai mare pe piaÈ›a noastră) se resemnează din start È™i înfiinÈ›ează cover-band-uri, trupe de preluări, cu È›inta de a câÈ™tiga o slujbă la un club afumat subteran sau de a încasa bani uÈ™ori la nunÈ›i È™i petreceri pe plan local.
---
Dacă RevoluÈ›ie înseamnă o Schimbare, o Transformare într-un anumit domeniu, artiÈ™tii tineri autohtoni se dovedec incapabil de aÈ™a ceva.
---
Rock-ul a avut mereu o conotaÈ›ie satanică la noi în È›ară, din cauza Comunismului.
În IAN.2010, Viorica scrie despre RevolÈ›ia Rock pe blogul ei:
Multi critica rockul pt ca ar avea mesaj satanic. Altora le displac barbatii cu plete (dar multe secole pletele au fost purtate in mod curent de barbati si nimeni nu-i blama pentru asta). E adevarat [însă] ca multii decibeli ai muzicii rock dauneaza auzului.
http://google-viorica.blogspot.ro/2010/01/revolutia-rock.html
---
RevoluÈ›ia Rock este folosită ca titlu de articol de către Can Can pentru a descrie succesul concertului AC/DC la BucureÈ™ti în MAI.2010 (iar la 4 luni după acest concert, Dan Voiculescu, proprietarul grupului Intact Media Group, a transformat - peste noapte - reÈ›eaua OneFM, de muzică electronică mai răsărită, în RockFM).
---
În 2010, sloganul este folosit de însăși Nicu Covaci: turneul naÈ›ional SYMPHOENIX declanÈ™ează revoluÈ›ia rock-ului la TimiÈ™oara.
---
Cred că legendele vii fac un mare deserviciu genului Rock prin strategia lor de marketing. Mă gândesc că lumea de pe stradă care priveÈ™te afiÈ™ele alb-negre ale celor de la Supergrupul NuÈ›u Olteanu È™i Cristi Minculescu sau care privesc afiÈ™ele roÈ™u-albastru-alb-negre ale celor de la Pasărea Rock rămân cu impresia că Rock-ul este un gen demodat, care aparÈ›ine doar acestor muzicieni cărunÈ›i.
---
Poate tinerii sunt mai orientaÈ›i în mediul în care cresc, evitând astfel de categorisiri sau declaraÈ›ii È™i preferând să folosească (în mod eronat) termenul de Indie, pe post de Alternative Rock.
---
Totodată, este absolut hilar să decoperi festivaluri ROCK, precum Route 68 Summerfest 2014, branduite de partenerul media OFICIAL Kiss FM… asta spune multe despre È›inta organizatorilor È™i ai posibililor sponsori, probabil. Niciuna dintre formaÈ›iile promovate la Route 68 Summerfest nu este promovată în playlist la Kiss FM. Parteneriatul de bază este nefondat È™i lipsit de orice logică: ascultătorii postului nu înÈ›eleg muzica asta È™i nu vor fi atraÈ™i de festival; festivalul nu va câÈ™tiga niciun plătitor de bilete în plus pentru că este promovat pe plan naÈ›ional la Kiss FM.
---
Nu există nicio revoluÈ›ie rock în România anului 2014.
Tinerii sunt handicapaÈ›i de frustrări È™i lipsa poeziei în limba maternă.
Bătrânii sunt handicapaÈ›i de mentalități È™i imposibilitatea adaptării la nou.
ToÈ›i sunt handicapaÈ›i de mass media românească, direcÈ›ionată contracurent pentru rockeri.
---
Poate revoluÈ›ia È™i revelaÈ›ia va veni prin intermediul internetului, singura sursă liberă È™i gratuită de informaÈ›ie pentru cetățeanul de rând.
---
Dintre cei care pot vorbi despre o posibilă viitoare revoluÈ›ie rock în România, menÈ›ionăm:
- debutanÈ›ii de la The Angels Kill The Pirates (BraÈ™ov, 2014), care m-au surprins, cu atât mai mult că aici este vorba È™i de clăparul de la Conexiuni (1985-87) care È™i-a schimbat stilul în Punk Progresiv;
- Dirty Shirt a suferit o transformare reuÈ™ită între 2000 È™i 2010, împletind acum folclorul cu metalul;
- White Walls (metaliÈ™ti din ConstanÈ›a) au fost o prezență uimitoare de la început, câÈ™tigând chiar un premiu la finala mondială GBOB (Kuala Lumpur, 2011).
Niciuna dintre acestea nu vorbeÈ™te despre o revoluÈ›ie rock în prezentarea ei.
---
FLASHMOB
Miercuri 12 martie a avut loc primul FLASHMOB al Operei Maghiare Clujla Iulius Mall, având ca scop promovarea premierei Trubadurul (Giuseppe Verdi, din 27.MAR.2014) într-un mod neconvenÈ›ional.
---
Sună absurd, È™tiu, dar as vrea să văd un FLASHMOB (în oraÈ™ul meu) organizat de cei care doresc să reînvie Rock-ul în È›ară… dar asta va fi greu de realizat (doar practic, că în teorie este uÈ™or ca o vedetă rock să apară într-un loc public cu chitara în braÈ›e să cânte o piesă din repertoriul său), deoarece toÈ›i rockerii noÈ™tri legendari fac doar artă pentru bani în 2014, È™i cum aÈ™chia nu sare departe de trunchi, nici cei din generaÈ›ia tânără nu gândesc pe termen lung.
---
Autor: RiCo
---
Poza care ilustrează editorialul este preluată de pe Blogul scrieri mărunte. Aici autorul (Vlad Odobescu) povesteÈ™te despre primul turneu rock din România post-comunistă (cu formaÈ›iile britanice Jesus Jones, Skin Games ÅŸi Crazyhead), fiind organizat de British Council cu ajutorul Biroului de Turism pentru Tineret (BTT) ÅŸi Societatea Muzicală Metronom la TimiÈ™oara, BraÈ™ov È™i BucureÈ™ti în 17-19.FEB.1990. Eu mă întreb de ce nu a ajuns traseul formaÈ›iilor până la Cluj-Napoca È™i IaÈ™i? Dacă autocarul a intrat în È›ară prin TimiÈ™oara, nu putea ieÈ™i din È›ară prin Cluj-Napoca (Oradea)?
http://scrierimarunte.wordpress.com/2011/12/24/rock-pentru-romania-cealalta-cadere-a-comunismului/
Articole relative:
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 10:43AM
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
Publicat in: 04.07.2021, Ora: 16:25PM
Publicat in: 30.09.2019, Ora: 06:52AM
Publicat in: 14.03.2019, Ora: 06:46AM
Publicat in: 03.03.2019, Ora: 06:07AM
Publicat in: 18.02.2019, Ora: 06:11AM
Niciun comentariu!