Mihai Pop. SySound Studios
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 3373
Etichete: David Mellors Audio Masterclass, Ilinca Tomoroveanu, Mihai Pop, Neve, Neve Console, Sysound Records, Sysound Studios, Third Man Records

Mihai Pop (n.23.AUG.1979) a absolvit Academia de Muzică Gheorghe Dima și a urmat cursurile David Mellor’s Audio Masterclass. Ca sunetist a colaborat cu formații locale și internaționale în cluburile clujene de la finalul anilor '90 și începutul anilor 2000, înființând studioul de înregistrare Sysound Studios în 2004 și casa de discuri Sysound Records în 2006.
-
Mihai Pop înregistrează toate concertele Filarmonicii Transilvania începând din 2005, iar din 2012 cântă la contrabas cu CatRhythm, prima formație rockabilly din România.
---
RiCo pentru CZB: Cum ai ajuns basist la CatRhythm… ai început cu contrabasul, înainte de a ajunge la chitara bas?
Mihai Pop (SySound Studios): Legatura mea cu CatRhythm este chiar de la începutul trupei, CatRhythm înregistrându-şi toate materialele în studioul meu. În momentul în care Hollandus (Holi, contrabas) a plecat din trupă am fost sunat de Francisc Solomon (Saci, bateristul) dacă aş fi dispus să preiau postul de basist. Saci fiind toboşarul meu preferat din Romania, răspunsul a fost evident.
Vis-a-vis de care a fost primul: contrabasul sau chitara bas?...răspunsul este muzica, niciodată nu mi-a ajuns un singur instrument, cânt la mai multe instrumente.
---
RiCo pentru CZB: Este adevărat că prima formație de rockabilly din România a început să înregistreze piese în limba română? Ai avut vreo contribuție la luarea acestei decizii și prin ce consideri că poate fi un avantaj să cânți acest gen muzical în limba română?
Mihai Pop (SySound Studios): Întotdeauna am fost adeptul cântatului în limba maternă. Un muzician care cântă în altă limbă decât cea maternă, trebuie să o stăpânească perfect ca să reuşească să-i convingă pe cei care o vorbesc de mici. Acest aspect mi-a fost confirmat în momentul în care am fost în Italia, acolo am descoperit o adevarată industrie muzicală bazată pe limba italiană: orice gen ascultam reuşea să mă convingă de autenticitatea căntareţului/trupei. În cazul CatRhythm decizia a fost unanimă, având în vedere faptul că ne adresăm publicului român. Momentan avem trei piese înregistrate în limba româna şi altele în plan.
---
CZB: Ai făcut Conservatorul la Cluj / în ce perioadă, la care secție? De cât timp și prin ce conjunctură ai ajuns să asiguri înregistrarea concertelor pentru Filarmonica Transilvania din Cluj?
Mihai Pop (SySound Studios): Academia de muzică, la fel ca Liceul de muzică le-am facut la Cluj, promoţia 2004, respectiv 1999, iar imprimările concertelor Filarmonicii Transilvania le asigur din 2005. În privinţa “contextului” a fost voluntariat, iar ulterior a căpătat o formă contractuală.
---
CZB: Când ai început să te gândești la construirea unui studio de înregistrări? Cum ai pornit în această aventură în România?
Mihai Pop (SySound Studios): Poate părea neverosimil, dar “gândul” ăsta mi-a venit din clasa a II-a. Realizarea lui în schimb, a luat foarte mult timp, pentru că noi încă nu avem o industrie muzicală convingătoare – aici mă refer la faptul că instituţiile financiare nu creditează incă această industrie. Cu mare greutate am reuşit să conving o bancă să-mi împrumute banii necesari achiziţionării consolei Neve, şi totul la nişte costuri exorbitante.
---
CZB: În ce dată și cu care proiect ai inaugurat studioul?
Mihai Pop (SySound Studios): Prima sesiune de imprimări în studioul Sysound a fost în toamna anului 2004, cu Ilinca Tomoroveanu – era vorba de nişte doine peste care domnia sa recita.
---
CZB: În epoca digitală, în care multe formații tinere își fac singure înregistrările acasă prin programe de calculator - în epoca în care baza se pune pe mp3-uri lansate gratis virtual și nu pe albume de studio, te-ai pornit să investești într-un studio profesionist conform standardelor din occident. Există un plan de rentabilitate pentru afacerea propusă?
Mihai Pop (SySound Studios): În România o astfel de întrebare este pertinentă datorită aşa-zisei industrii muzicale, dar în contextul internaţional întrebarea nu își are sensul – pâna şi home-studiourile muzicienilor vestici, serioşi în privinţa meseriei alese beneficiază de investiţii consistente. Practic, în Romania, studiourile comerciale nu ajung ca investitie nici la nivelul home-studiourilor muzicienilor vestici. În realitate, mp3-urile vesticilor au investiţii masive in spate, din stadiul de pre-productie pâna la promovare. Acest lucru devine evident în playlisturile radiourilor româneşti – de fiecare dată când o piesă românească este difuzată după o piesă din vest este evidentă discrepanţa.
Planul de rentabilizare în cazul studioului Sysound este greu de expus într-o schemă. Rentabilitatea vine din munca mea (multă – studioul nu este plătit cu ora, ci la proiect).
---
CZB: Te poți lăuda cu faptul că deții singurul studio din Europa de est care folosește un mixer Neve… ce este atât de special la acest Brand la modul general - și la mixerul adus de tine la Cluj în mod special?
Mihai Pop (SySound Studios): De la înfiinţare şi până în ziua de azi, brandul Neve este sinonim cu o calitate audio supremă – atât electronic, cât şi musical (în ziua de azi există aproximativ 20 de alte branduri care încearcă să copieze la perfecţiune aparatura Neve). Consola mea este un original, nu un “re-issue”. În câteva studiouri din ţară se mai găsesc câte unul-două module Neve, dar şi acelea sunt “re-issues”, în schimb eu ofer 20 de preamplificatoare Neve originale, aşa că nu doar vocea sau un instrument trece printr-un modul, ci fiecare microfon sau linie.
---
CZB: Cum convingi pe artistul nepriceput că merită făcută înregistrarea pe aparatura aceasta?
Mihai Pop (SySound Studios): Îi invit în studio să-şi asculte materialele înregistrate în alte studiouri, după care le pun să asculte materiale asemănatoare ca gen, înregistrate de mine. În proporţie de 95% vine şi răspunsul pozitiv. Diferenţa este evidentă, în “cazurile” în care nu percep acest lucru, le-aş propune să-şi revizuiască alegerea de a face muzică.
---
CZB: Care ar fi unul dintre proiectele cele mai neobișnuite pe care le-ai găzduit pentru realizarea unui album de studio?
Mihai Pop (SySound Studios): Fiecare album/material audio are particularităţile sale, nu există două materiale la fel. Poate cel mai neobişnuit lucru a fost să inregistrez folley sounds pentru scurt-metrajul Contractul – am înregistrat sunetul coasei care tăia buruienile din curtea vecinului, evident cu tehnică de microfonare de aproape, ca să nu intre alte zgomote pe imprimare.
---
CZB: De ce consideri că revine formatul vinilului?
Mihai Pop (SySound Studios): De la naşterea vinilului şi pâna azi este cea mai placută formă de a asculta muzică, in plus s-a dovedit a fi constantă. Am asistat la dispariţia casetei, benzilor de magnetofon, încet dispare şi cd-ul, iar singurul format care rezistă este vinilul. În plus, mai multe labeluri independente scot materiale exclusiv pe vinil în forma fizică plus mp3 pentru download. Vezi: Third Man Records (labelul lui Jack White).
---
CZB: Prin ce consideri că se diferențiază SySound de celelalte studiouri audio profesioniste din România?
Mihai Pop (SySound Studios): În primul rând prin mentalitatea mea (la mine nu există expresia “lasă că-i bine şi-aşa”), în al doilea rând materialele la care lucrez vor reprezenta 100% crezul artistic şi artistul în sine.
---
CZB: Care sunt investițiile pe care le vei face în viitorul apropiat pentru a dezvolta studioul în continuare și care ar fi ținta afacerii tale pe termen lung?
Mihai Pop (SySound Studios): Urmatoarea investiţie va fi un pian adevărat cum se cuvine unui studio cu adevărat comercial, în plus, nu suport sunetul de pian “sample” din sintetizatoare, fie soft sau hardware.
---
Autor: RiCo
---
Reportaj. Studioul SySounds
---
http://www.facebook.com/pages/Sysound-Records-Studios
Articole relative:
Publicat in: 10.01.2018, Ora: 11:38AM
Publicat in: 21.08.2017, Ora: 06:16AM
Publicat in: 16.01.2017, Ora: 06:08AM
Publicat in: 09.01.2017, Ora: 06:10AM
Publicat in: 02.01.2017, Ora: 06:25AM
Publicat in: 05.04.2016, Ora: 06:46AM
Publicat in: 27.03.2016, Ora: 13:45PM
Publicat in: 27.03.2016, Ora: 13:39PM
Publicat in: 22.12.2015, Ora: 15:12PM
Publicat in: 05.10.2014, Ora: 06:23AM
Niciun comentariu!