• czb.ro
Zoom. Interviuri. Interviu RO

Mihai Pop. SySound Studios

Publicat in: 09.03.2013, 08:16AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 4199
Etichete: David Mellors Audio Masterclass, Ilinca Tomoroveanu, Mihai Pop, Neve, Neve Console, Sysound Records, Sysound Studios, Third Man Records
Mihai Pop. SySound Studios

Mihai Pop (n.23.AUG.1979) a absolvit Academia de Muzică Gheorghe Dima È™i a urmat cursurile David Mellor’s Audio Masterclass. Ca sunetist a colaborat cu formaÈ›ii locale È™i internaÈ›ionale în cluburile clujene de la finalul anilor '90 È™i începutul anilor 2000, înfiinÈ›ând studioul de înregistrare Sysound Studios în 2004 È™i casa de discuri Sysound Records în 2006. 

Mihai Pop înregistrează toate concertele Filarmonicii Transilvania începând din 2005, iar din 2012 cântă la contrabas cu CatRhythm, prima formaÈ›ie rockabilly din România.

---  

RiCo pentru CZB: Cum ai ajuns basist la CatRhythm… ai început cu contrabasul, înainte de a ajunge la chitara bas?

Mihai Pop (SySound Studios): Legatura mea cu CatRhythm este chiar de la începutul trupei, CatRhythm înregistrându-ÅŸi toate materialele în studioul meu. În momentul în care Hollandus (Holi, contrabas) a plecat din trupă am fost sunat de Francisc Solomon (Saci, bateristul) dacă aÅŸ fi dispus să preiau postul de basist. Saci fiind toboÅŸarul meu preferat din Romania, răspunsul a fost evident. 

Vis-a-vis de care a fost primul: contrabasul sau chitara bas?...răspunsul este muzica, niciodată nu mi-a ajuns un singur instrument, cânt la mai multe instrumente.

--- 

RiCo pentru CZB: Este adevărat că prima formaÈ›ie de rockabilly din România a început să înregistreze piese în limba română? Ai avut vreo contribuÈ›ie la luarea acestei decizii È™i prin ce consideri că poate fi un avantaj să cânÈ›i acest gen muzical în limba română?

Mihai Pop (SySound Studios): Întotdeauna am fost adeptul cântatului în limba maternă. Un muzician care cântă în altă limbă decât cea maternă, trebuie să o stăpânească perfect ca să reuÅŸească să-i convingă pe cei care o vorbesc de mici. Acest aspect mi-a fost confirmat în momentul în care am fost în Italia, acolo am descoperit o adevarată industrie muzicală bazată pe limba italiană: orice gen ascultam reuÅŸea să mă convingă de autenticitatea căntareÅ£ului/trupei. În cazul CatRhythm decizia a fost unanimă, având în vedere faptul că ne adresăm publicului român. Momentan avem trei piese înregistrate în limba româna ÅŸi altele în plan.

--- 

CZB: Ai făcut Conservatorul la Cluj / în ce perioadă, la care secÈ›ie? De cât timp È™i prin ce conjunctură ai ajuns să asiguri înregistrarea concertelor pentru Filarmonica Transilvania din Cluj?

Mihai Pop (SySound Studios): Academia de muzică, la fel ca Liceul de muzică le-am facut la Cluj, promoÅ£ia 2004, respectiv 1999, iar imprimările concertelor Filarmonicii Transilvania le asigur din 2005. În privinÅ£a “contextului” a fost voluntariat, iar ulterior a căpătat o formă contractuală.

--- 

CZB: Când ai început să te gândeÈ™ti la construirea unui studio de înregistrări? Cum ai pornit în această aventură în România?

Mihai Pop (SySound Studios): Poate părea neverosimil, dar “gândul” ăsta mi-a venit din clasa a II-a. Realizarea lui în schimb, a luat foarte mult timp, pentru că noi încă nu avem o industrie muzicală convingătoare – aici mă refer la faptul că instituÅ£iile financiare nu creditează incă această industrie. Cu mare greutate am reuÅŸit să conving o bancă să-mi împrumute banii necesari achiziÅ£ionării consolei Neve, ÅŸi totul la niÅŸte costuri exorbitante.

--- 

CZB: În ce dată È™i cu care proiect ai inaugurat studioul?

Mihai Pop (SySound Studios): Prima sesiune de imprimări în studioul Sysound a fost în toamna anului 2004, cu Ilinca Tomoroveanu – era vorba de niÅŸte doine peste care domnia sa recita.

--- 

CZB: În epoca digitală, în care multe formaÈ›ii tinere îÈ™i fac singure înregistrările acasă prin programe de calculator - în epoca în care baza se pune pe mp3-uri lansate gratis virtual È™i nu pe albume de studio, te-ai pornit să investeÈ™ti într-un studio profesionist conform standardelor din occident. Există un plan de rentabilitate pentru afacerea propusă?

Mihai Pop (SySound Studios): În România o astfel de întrebare este pertinentă datorită aÅŸa-zisei industrii muzicale, dar în contextul internaÅ£ional întrebarea nu îÈ™i are sensul – pâna ÅŸi home-studiourile muzicienilor vestici, serioÅŸi în privinÅ£a meseriei alese beneficiază de investiÅ£ii consistente. Practic, în Romania, studiourile comerciale nu ajung ca investitie nici la nivelul home-studiourilor muzicienilor vestici. În realitate, mp3-urile vesticilor au investiÅ£ii masive in spate, din stadiul de pre-productie pâna la promovare. Acest lucru devine evident în playlisturile radiourilor româneÅŸti – de fiecare dată când o piesă românească este difuzată după o piesă din vest este evidentă discrepanÅ£a.

Planul de rentabilizare în cazul studioului Sysound este greu de expus într-o schemă. Rentabilitatea vine din munca mea (multă – studioul nu este plătit cu ora, ci la proiect).

--- 

CZB: Te poÈ›i lăuda cu faptul că deÈ›ii singurul studio din Europa de est care foloseÈ™te un mixer Neve… ce este atât de special la acest Brand la modul general - È™i la mixerul adus de tine la Cluj în mod special?

Mihai Pop (SySound Studios): De la înfiinÅ£are ÅŸi până în ziua de azi, brandul Neve este sinonim cu o calitate audio supremă – atât electronic, cât ÅŸi musical (în ziua de azi există aproximativ 20 de alte branduri care încearcă să copieze la perfecÅ£iune aparatura Neve). Consola mea este un original, nu un “re-issue”. În câteva studiouri din Å£ară se mai găsesc câte unul-două module Neve, dar ÅŸi acelea sunt “re-issues”, în schimb eu ofer 20 de preamplificatoare Neve originale, aÅŸa că nu doar vocea sau un instrument trece printr-un modul, ci fiecare microfon sau linie.  

--- 

CZB: Cum convingi pe artistul nepriceput că merită făcută înregistrarea pe aparatura aceasta?

Mihai Pop (SySound Studios): Îi invit în studio să-ÅŸi asculte materialele înregistrate în alte studiouri, după care le pun să asculte materiale asemănatoare ca gen, înregistrate de mine. În proporÅ£ie de 95% vine ÅŸi răspunsul pozitiv. DiferenÅ£a este evidentă, în “cazurile” în care nu percep acest lucru, le-aÅŸ propune să-ÅŸi revizuiască alegerea de a face muzică.

--- 

CZB: Care ar fi unul dintre proiectele cele mai neobișnuite pe care le-ai găzduit pentru realizarea unui album de studio?

Mihai Pop (SySound Studios): Fiecare album/material audio are particularităţile sale, nu există două materiale la fel. Poate cel mai neobiÅŸnuit lucru a fost să inregistrez folley sounds pentru scurt-metrajul Contractul – am înregistrat sunetul coasei care tăia buruienile din curtea vecinului, evident cu tehnică de microfonare de aproape, ca să nu intre alte zgomote pe imprimare.

--- 

CZB: De ce consideri că revine formatul vinilului?

Mihai Pop (SySound Studios): De la naÅŸterea vinilului ÅŸi pâna azi este cea mai placută formă de a asculta muzică, in plus s-a dovedit a fi constantă. Am asistat la dispariÅ£ia casetei, benzilor de magnetofon, încet dispare ÅŸi cd-ul, iar singurul format care rezistă este vinilul. În plus, mai multe labeluri independente scot materiale exclusiv pe vinil în forma fizică plus mp3 pentru download. Vezi: Third Man Records (labelul lui Jack White).

--- 

CZB: Prin ce consideri că se diferenÈ›iază SySound de celelalte studiouri audio profesioniste din România?

Mihai Pop (SySound Studios): În primul rând prin mentalitatea mea (la mine nu există expresia “lasă că-i bine ÅŸi-aÅŸa”), în al doilea rând materialele la care lucrez vor reprezenta 100% crezul artistic ÅŸi artistul în sine.

--- 

CZB: Care sunt investiÈ›iile pe care le vei face în viitorul apropiat pentru a dezvolta studioul în continuare È™i care ar fi È›inta afacerii tale pe termen lung?

Mihai Pop (SySound Studios): Urmatoarea investiÅ£ie va fi un pian adevărat cum se cuvine unui studio cu adevărat comercial, în plus, nu suport sunetul de pian “sample” din sintetizatoare, fie soft sau hardware.

--- 

Autor: RiCo

--- 

Reportaj. Studioul SySounds



--- 

www.sysound.ro

http://www.facebook.com/pages/Sysound-Records-Studios


Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Les Nuages. Bianca Comșa despre colaborarea cu Luna Amară
Les Nuages. Bianca Comșa despre co...
Publicat in: 10.01.2018, Ora: 11:38AM
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records...
Publicat in: 21.08.2017, Ora: 06:16AM
Katatonia (metal progresiv, Suedia)
Katatonia (metal progresiv, Suedia)...
Publicat in: 16.01.2017, Ora: 06:08AM
Renate Roca (PR manager, Electric Castle Festival 2017)
Renate Roca (PR manager, Electric Cast...
Publicat in: 09.01.2017, Ora: 06:10AM
Edmond Lenarth (Booking Manager, Electric Castle Festival)
Edmond Lenarth (Booking Manager, Elect...
Publicat in: 02.01.2017, Ora: 06:25AM
2016.APR.9. Semifinala GBOB Oltenia la Aby Stage Bar, Râmnicu Vâlcea
2016.APR.9. Semifinala GBOB Oltenia la...
Publicat in: 05.04.2016, Ora: 06:46AM
2016.APR.9. Semifinala GBOB Oltenia la Aby Stage Bar, Râmnicu Vâlcea
2016.APR.9. Semifinala GBOB Oltenia la...
Publicat in: 27.03.2016, Ora: 13:45PM
2016.APR.9. Semifinala GBOB Oltenia la Aby Stage Bar, Râmnicu Vâlcea
2016.APR.9. Semifinala GBOB Oltenia la...
Publicat in: 27.03.2016, Ora: 13:39PM
Evenimentul anului 2015. Finala GBOB România
Evenimentul anului 2015. Finala GBOB R...
Publicat in: 22.12.2015, Ora: 15:12PM
NOU SINGLE. Lights Out. Chamois
NOU SINGLE. Lights Out. Chamois...
Publicat in: 05.10.2014, Ora: 06:23AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2025 • Revista De Muzica Online