Cristin Tomeci. GBOB. Rogvaiv
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 796
Etichete: Battle Of Songs, Gbob International Limited, New Media, Reverbnation, Rogvaiv, Roton, The Marker
…
CZB: Al treilea an. La prima editie s-au inscris şi formaţii mai cunoscute.
Cristin Tomeci: Nu cred ca la prima editie în România au fost formaÅ£ii “mai cunoscute” decât în 2008 sau 2009. Unele dintre participantele din 2007 au devenit mai cunoscute între timp ÅŸi asta e normal. Cred însă că formaÅ£iile deja consacrate în România se tem de o confruntare cu trupe noi (să zicem “necunoscute”), în faÅ£a cărora, dintr-un motiv sau altul, ar putea să piardă ÅŸi să le scadă astfel cota pe piaÅ£a locală.
---
FORMAÅ¢IA ALTAR A PARTICIPAT LA PRIMA FINALÄ‚ GBOB ROMÂNIA (ÎN 2007), FIIND PREMIATÄ‚ PE LOCUL 2.
CZB: Care este părerea Dvs. referitor la apariÅ£ia altor concursuri DUPÄ‚ CE s-a promovatGBOB în România în 2006 … mă refer la Battle of the Songs ÅŸi Maxim Rock, Support for Underground, ambele organizate dupa ce s-a promovat prima ediÅ£ieGBOB.
Cristin Tomeci: Asta nu poate decât să mă bucure ÅŸi să dovedească viabilitatea Global Battle Of The Bands. Pe de altă parte Battle Of Songs există în multe ţări ÅŸi nu e o noutate că în România “se copiază” (ca să mă exprim elegant) tot ce altcineva a gândit ÅŸi a avut succes în alte ţări.
Să nu uităm însă că în România au apărut ÅŸi “concursuri” care promit sume de bani pe care nu le achită… am aflat o astfel de poveste de la unul din participanÅ£ii la GBOB de anul acesta. Asta este un atentat atât la formaÅ£iile care fac eforturi să participe cât ÅŸi la toate concursurile serioase. Împreună va trebui să facem ceva ca să eradicăm minciuna ÅŸi furtul din păcate quasi-generalizate în Å£ara unde m-am născut.
…
CZB: La Bucuresti, in 25.10 este finala Maxim Rock Support pentru Underground la Silver Church. În 26.10 este finala GBOB România la Jukebox (fostul Becker Brau). Nu v-aÅ£i gândit să discutaÅ£i cu Maxim Rock să vedeÅ£i în ce măsura s-ar putea sprijini reciproc cele două concursuri. Din punctul meu de vedere, au un target foarte apropiat, doar că Global Battle Of The Bands oferă posibilitatea de contact cu Londra.
Cristin Tomeci: AÅŸa cum am subliniat în diferite ocazii, suntem deschiÅŸi oricărei colaborări atâta timp cât ne sosesc solicitări. GBOB International Limited este o firmă foarte serioasă ÅŸi tratează cu interes orice propunere de cooperare primită. Deocamdată nu am primit o propunere pentru o eventuală cooperare de la nimeni… În rest, eu sunt adeptul pieÅ£ei libere concurenÅ£iale ÅŸi nu a unei pieÅ£e muzicale monopolizate de un grup. Oamenii trebuie să aibe de unde să aleagă
…
CZB: Cum se compară GBOB România cu alte finale din ţări învecinate precum Ungaria sau Serbia? SunteÅ£i în temă cu organizarea concursurilor din Europa de est?
Cristin Tomeci: GBOB diferă foarte mult de la Å£ară la Å£ară în ce priveÅŸte percepÅ£ia publicului, a artiÅŸtilor dar ÅŸi suportul Music Bizz-ului local, sponsorilor sau autorităţilor locale.
Cred că din acest punct de vedere în România mai sunt tare multe de făcut deÅŸi are un potenÅ£ial artistic important. Problema este că toată lumea se gândeÅŸte aici doar la profit imediat, imens, ÅŸi dacă se poate, fără muncă. Acest lucru este însă imposibil în societăţile normale…
Global Battle Of The Bands nu este un monolit ca Eurosong sau Idol unde cineva finanÅ£ează tot ÅŸi apoi dictează de sus ce ÅŸi cum. GBOB oferă ÅŸansa directorilor naÅ£ionali să se miÅŸte în funcÅ£ie de piaÅ£a muzicală ÅŸi de cultura locală, ÅŸi în cadrul Global Battle Of The Bands se deleagă responsabilităţile aÅŸa cum este normal în orice întreprindere particulară.
…
CZB: Care a fost reacÅ£ia Dvs. la ce s-a întâmplat anul trecut la Cluj? Au achitat taxa mai multe formaÅ£ii, doar trei s-au prezentat; altele au anunÅ£at că se înscriu, dar nu au achitat taxa la timp … ca ÅŸi Artist cu experienţă, cum vă explicaÅ£i mentalităţile artiÅŸtilor români din 2009?
Cristin Tomeci: ReacÅ£ia mea s-a văzut prin acÅ£iunile de anul acesta. Dacă nu sunt cel puÅ£in 5 formaÅ£ii într-un oraÅŸ care au definitivat înscrierea până la 1 octombrie, nu organizăm nimic acolo iar formaÅ£iile înscrise merg direct în finala naÅ£ională fără să mai pierdem nici noi nici artiÅŸtii timp ÅŸi bani. În plus, mă gândesc în viitor, până se vor finaliza autostrăzile, să avem finale – numai finale la BucureÅŸti, iar trupele să meargă acolo. Pe de altă parte, căutăm soluÅ£ii ca anii viitori să reducem taxa administrativă de inscriere până la 5 euro (de persoană) cu ajutorul sponsorilor sau autorităţilor locale. Primăria BucureÅŸti este prima care s-a arătat interesată de o cooperare anul viitor (bineînÅ£eles, după alegeri….)
…
CZB: Este adevărat că la Londra se Å£ine cont de mai multe aspecte ale formaÅ£iilor calificate în finală? Adică, nu doar muzica sau tehnica muzicienilor, ci vestimentaÅ£iă ÅŸi jocul scenic. ÎN SPECIAL elementul EXOTIC?
Cristin Tomeci: Fiecare membru al juriului hotărăşte singur ce ÅŸi cum după propriile gusturi. Nu există un consiliu al “deÅŸtepÅ£ilor” care să zică “asta ÅŸi asta” dar sigur că în fiecare an sunt alte “trend”-uri. În mod foarte normal fiind o bătălie a formaÅ£iilor, ne uităm mai mult la profesionalismul, creativitatea ÅŸi originalitatea de ansamblu ÅŸi foarte puÅ£in la valorile individuale. Ceea ce menÅ£ionaÅ£i dumneavoastră noi numim valoare generală de entertainment. AceÅŸtia pot participa la concursuri pentru instrumentiÅŸti unde îÅŸi pot arăta virtuozitatea. Din cercetările ÅŸtiinÅ£ifice rezultă că majoritatea oamenilor nu ascultă o melodie instrument cu instrument “nu despica în 4 firul sunetului” ci aude muzica în intregul ei. FormaÅ£ia din Feroe a fost o surpriză pentru mulÅ£i în 2007, dar d-voastră uitaÅ£i că există ÅŸi mesajul pe care o formaÅ£ie îl transmite ascultătorilor ÅŸi acest mesaj e foarte important alături de originalitate ÅŸi creativitate. Majoritatea ascultătorilor din România ascultă melodia ÅŸi nu textul din motive simple de înÅ£eles. GBOB este un concurs orientat internaÅ£ional care poate deschide porÅ£i culturii româneÅŸti în lume ÅŸi nu invers…
…
CZB: În România, GBOB este promovat aproape exclusiv prin internet ÅŸi este un eveniment punctual, singular, la BucureÅŸti. Cum se desfăşoara concursul în Belgia, unde locuiÅ£i la ora actuală?
Cristin Tomeci: Baza noastră de lucru este New Media ÅŸi mai putin calea tradiÅ£ională. este opÅ£iunea noastră ÅŸi asta duce la dezvoltarea creativităţii ÅŸi inÅ£elegerii ÅŸi din partea formaÅ£iilor româneÅŸti, a puterii internetului. În urmă cu trei ani erau foarte putine formaÅ£ii în România prezente pe internet, după ce i-am consiliat ÅŸi le-am oferit spaÅ£ii pe platforme sociale ca ReverbNation încep ÅŸi ei să înÅ£eleagă cum se poate lucra ÅŸi reuÅŸi ca independent în lumea New Media.
În Belgia este si mai complex pentru ca aici sunt practic 4 ţări în una singură, cu limbi diferite, legi diferite ÅŸi guverne diferite. Flandra ÅŸi Wallonia sunt complet izolate cultural ÅŸi se merge până acolo încât există mai multe schimburi culturale între Flandra ÅŸi Anglia, Germania sau Olanda decât cu partea de sud a ţării. VedeÅ£i în România toată lumea se uită la ce face celălalt, trebuie ca totul să înceapă cu “cel mai” mare… puternic… tare… etc. De ce? Anul acesta Global Battle Of The Bands în Belgia a fost finanÅ£at de Merksem (o parte a metropolei Anvers) ÅŸi a avut forma unui festival organizat în piaÅ£a centrală ÅŸi care a durat toată ziua (spre ghinionul meu care am fost în juriu). Au fost inclusiv formaÅ£ii din Germania care au venit în Belgia unde aveau ÅŸanse mai mari de câÅŸtig fiind doar o finală naÅ£ională în timp ce în Germania sunt zeci de finale…
…
CZB: Există o previziune asupra dezvoltării de marketing ÅŸi implementarea concursului în România? Ce va fi altfel la ediÅ£ia din 2010?
Cristin Tomeci: Global Battle Of The Bands este o structură vie unde fiecare director încearca an de an noi formule viabile. Nu se impune nimănui nimic decât că ne miÅŸcăm în baza unor linii de marketing ÅŸi management generale care dealtfel sunt foarte profesionale. Unul din lucrurile cele mai importante este că nu vrem să ne dezvoltam mai repede decât e necesar. O continuitate ÅŸi seriozitate în locul câÅŸtigului imediat reprezintă baza noastră de lucru. Nu se poate înÅ£elege ÅŸi în România că pe lumea asta mai există ÅŸi pasiune, dragoste ÅŸi bunătate? Că oamenii mai sunt interesaÅ£i ÅŸi de realizări personale nu numai de bani sau sex?
…
CZB: Din câte ÅŸtiÅ£i, au existat ţări unde să apară concursul, după care să se retragă din lipsa de interes?
Cristin Tomeci: Nu. Au existat ţări unde din diverse motive cei care deÅ£ineau licenÅ£a s-au oprit, iar alegerea noilor directori este grea ÅŸi necesită timp. Ţări ca Liban sau Tibet au fost nevoite să nu poată trimite câÅŸtigătorii lor din cauza situaÅ£iei politice sau a războiului … Moldova a fost aproape de a nu primi vizele de Anglia la timp, acum un an …
Cei care deÅ£in drepturile Global Battle Of The Bands într-o Å£ară trebuie să facă faţă unei presiuni financiare serioase.
…
CZB: AÅ£i încercat colaborarea cu casele de discuri majore din BucureÅŸti?
Cristin Tomeci: În BucureÅŸti am început o convorbire cu reprezentanÅ£ii Universal Music pentru a edita un CD cu cele mai bune melodii de la GBOB România. Dacă vă referiÅ£i însă la firme cunoscute în Romania, Independente dar nu Majore, am avut convorbiri foarte constructive cu Roton.
Rezultatele se văd ÅŸi prin cooptarea în portofoliu a câÅŸtigătorilor de anul trecut, formaÅ£ia The Marker. Pot să vă spun că A&R de la diferite companii urmăresc cu atenÅ£ie evoluÅ£ia trupelor la GBOB România ca ÅŸi organizatorii de festivaluri.
---
Autor: RiCo
Articole relative:
Publicat in: 10.01.2018, Ora: 11:38AM
Publicat in: 21.08.2017, Ora: 06:16AM
Publicat in: 16.01.2017, Ora: 06:08AM
Publicat in: 09.01.2017, Ora: 06:10AM
Publicat in: 02.01.2017, Ora: 06:25AM
Publicat in: 04.08.2014, Ora: 11:15AM
Publicat in: 14.12.2013, Ora: 06:09AM
Publicat in: 12.11.2013, Ora: 06:03AM
Publicat in: 11.02.2013, Ora: 06:39AM
Publicat in: 10.02.2013, Ora: 06:40AM
Niciun comentariu!