• czb.ro
Byte. Parerea Mea

VEDETELE DE BUCUREÅžTI. 1999

Publicat in: 20.08.2012, 06:57AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 2353
Etichete: A.s.i.a., Amadeus, Cheeky Girls, Circa 7, Exotic, Libertatea, Vara Ispitelor, Vedete De București
VEDETELE DE BUCUREÅžTI. 1999

Acest editorial a fost compus È™i postat prima dată 

pe fostul blog Wordpress CZB în 1.NOI.2009

--- 

Astă vară am fost într-o vizită la mama. Mama are peste 70 de ani ÅŸi îÅŸi cumpără zilnic ziarul Libertatea. Unul din ziare avea ÅŸi suplimentul cu Ghidul programelor TV, pe coperta căruia apărea una din Cheeky Girls (nu ÅŸtiu care dintre ele … dacă ai văzut-o pe una, le-ai văzut petoate).

Nu vreau să fiu rău, dar ce caută una din Cheeky Girls pe coperta de la Ghidul TV din Libertatea în 2009 (foto ataÈ™at)? Parcă au avut UN Hit britanic (uuurrrggghhh) în vara anului 2006 … ÅŸi NU AU MAI FÄ‚CUT ABSOLUT NIMIC DE ATUNCI.

Cui pasă de Cheeky Girls în 2009? Cine au fost ÅŸi cine sunt Cheeky Girls? Ce reprezintă ele pentru România la ora actuală, sau chiar, de ce pretind că reprezintă România afară? Eu NU VREAU ca ELE să reprezinte România afară!

Se pare însă că nu avem vedete proprii sau pepiniera de vedete sau cultul vedetelor adevărate, dacă presa este atât de reticentă încât se pune accentul pe proiecte muzicale care au avut mega-succes cu O piesă sau cu UN mesaj la un moment dat … dar cu o rândunică nu se face primăvară!

De multe ori mi se pare că cele mai nereprezentative personalităţi sunt alese să fie împinse în faţă de către mass media!

Agresivitatea mediatică lipsită de logică sau de bun gust de atâÅ£ia amari de ani deja mă apasă prea tare. Mă feresc de reclamele la televizor sau la radio deja de câÅ£iva ani de zile (nu vi se pare enervant când este o piesă preferată la radio, care începe cu câteva secunde înainte de ora fixă, cum ar fi In A Glimpse, de la Grimus, la Radio Guerrilla Ã…Ÿi este tăiată pentru publicitate, iar publicitatea îÅ£i Å£ipă prin încăperile casei mult mai tare la radio decât muzica. Vi se pare normal? Mie NU!) ÅŸi nu scap de ea nici pe stradă.

Pe stradă, în ultimele luni, observ panouri imense cu reclama de la Vodafone, în care se văd două persoane desenate în caricatură, care fac un schimb de replici. Nu există un singur afiÅŸ de acest gen unde să recunosc personajele desenate (exagerez, a fost un singur caz unde am recunoscut personajele, pentru faptul că eram în staÅ£ia de autobuz ÅŸi am citit numele scrijelite mic sub figurile lor, într-un font ce imita un stil de graffiti). Am discutat chiar cu un taximetrist despre aceste panouri, iar reacÅ£ia lui a fost că nici nu le-a observat.

Ce vreau să vă explic este faptul că am impresia că BucureÅŸtenii trăiesc în lumea lor (un exemplu aici ce îl pot da din niÅŸa de underground este cu albumul solo de la chitaristul din Kumm … anul trecut Circa 7 a lansat un album la care s-a făcut un turneu de promovare prin trei cluburi pe plan local … ÅŸi atât; la EMIL, din primele 107 de concerte susÅ£inute până în prezent – ÅŸi excluzând cântările pe Litoral rezolvate prin aceeaÅŸi patroni de club din capitală, au avut 21 de ieÅŸiri din BucureÅŸti, adică în nouă ani de activitate, mai puÅ£in de 20% din cântările lor au fost în afara BucureÅŸtiului).

BucureÅŸtenii sunt autosuficienÅ£i, iar prin autosuficienÅ£a lor trăiesc cu impresia că arta lor nu este apreciată în Å£ară, nu se vinde în Å£ară, nu este căutată în Å£ară.

Åži AU DREPTATE. Nu vrem ÅŸi nu avem nevoie de arta VOASTRÄ‚!

IgnoranÅ£a vine din partea lor, prin faptul că nu fac nici un efort să îÅŸi promoveze arta ÅŸi în Å£ară. Majoritatea judecă fals ÅŸi superficial că dacă te-ai lansat la BucureÅŸti, eÅŸti vedetă în România.

Vedetele din BucureÅŸti sunt vedete false. Mă uitam recent printr-o revistă tipărită la BucureÅŸti, cu redacÅ£ie de BucureÅŸti, dar care se vinde pe plan naÅ£ional. Scuză-mă, dar mie nu îmi pasă de galeria de artă X sau ce se întâmplă în veceul public de la staÅ£ia de metrou Y. ABSOLUT DELOC.

Dar asta nu înseamnă că nu îmi pasă de artă sau că sunt un incult.

La fel cum nici MITICII nu sunt inculÅ£i prin faptul că ignoră 80% din populaÅ£ia ţării prin proiectele lor, sau le prezintă la modul în care la 80% din Å£ară nu ajunge informaÅ£ia … ÅŸi probabil că ÅŸi din cei 20% Å£intiÅ£i în campaniile media, nu toÅ£i agrează ce citesc sau ce văd sau ce ascultă acolo.

PÄ‚REREA MEA DESPRE VARA ISPITELOR

Vara Ispitelor. 2001Mai Å£ine minte cineva emisiunea Vara Ispitelor de la ProTV din 2001, prezentată de bistriÅ£enii flegmatici de la Cassa Loco? Această emisiune a avut cele mai mari cifre de vizionare din istoria televiziunii post-decembriste.

MediaPro Music a făcut chiar o compilaÅ£ie cu vedetele semnate la ea, ca să capitalizeze maximum posibil de pe numele emisiunii pe moment.

Cu această parte din articol, continuăm recenzia compilaÅ£iei, care altfel ar fi devenit nejustificat de lungă. 

RECENZIA O PUTEÅ¢I CITI DÂND CLICK AICI

http://czb.ro/articol/3753/

Mai ÅŸtie cineva ceva de Amadeus? Mai aud de ele o dată la doi ani, pe la un Festival de bere. Nu am nici un album cu fetele care cântă la vioară, dar bănuiesc că toate piesele seamănă cu cea de pe această compilaÅ£ie, 4×4, care o poÅ£i asculta liniÅŸtit în lift sau în sala de asteptare la stomatolog. În SUA, ce fac ele se numeÅŸte elevator music, sau AM Radio music. La noi, foarte probabil cântă în deschidere la petrecerile de firme multinaÅ£ionale prin BucureÅŸti sau la Poiana BraÅŸov, în cele 40 de minute în care lumea soseÅŸte, îÅŸi lasă blana la garderobă, serveÅŸte un pahar de ÅŸampanie ÅŸi dă mâna cu colegii înainte să înceapă cheful cu manele.

Amadeus a fost un proiect deosebit de fete (girlband), produs de Adrian Ordean, în anii în care se promova la greu muzica proiectelor de fete, în special la MediaPro Music, care probabil aveau în vedere ÅŸi imaginea trupelor pe sticlă (ProTV) sau în revistă licenÅ£iată de Grupul de care aparÅ£ineau, pentru România (Playboy). Amadeus nu se integra în fenomenul girlband, nu puteai spune de ele că fac playback ÅŸi oricât de Pop ar suna piesele, sunt interpretate pe instrumente clasice, greu de mânuit. În acelaÅŸi timp, ÅŸi ele pot purta fuste scurte, transparente, etc.

Fenomenul girlband la noi a fost iniÅ£iat la nivel de casă de discuri (cum a fost Spice Girls pentru Virgin/ EMI, aÅŸa a fost A.S.I.A. pentru MediaPro Music). A.S.I.A. este chiar proiectul care deschide compilaÅ£ia. De la ele a pornit valul girlband autohton care ne-a inundat cel puÅ£in prima jumătate a deceniului actual la radio ÅŸi televizor.

Înainte să apară A.S.I.A., am avut parte de trei constănÅ£ence descoperite de Costi Ioniţă Ã…Ÿi aduse la BucureÅŸti, prin MediaPro. Trioul Exotic s-a destrămat. Andreea Bănică a prins aripi după ce s-a dezbrăcat pentru Playboy, probabil devenind cea mai populară exotică în rândul masculilor. Împreună cu Cristina Rus (ex-Sing Sing BB Ã…Ÿi backing vocal la Desperado) formează Blondy. „Prietenele” rămase la Exotic merg mai departe în formulă de duo ÅŸi îÅŸi spun Sexxy. Publicul nu a reacÅ£ionat în nici un fel. Industria era tânără, ÅŸi ambele proiecte au avut multe solicitări în continuare. Nu aveau trupe de spate ÅŸi se mergea cu CD-ul pretutindeni. Aceste proiecte „eficiente” au dat tonul pieÅ£ei de duete ÅŸi triouri femenine (ca organizator, nu ai costuri mari legate de transport, cazare, masă; din punct de vedere al artistului sau producătorului, banii se împart între mai puÅ£ine persoane ÅŸi toÅ£i încap într-o maÅŸină, fără problemele legate de căratul sculelor sau adunarea ÅŸi grija kilometrilor de cabluri).

Sexxy se prezintă aici cu o piesă proastă. Lumea se uita la aceste fete voluptuoase, semi-dezbrăcate pe scenă, fără să le asculte muzica. De aceea nu se cumpărau albumele. Aceste proiecte lansau albume care erau cumpărate pentru un singur Hit, ascultate o singură dată,  Ã…Ÿi erau aruncate sau făcute cadou mai departe, după ce se copia Hitul în format mp3.

Producătorii de discuri din România (indivizi pasionaÅ£i de muzică, cu afacere proprie, nu au realizat că pe termen lung ei singuri se săpau cu treaba asta. Omul de rând cumpăra un album, două, vedea că nu merită … ÅŸi nu mai cumpăra deloc albume. ÎÅŸi descărca de pe net muzica ce îi plăcea, sau împrumuta mp3urile de la prieteni. Treaba cu muzica în România a murit la foarte scurt timp după ce s-a lansat piaÅ£a muzicală din sectorul privat (în anii 90, pirateria fiind necontrolată, iar după 1996, legea dreptului de autor fiind prost implementată ÅŸi în continuare perfectabilă … sau neadaptată sistemului nostru de lucru).

AlizeEvrika. Am si uitat ca au existat la un moment dat ÅŸi aceste girlbande, care promovau un Pop lipsit de personalitate. Sexul se vinde ÅŸi casele de discuri de la începutul mileniului în România nu au ÅŸtiut să capitalizeze pe termen lung de pe acest fenomen. Cel mai concret exemplu este chiar cel de faţă, MediaPro Music, care ÅŸi-a dat singură la gioale, fabricând trupe de fete pe banda rulantă în goana după bani (duete, triouri, cvartete … tinere, drăguÅ£e … sau mai puÅ£in drăguÅ£e … foarte fardate, prost fardate, îmbrăcate fistichiu sau kitschos de către Janine, nevasta creatoare de modă a marelui mogul de media, Adrian Sârbu, la vremea respectivă).

PiaÅ£a a fost suprasaturată de PROiecte care per ansamblu semănau prea mult între ele ÅŸi ca muzică (vasta majoritate fiind lipsită de o linie muzicală), ÅŸi ca timbru vocal (nu Å£in minte nici o formaÅ£ie de fete care să iasă în evidenţă prin calităţi deosebite la voce). Neavând o amprentă proprie, ceva care să le dea acea notă originală, au dispărut toate, sau s-au certat/despărÅ£it pentru a încerca cariere solo, având încredere în talentele proprii (care lipseau cu desăvârÅŸire, spre deosebire de ego-ul supraumflat – ca la noi la nimeni) după care dispăreau, sau fiecare forma o nouă trupă, de geneurodance sau manea disco. Singurele care mai ies în evidenţă pe moment sunt cele care se dezbracă pentru Playboy.

Aproape toate trupele de fete aveau pe cineva care le compunea muzica ÅŸi cineva care le scria versurile (totul îmi sună a tradiÅ£ia muzicii uÅŸoare ante-Puci de la Mamaia, uuurrrggghhh! blea!).

Cele mai impresionante nume din culise le-am găsit … la cel mai insipid duet dintre toate, Indiggo (versuri, de Dinu OlăraÅŸu; muzica de Adrian Ordean) … ca să vezi unde poată să apară numele acestor artiÅŸti care în mod normal se asociază cu muzica cântată Live.

Indiggo are cea mai proastă piesă de pe compilaÅ£ie, ÅŸi ca linie melodică (ceva între tradiÅ£ional, manea ÅŸi eurodance) ÅŸi ca fenomen vocal. Cred că aici este vorba de părinÅ£i cu bani ÅŸi fete netalentate cu un vis orb, stimulate într-o direcÅ£ie greÅŸită, pentru cele mai greÅŸite motive. PărinÅ£ii sunt de vină, iar Indiggo rămâne insipid ÅŸi în ziua de azi, în sensul că duetul mai activează … peste ocean … dar, spre deosebire de celelalte trupe de fete de pe compilaÅ£ia A fost Vara Ispitelor (2001), care au puÅ£ină voce (vrând-nevrând), astea nu aveau nici corp, nici voce – deloc.

--- 

DAȚI CLICK AICI S VEDEȚI CUM NE FAC DE RUȘžINE LA AMERICANI.

Sunt curios cum ar suna o colaborare între Indiggo ÅŸi Moood … probabil ceva cu mulÅ£i de „g” ÅŸi „o” … OhMyInomodigGod.

Daca tot era vorba de o emisiune cu rating record, nu cred că ar fi contat piesele care erau adunate pe compilaÅ£ie. În acest sens, întreb retoric, de ce nu au încercat totuÅŸi să promoveze ceva mai de calitate … sau să fie presărată compilaÅ£ia ÅŸi cu muzică mai de calitate? Producătorii din BucureÅŸti au intrat singuri într-un cerc vicios din care nu mai putem scăpa. Muzica e din ce în ce mai proastă; lipsesc cu totul trupele de calitate din catalogul coloÅŸilor din BucureÅŸti, care influenÅ£ează piaÅ£a muzicală. Se promovează în continuare NUMAI muzica de consum. Lumea în general, care nu este pasionată în mod deosebit de muzică, fiind procupată cu multe alte activităţi mai importante pe listele lor de priorităţi, cum ar fi Shopping-ul, ascultă numai muzică proastă ÅŸi îÅŸi formează urechea ÅŸi stilul de dans la discotecă, cu datul din ÅŸolduri, pe anumite ritmuri.

Trecuseră 12 ani ÅŸi piaÅ£a muzicală autohtonă începuse să involueze înloc să evolueze.

Punctul de plecare a generaÅ£iei de tineri de acum 10 ani a fost de la un nivel mai ridicat decât este acum.

Este incredibil câtă promovare s-a făcut la ProTV pentru A.S.I.A. acum 10 ani. Erau peste tot. Apoi, când s-a tot schimbat componenÅ£a într-o vreme, s-a organizat ÅŸi seria de etape de concurs televizată pentru înlocuirea primei fete plecată din componenţă … totul s-a diluat. Toată campania media s-a dovedit în zadar pe termen lung. Impactul a fost strict pe moment. Timp de un an, fetele mergeau pe bani mulÅ£i la Baluri de boboci … ah, uitasem, ÅŸi ÅŸi-au permis să ducă cu ele o trupă de spate. A meritat toată campania media pentru un an sau doi de activitate? Mai poate cineva fredona altă piesă de-a lor, în afară de

De ce fac românii astfel de lucruri? Se pierd în detalii neimportante ÅŸi când este să facă o treabă mare, cu impact pe termen lung, se trag pe cur, intervine nesiguranÅ£a sau nepriceperea ÅŸi se complac în situaÅ£ia în care se află … ne împotmolim într-o mediocritate a vedetelor sezoniere. Singurele vedete adevărate la noi sunt Traian Băsescu ÅŸi Gigi Becali. Oare fetele astea (cele ÅŸase sau ÅŸapte) care au trecut prin Asia, îÅŸi dau seama că nu există nici un fel de urmă scrisă a carierei lor pe internet? Dacă nu exista YouTube, nu găseÅŸti absolut nimic despre ele aici. Mie mi se pare incredibil, la nivelul de succes cu pompa, de care au avut parte acum 10 ani în România, informaÅ£iile despre acest proiect (lansat înainte ca netul să ajungă în case la oameni ÅŸi la noi) să fie minime. Noi avem o istorie de mii de ani, ÅŸi nu ÅŸtim să ne promovăm talentele, oricare ar fi ele. Americanii în schimb au o istorie de cel mult 400 de ani, ÅŸi fiecare pas artistic este documentat la orice trupă care intră în primele 40 de locuri în clasamentul de vânzări sau de difuzări la radio.

--- 

Autor: RiCo

--- 

--- 

Comentarii (o selecție)

--- 

ionut spune:

nu mi se pare corect sa generalizezi ca Guerrilla difuzeaza Grimus doar cateva secunde inainte de ora fixa. s-a intamplat asta o data sau de doua ori, insa in rest In A Glimpse a fost difuzata in totalitate, in toate intervalele orare, iar comentariile DJ-ilor au fost foarte pozitive. au fost zile cand piesa a fost difuzata chiar de 5 ori. pot sa probez ce am spus aici cu inregistrari. am mai spus-o, Guerrilla merita tot respectul pentru ca este singurul post de radio national care sprijina si promoveaza muzica autohtona care nu e dance sau pop

--- 

circa7 spune:

Salutare. Sunt fondatorul Circa7 Band si nu ma consider vreo vedeta de Bucuresti. Esti usor dezinformat in ceea ce priveste autosuficienta trupelor care gasesc foarte potrivit sa isi promoveze muzica in cateva cluburi din Bucuresti. Trebuie sa intelegi mecanismul prin care functioneaza un spectacol, cu toata plaja de amanunte logistice care in principal impiedica niste artisti sa faca un turneu de promovare. Ca sa ne putem sustine un turneu singuri fara sponsori este aproape imposibil. Inseamna ca tu si inca circa 150 de prieteni sa veniti in club si sa platiti circa 20 sau 25 de lei ca noi sa ne acoperim drumul cazarea si un pic de bani de buzunar intr-un oras strain. Fara un cadru organizat, fara sustinerea reala a patronilor de cluburi in prima faza- care vor sa castige ei in primul rand- si apoi fara ca sa se uneasca macar 2 3 trupe si sa plece in turneu cu sponsor ca pe vremuri este aproape imposibil de razbit. Cu multa consideratie, Cristi D

http://www.myspace.com/circa7band 

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea Muzica Europei
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiune...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Primul Festival Tribute din România
Primul Festival Tribute din România...
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Rammstein/Lindemann în 2015
Rammstein/Lindemann în 2015...
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Rihanna. American Oxygen
Rihanna. American Oxygen...
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
2016.NOV.7. Opera Nationala Romana Cluj-Napoca. Amadeus
2016.NOV.7. Opera Nationala Romana Clu...
Publicat in: 04.11.2016, Ora: 07:32AM
PREMIERĂ. 2016.MAR.20. Opera Națională Română Cluj. Amadeus
PREMIERÄ‚. 2016.MAR.20. Opera NaÈâ...
Publicat in: 18.03.2016, Ora: 10:43AM
THE CHEEKY GIRLS
THE CHEEKY GIRLS...
Publicat in: 26.01.2015, Ora: 06:39AM
A.S.I.A.  A.S.I.A.
A.S.I.A. A.S.I.A....
Publicat in: 28.02.2013, Ora: 06:50AM
LIMBA ROMÂNĂ VS. LIMBA ENGLEZĂ ÎN MUZICA AUTOHTONĂ. PARTEA 2
LIMBA ROMÂNÄ‚ VS. LIMBA ENGLEZÃ...
Publicat in: 08.10.2012, Ora: 06:16AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2025 • Revista De Muzica Online