Butterflies in My Stomach. CJ. Club Diesel. 11.NOI.2011
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 1
Vizualizari: 2714
Etichete: Bims, Bujor Stoicovici, Butterflies In My Stomach, Catrinel Bejenariu, Club Diesel, Meghi, Radio Guerrilla, Tricoul

Butterflies in My Stomach
!!!
Club Diesel, Cluj-Napoca
11.NOI.2011
---
Este prima dată când merg la un concert Butterflies in My Stomach (BiMS).
BiMS a mai fost la Cluj pentru un concert de club o dată, în 15 aprilie 2011. În mintea mea, acea cântare a coincis cu urcarea formaÅ£iei pe locul 1 în topul de la Radio Guerrilla cu piesa Tricoul. Sala acolo a fost neîncăpătoare pentru publicul prezent (vreo 300). Biletul a fost 15 lei.
---
Acum formaÅ£ia revenea la Club Diesel, cu ex-solista de la Urma la microfon. Urma în ultimii doi ani (de când a revenit după o pauză de 3 ani pe scenele de club) a umplut ÅŸi reumplut sălile pe unde s-a arătat în oraÅŸul nostru. Dacă unu plus unu fac doi, logic, sala trebuia să fie arhi-plină.
Este incredibil, dar nu s-a întâmplat acest fenomen de data asta.
---
În acelaÅŸi timp, în oraÅŸ mai aveam concerte cu ZOB (Flying Circus), Andy Fletcher de la Depeche Mode (DJ Set la Club Midi) ÅŸi a doua zi Grimus (Bermudas Pub). La 40 de lei, biletul la Diesel Club a fost probabil prohibitiv pentru publicul studenÅ£esc al formaÅ£iei Butterflies in My Stomach care ascultă Radio Guerrilla. La Cluj publicul mai în vârstă care ar fi ieÅŸit la un astfel de concert la Club Diesel evident nu ÅŸtia nici de BiMS, nici de fata de la Urma. Nu cred că au fost mai mult de 40 de oameni în sală.
---
Pentru că lumea s-a adunat greu,
concertul a început cu o oră întârziere.
Eram hotărât să stau cel puÅ£in la primul set de piese, iar dacă îmi plăcea, aÅŸ fi rămas să văd tot concertul.
---
Primul lucru pe care îl observăm
din sală est faptul că Meghi, claviaturistul car cântă
ÅŸi la Taxi, ÅŸi-a aÅŸezat un monitor de laptop fix în
faţa lui; clapele cu stativ, cu laptop, cu tot, ocupau partea
centrală a scenei. Meghi este un artist sedentar, care nu are
niciun moment special de joc scenic. Logica dictează că acest
muzician nu ar avea de ce să fie amplasat în mijlocul scenei.
Privit din mijlocul sălii, nu se vede deloc figura artistului, ci
doar muntele instalaţiei tehnice pentru clape, efecte şi drum
machine. Eu aÅŸ fi aranjat altfel lucrurile în spaÅ£iul limitat
de pe scenă. Meghi ar fi trebuit să stea pe extrema dreaptă
a scenei, ÅŸi în niciun caz cu laptopul deschis spre public. În
fotografiile ataşate articolului nu este evidentă problema asta
pentru că am încercat să fac pozele de pe marginile sălii,
tocmai, ca să i se vadă faţa. Singurul motiv pentru care mă
gândesc că Meghi trebuia să stea în mijloc era
ca să coordoneze trupa din punct de vedere muzical şi să dea
sfaturi noii soliste...
---
---
Fiind prima apariÅ£ie scenică Butterflies in My Stomach într-un club cu noua solistă, Catrinel Bejenariu a fost piesa de rezistenţă a acestui concert. Eu personal nu pot să fac comparaÅ£ii între BiMS cu Maca ÅŸi BiMS cu Catrinel. Pot să compar în schimb Catrinel la Urma cu Catrinel la BiMS.
O persoană cu care am povestit şi care a mai văzut BiMS mi-a spus că el preferă vechea formulă...
Mie Catrinel mi se pare persoana potrivită la locul potrivit pentru Butterflies in My Stomach. Spre deosebire de Urma, unde impresia mea este că se dorea doar o figură feminină fără multă personalitate la un microfon lângă Mani, aici Catrinel trebuie să înveÅ£e să comunice cu publicul, să facă atmosferă, să scape de portativul cu versuri, să nu îÅŸi tot îndrepte hainele pe ea în timpul cântării (pentru că toate privirile sunt aÅ£intite pe ea acum) ÅŸi să se îmbrace mai colorat.
---
Singurul lucru care mi-a rămas din ceea ce a povestit solista este faptul că a fost unÅŸpe a unÅŸpea unÅŸpe. Mare lucru nu a povestit în rest, dar ideea asta a repetat-o de câteva ori, chiar ÅŸi după miezul nopÅ£ii. Se putea face paralele cu această dată în istorie, dacă dorea ca acesta să fie subiectul serii ... ÅŸtiu că în 11.11.1918 s-a încheiat primul război mondial ... sunt sigur că se puteau găsi subiecte mai bune de dezbătut între piese, legate de dată, dacă s-ar fi dorit acest lucru.
---
Catrinel are o voce foarte bună (este prima dată când am putut aprecia amplitudinea ÅŸi timbrul plin al solistei ÅŸi cred că are potenÅ£ial) ÅŸi un accent foarte bun în limba engleză. Dealtfel, până am plecat, am avut parte doar de piese în limba engleză. Am cumpărat albumul ÅŸi am observat că există ÅŸi trei piese în limba română. Probabil acelea le-au Å£inut pentru final. Desigur, insist în continuare, ÅŸi la Butterflies in My Stomach precum ÅŸi la alte formaÅ£ii, că dacă se cântă în sfera de limbă română, ar trebui să existe mai multe piese de limba română în repertoriu.
---
M-a frapat un pic faptul că basistul, Bujor Stoicovici, care este chiar liderul formaÅ£iei, era îmbrăcat într-un tricou elegant, ROÅžU în timp ce Catrinel, solista ÅŸi figura principală a proiectului, era îmbrăcată într-o rochie de seară simplă, sobră, neagră. Aici ochiul meu critic îmi zice că fata ar trebui îmbrăcată mai vulgar, în portocaliu, galben sau verde, ÅŸi restul bărbaÅ£ilor să creeze un semicerc contrastant în jurul ei...
---
Nu am habar cum suna trupa asta cu trombon; pe Ieronim nu am apucat să îl cunosc încă, dar sunt sigur că orice instrument mai exotic ar putea numai să îmbunătăţească aspectul vizual ÅŸi jocul scenic, de care formaÅ£ia a dus mare lipsă în această seară la Cluj.
---
Văzând deja multe formaÅ£ii din BucureÅŸti de-a lungul anilor, ajung încet la concluzia că acolo fenomenul muzical s-a oprit cumva la stadiul: trebuie să sunăm bine pe scenă. Se pune un accent deosebit pe interpretarea exactă a notelor, în detrimentul spectacolului, a coregrafiei, a jocului scenic. Chitaristul, bateristul ÅŸi clăparul au fost extrem de statici, fiecare în colÅ£ul lui, iar aceste colÅ£uri ocupau peste jumătate din scenă.
Solista era nouă în formulă, la prima interpretare a pieselor BiMS în public, ÅŸi înÅ£elegem situaÅ£ia ei în această seară.
Basistul a fost cea mai dinamică persoană, comunicând cu publicul, făcând poante (chiar dacă unele nu erau deloc sărate, precum după pauză, când a comentat cât de puÅ£ină lume se află în sală ÅŸi că luminile îi bat în ochi ÅŸi poate nu vede faptul că sala e plină ... sau aÅŸa ceva), dând din ÅŸolduri ÅŸi umeri pe ritmul pieselor, făcând diverse grimase pe diverse acorduri – o figură simpatică în general, dar care nu a avut cu cine schimba replicile ÅŸi dialogul instrumental într-un mod plăcut vizual pe scenă.
Locul basistului ar fi fost undeva lângă tobe ... ÅŸi se putea întâlni punctual pe anumite secvenÅ£e de piese cu chitaristul în pauzele solistice ... dar el era izolat pe partea dreaptă a scenei, după portativul solistei.
---
ÎnÅ£elegem spaÅ£iul limitat pe scena mică, dar alte formaÅ£ii au putut face show aici în trecut.
Îmi pare rău, dar Butterflies in My Stomach nu m-a impresionat în această seară.
Părea a fi o trupă cu o idee bună, aflată la început de drum.
Muzica seamănă cu pop-soul-ul de la Sade, dar lipseÅŸte ceva... am avut momente în care mă întrebam dacă totuÅŸi nu este freestyle jazz ... cafe concert ... sau doar easy listening ... elementele folosite sunt bune, dar forma nu este definitivă, din punctul meu de vedere. Trebuie mai multă vână la tobe ÅŸi trebuie dezvoltată mai bine latura coregrafică, de show. Solista ar trebui să fie mai vorbăreaţă ÅŸi să înveÅ£e câteva bancuri ... altfel, ieÅŸi de la concert ÅŸi rămâi cu impresia că trebuiau scoase câteva mese ca mirele cu mireasa să poată dansa în faÅ£a scenei ...
---
S-a cântat o piesă nouă, care încă nu are nume
---
Autor: RiCo
---
Actualizare. 7.DEC.2011
Am amânat postarea acestei cronici cu zece zile, pentru că l-am cunoscut pe Bujor la Cluj (pentru câteva minute, pentru că deÅŸi stabilisem că ne întâlnim să povestim ÅŸi să ne cunoaÅŸtem mai bine, acesta s-a comportat tipic pentru un artist de BucureÅŸti, sosind la locaÅ£ie doar cu câteva minute înainte de cântare) ÅŸi mi s-a părut o persoană îngâmfată, care nu acceptă critica...
După cum am bănuit, la zece zile după postarea acestei cronici de concert, m-am trezit cu un articol calomnios semnat de artistul Bujor Stoicovici pe blogul personal.
Este păcat că mulÅ£i artiÅŸti autohtoni, precum ÅŸi Bujor Stoicovici nu înÅ£eleg importanÅ£a prezenÅ£ei scenice la un concert de club în 2011.
Articole relative:
Publicat in: 26.12.2016, Ora: 06:14AM
Publicat in: 22.07.2016, Ora: 06:29AM
Publicat in: 19.07.2016, Ora: 12:49PM
Publicat in: 15.07.2016, Ora: 13:24PM
Publicat in: 14.07.2016, Ora: 14:19PM
Publicat in: 20.11.2016, Ora: 09:54AM
Publicat in: 01.04.2014, Ora: 09:59AM
Publicat in: 31.03.2014, Ora: 06:21AM
Publicat in: 28.02.2014, Ora: 06:48AM
Publicat in: 20.01.2014, Ora: 06:05AM
COMENTARII:
07.12.2011, 17:18PM, scris de mihai
Bun comentariul tau desi Bujor spune ca e unul rau, de gnom :)). Bujor, la fel ca si restul, nu au inteles inca faptul ca este foarte importanta prezenta pe scena, ca trebuie sa fii atent la cum te imbraci. Oricum la concertele lor fiecare vine cu ce haine are, la intamplare, ca la metrou dar exceptia o facea Maca, ea era atenta la acest amanunt. Poate ca Bujor nu intelege ca lumea vrea sa vada si un show nu doar niste cantareti cu un basist in mijloc agitat. Asa e, la Cluj (ca si in alte dati) dadea senzatia ca se bucura singur de concert in timp ce restul sunt crispati si innebuniti "ca trebuie să sunăm bine pe scenă". Bun articolul tau ai observat fin exact aceleasi lucruri pe care le-am vazut si eu la fiecare concert. E clar Bujor e frustrat, cel putin asa reiese din articolul lui.