• czb.ro
Click. Cronica

The MonoJacks. BV. Rockstadt. 2011.OCT.2

Publicat in: 03.10.2011, 09:36AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 8276
Etichete: BraÅŸov, Cristi Busuioc, Florin Vasile, Indie Rock, Let It Burn, Maccabees, One Group, Radio Guerrilla, Shoegaze, Ursus Evolution, When I Was Gone
The MonoJacks. BV. Rockstadt. 2011.OCT.2

The MonoJacks

BraÅŸov. Rockstadt

2 octombrie 2011

!!!!

---

Am văzut o formaÅ£ie profi în seara asta la Rockstadt BraÅŸov.

---

Deschiderea. When I Was Gone



---

Mi-au plăcut dialogurile dintre chitariÅŸti; mi-a plăcut faptul că pe multe sintre piese se cântă cu două voci (Florin Vasile are o voce mai groasă ÅŸi intervine pe părÅ£i întregi de piese sau la refren, ca să dubleze solistica lui Doru Trascău; efectul se resimte din prima) - ÅŸi m-au dat gata ultimele piese din program (Pressure Phone Calls, Push the Pedal ÅŸi o piesă nouă), care au fost cele mai dinamice din repertoriul prezentat în această seară.

---

Mi-a plăcut aspectul vizual al trupei cu solistul la cămaşă albă, contrastând cu tricourile negre ale colegilor aranjaÅ£i în semi-cerc în jurul lui. Totodată, formula oarecum clasică de cvartet (cu solistul care cântă simultan la chitară) se prezintă cu un baraj de chitare în prima linie, care pe anumite secvenÅ£e de piese dă o prezenţă scenică deosebită.

---

Let It Burn



---

Mi-a plăcut de baterist ÅŸi este păcat că la stilul abordat de această formaÅ£ie nu se execută solouri la instrumente ÅŸi nu există momente de improvizaÅ£ie (chiar dacă acestea ar fi regizate ÅŸi repetate la sală). Problema principală pe care o văd la MonoJacks (pe lângă faptul că toate versurile sunt cântate în limba engleză) este că toÅ£i se concentrează atât de mult ca fiecare notă să fie la locul ei (cu o precizie matematică) încât se pierde mult din efectul unei cântări Live de club, în sensul că se renunţă la ÅŸtrengării pe scenă pentru a impresiona pe cei care au plătit un bilet să-i ÅŸi vadă, nu doar să le asculte muzica. TrupeÅ£ii de la MonoJacks nu se încumetă să facă faze năstruÅŸnice cum ar fi comunicarea neconvenÅ£ională cu publicul sau momente de echilibristică acrobatică, care ar dăuna foarte probabil obÅ£inerii perfecÅ£iunii sonore a pieselor, interpretate în mare măsură aproape exact ca în studio.

---

Eu personal dacă doresc să ascult piesele ca în studio, îmi cumpăr CD-ul ÅŸi stau acasă să îl ascult.

---

Eu merg la concert în club pentru a cunoaÅŸte mai bine persoanele din spatele instrumentelor. AÅŸtept o glumă, grimase, dezmăţ ÅŸi transpiraÅ£ie, evadări de pe scenă ... în fine, tot ce înseamnă un show pentru care să consider că merită să plătesc biletul la concert, pentru că urmează să trăiesc momente unice în viaţă sau să văd că artistul de pe scenă face ceva pe muzica lui despre care să pot povesti la nepoÅ£i... dar la noi cei care lucrează cu urechile consideră că totul trebuie să sune perfect... probabil pentru că doar cu asta rămâi după un concert de club la noi: amintirea câtorva bătăi ÅŸi ritmuri melodioase.

Dacă nu cunoÅŸti piesele de acasă, este destul de greu să descifrezi cuvintele străine, ca să pricepi un mesaj, la care ai putea să te ÅŸi gândeÅŸti după ce se termină concertul - sau să înveÅ£i refrenul ad hoc în timpul recitalului, să îl poÅ£i cânta cu trupa.

---

Am avut impresia la un moment dat - când timp de câteva piese chitariÅŸtii de pe margini se uitau în pământ ÅŸi solistul era cu privirea fixată în microfon – că mă aflu la un concert de Shoegaze ÅŸi nu la o trupă Indie Rock.

---

Dinamismul atmosferei este interiorizat în club ÅŸi de către artiÅŸti, ÅŸi de către public (ÅŸi dă impresia că te afli într-o cutie, dintr-o cutie). Poate acesta este unul dintre motivele principale pentru care cultura urbană ÅŸi dorinÅ£a mai multor tineri de a se aventura la concertele de club evoluează atât de încet ÅŸi anevoios la noi.

---

Asta este dovada lacunelor pe care le avem, de ani de zile.

LipseÅŸte obiÅŸnuinÅ£a muzicienilor de a crea un show pe scenă, de a fura idei din concertele altor contemporani dinamici, ÅŸi de a se autodepăşi privind condiÅ£ia fizică pe scenă ÅŸi comunicarea cu cei prezenÅ£i în sală.

LipseÅŸte obiÅŸnuinÅ£a publicului de a crea o atmosferă în sală, fie ea pozitivă sau negativă la ceea ce simte că se oferă pe scenă. Publicul nostru este uÅŸor apatic ÅŸi nu prea înÅ£elege pentru ce plăteÅŸte un bilet la concert; nu ÅŸtie ce îÅŸi doreÅŸte de la un artist aflat pe scenă ÅŸi nu are senzaÅ£ia aia că a ieÅŸit în oraÅŸ să se distreze.

---

Comunismul este încă foarte viu în societatea noastră. Drept dovadă, formaÅ£iile sunt eclectice ÅŸi imită mai mult înloc să experimenteze, iar publicul tinde să fie prea static ÅŸi are nevoie de alcool la bord sau vreo 40 de minute de atmosferă să se dezgheÅ£e ... în timp util pentru bisuri...

---

La MonoJacks concertul nici nu a durat suficient. Se cântase doar o oră, înainte de cele două bisuri.

Cei (mai puÅ£in de 30 de plătitori) prezenÅ£i în sală s-au dezmeticit de abia pe final ... cred că pentru că ultimul calup (de trei piese) a fost atât de dinamic (managerul Cristi Busuioc mi-a explicat ulterior că la toate concertele MonoJacks se crează o explozie de ritmuri pe final, pentru un impact maxim).

---

Per ansamblu, consider că a fost un eveniment deosebit ÅŸi că ar fi trebuit să fie mai multă lume în sală, chiar dacă a fost duminică seara. Nu ÅŸtiu cum se prinde ÅŸi cum se ascultă Radio Guerrilla la BraÅŸov; MonoJacks fiind una dintre formaÅ£iile preferate ale postului naÅ£ional cu sediul la BucureÅŸti.

Nu cunosc publicul din BraÅŸov. Nu ÅŸtiu dacă 30 de fani este o cifră reprezentativă pentru publicul de Rock alternativ la BraÅŸov (cu o seară înainte fuseseră aproape 90 să vadă Coma).

Trebuie avut în vedere faptul că acesta a fost primul concert de club pentru MonoJacks la BraÅŸov (trupa a mai cântat o dată la BraÅŸov, în PiaÅ£a Sfatului, vara asta, la Ursus Evolution).

---

Cu acest concert, MonoJacks a încheiat un traseu de patru oraÅŸe (Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, BraÅŸov). Din câte am înÅ£eles, formaÅ£ia a fost foarte încântată de public ÅŸi atmosferă la Cluj (Flying Circus) ÅŸi Sibiu (Oldies Pub, unde sunetul a fost foarte lăudat).

---

Autor: RiCo

---

Bis. Preluare Maccabees


Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Electric Castle 2016. We Are The People
Electric Castle 2016. We Are The Peopl...
Publicat in: 26.12.2016, Ora: 06:14AM
Electric Castle Festival. Ziua 4. 17.IUL.2016
Electric Castle Festival. Ziua 4. 17.I...
Publicat in: 22.07.2016, Ora: 06:29AM
Electric Castle Festival. Ziua 2. 15.IUL.2016
Electric Castle Festival. Ziua 2. 15.I...
Publicat in: 19.07.2016, Ora: 12:49PM
Grimus la Electric Castle Festival 2016
Grimus la Electric Castle Festival 201...
Publicat in: 15.07.2016, Ora: 13:24PM
Electric Castle 2016. Ziua 0
Electric Castle 2016. Ziua 0...
Publicat in: 14.07.2016, Ora: 14:19PM
NEW SINGLE. Leif Erikson. Second Curve
NEW SINGLE. Leif Erikson. Second Curve...
Publicat in: 24.03.2019, Ora: 06:29AM
Bogdan Șerban (n. 27.MAR.1974)
Bogdan Șerban (n. 27.MAR.1974)...
Publicat in: 20.11.2016, Ora: 09:54AM
Catsontheroof (București)
Catsontheroof (București)...
Publicat in: 11.07.2015, Ora: 06:46AM
2014. Cluj. Muzica originală pierde în lupta cu preluările
2014. Cluj. Muzica originală pierde...
Publicat in: 01.04.2014, Ora: 09:59AM
Toulouse Lautrec. Nu se termină așa
Toulouse Lautrec. Nu se termină aÈ...
Publicat in: 31.03.2014, Ora: 06:21AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2024 • Revista De Muzica Online