• czb.ro
Byte. Parerea Mea

2011.IUN.25-26. CJ. Ursus Evolution

2011.IUN.25-26. CJ. Ursus Evolution Cine a prins unul din miile de fluturaÅŸi distribuiÅ£i ieri de către grupuri de tineri ÅŸi tinere pe străzile din centrul oraÅŸului Cluj-Napoca a citit prezentarea scurtă (să-i zicem “motivaÅ£ia”?) acestui festival de bere (vezi FOTO 1):

“Vino la Ursus Evolution, cel mai tare concert al momentului,

în PiaÅ£a Unirii pe 25 ÅŸi 26 iunie

ÅŸi ascultă cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români!”

---

Cel mai tare concert al momentului

“Al momentului”... cred că este prima dată când nu se mai folosesc expresii de genul “...al anului” pentru a face reclamă unui festival de bere, cu intrare liberă, la Cluj.

---

Cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români

Asta este o frază nouă folosită în marketingul evenimentului ... deci, nu este vorba de Cei mai TARI artiÅŸti sau de Cei mai APRECIAÅ¢I artiÅŸti ai MOMENTULUI, ci este vorba chiar de Cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români... ever?!

WTF?

Să mai citim odată programul trupelor grele: Cargo, Paraziţii, Grasu XXL, Şuie Paparude, Luna amară, Puya, Iris, Zdob&Zdub ...

Cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români... de către cine?

  • De către directorul de marketing de la berea Ursus?
  • De către un grup de cinci fete adunate la un frappe pe o terasă unde cântă muzică House?
  • De către trei taximetriÅŸti care stau parcaÅ£i în staÅ£ie ÅŸi ascultă Kiss FM?
  • De către două gospodine care se uită seara la Happy Hour?

Dacă într-adevăr ar fi vorba de Cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români... aceÅŸtia nu ar fi prezenÅ£i în programul unui festival de bere, unde nu se percepe o intrare pentru concert, pentru că aceste acÅ£iuni vin în detrimentul cotei unui artist pe termen lung (ce vreau să zic cu asta este că odată ce un artist intră, din motive ce Å£in de satisfacÅ£ii financiare pe moment, în schema festivalurilor de bere, este foarte greu ulterior să adune lumea la un concert în timpul anului studenÅ£esc, pe bani de bilete, într-un club mai mic). De ce? Pur ÅŸi simplu, ...”pentru că l-am văzut gratis în PiaÅ£a Unirii în vară – de ce să plătesc biletul să-i ascult aceleaÅŸi piese acuma? Mai aÅŸtept câteva luni ÅŸi îl văd GRATIS din nou.”

---

Cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români este un termen foarte vag, care poate fi interpretat într-o grămadă de feluri. Expresivitatea limbii române nu este încă speculată pe deplin de către tinerii directori de marketing care stau la job în timpul săptămânii ÅŸi merg să facă shopping în weekend.

---

La CZB apreciem artiÅŸtii români care nu cântă GRATIS în PiaÅ£a Unirii pentru firme aleatorii de bere. Câteva nume care ne sunt la îndemână ca exemple pozitive pentru Industria muzicală românească sunt: AG Weinberger (acest artist are un grup solid de fani care plătesc un bilet de 25-30 de lei să-l vadă la club), Åžtefan Bănică Jr. (acest artist este singurul la ora actuală din România care se poate lăuda cu o serie de 7 zile consecutive de concerte la Sala Palatului cu casa închisă! Think about it), Inna (de când s-a lansat, artista nu apare pe scenele unor asemenea festivaluri ÅŸi indiferent că ne place sau nu genul muzical promovat de ea, atitudinea ei în acest sens este foarte sănătoasă ÅŸi ar trebui luat ca exemplu ÅŸi de alÅ£ii).

Dacă ajungi la un anumit nivel artistic ÅŸi dacă ai pretenÅ£ia să îÅ£i crească cota în continuare, consider de la un punct că apariÅ£iile publice trebuie să fie selective. Într-un oraÅŸ studenÅ£esc, ca ÅŸi Clujul, o trupă apreciată, care se respectă, ar trebui să cânte doar odată pe sezon, într-o locaÅ£ie specifică genului ÅŸi într-o conjunctură bine gândită (având un motiv suplimentar de promovare: un nou album, un nou clip, o nouă pagină de websait, etc.). Numai astfel, lumea nu se va sătura de artist, iar acesta îÅŸi poate permite, chiar ÅŸi în timp de criză, să crească treptat valoarea biletului pentru a obÅ£ine în timp o cotă mai mare în mod corect.

---

PÄ‚REREA MEA. Publicitatea

“Ursus caută cei mai înfocaÅ£i fani ai muzicii româneÅŸti...” scrie pe pagina oficială a websaitului dedicat seriei de patru concerte în aer liber (Ursus Evolution va fi organizat la Cluj, IaÅŸi 9-10.IUL, BraÅŸov 23-24.IUL ÅŸi Mamaia 12-13.AUG).

Modul în care s-a promovat programul acestui festival lasă de dorit ÅŸi spune multe despre starea spirituală actuală a naÅ£iunii. Mă refer aici strict la formaÅ£iile din program. Ca în orice afacere, produsele mai populare, mai cunoscute, sunt împinse în faţă. În reclama de la televizor sau în cele câteva teasere urcate pe YouTube, Ursus a pus accentul DOAR proiectele cu o activitate mai lungă.

În acest sens, se cunoaÅŸte mai puÅ£in faptul că ÅŸi Les Elephants Bizarres, EMIL, The Mono Jacks sau Luna amară se află în program. Cu toate astea, lozinca festivalului este “TrăieÅŸte evoluÅ£ia muzicii româneÅŸti”. “A trăi” ÅŸi “a simÅ£i” sunt totuÅŸi două cuvinte nu nuanÅ£e de interpretare complet diferite.

Dacă Ursus ar fi dorit să redea o EvoluÅ£ie în adevăratul sens, ar fi trebuit în primul rând să promoveze ÅŸi vedetele mai tinere în egală măsură, iar în al doilea rând să încerce să descopere ÅŸi să promoveze ÅŸi formaÅ£ii mai tinere din scenele locale ale oraÅŸelor în care ÅŸi-au propus să facă tam-tam ÅŸi să vândă berea la dozator.

În locul celor de la Les Elephants Bizarres, EMIL, The Mono Jacks cel puÅ£in, urmărind mai atent modul de promovare a evenimentului la Cluj, m-aÅŸ fi retras din program. CâÅŸtigul financiar pe moment nu poate compensa potenÅ£ialul de promovare pe termen lung a unei campanii de publicitate în care se omite voit numele mai puÅ£in sonore din program. Este evident faptul că formaÅ£iile mai tinere nu ÅŸtiu să se folosească de potenÅ£ialul de popularizare de care ar trebui să se bucure ÅŸi ei, dacă ar fi incluÅŸi în toate mijloacele de campanie publicitară folosite de firma care i-a invitat în program. Fiecare îÅŸi urmăreÅŸte însă interesele proprii, se mulÅ£umeÅŸte cu autopromovarea pe net, se poate lăuda în anumite cercuri că “a ajuns acolo” ÅŸi “a fost în cărÅ£i la o serie de festivaluri de bere” ... Å£inte foarte mediocre pentru formaÅ£ii sau artiÅŸti care ÅŸi-ar dori într-adevăr să-ÅŸi depăşească condiÅ£ia ÅŸi cota (majorităţii) formaÅ£iilor autohtone lipsite de imagine, coregrafie ÅŸi elemente de spectacol în recitalurile de 45-60 de minute pe scenele mari ale festivalurilor unde nu se percepe un bilet de intrare.

Pentru prima dată, ieri, în ziua dinaintea festivalului organizat la Cluj, mi s-a înmânat un fluturaÅŸ pe care erau trecute TOATE formaÅ£iile incluse în program (FOTO 2).

ATENÅ¢IE! Nici aici programul nu este detaliat pe zile sau în ordinea apariÅ£iei pe scenă. Acest amănunt subliniază faptul că aici nu este vorba de un concert sau festival în care se pune accentul pe programul artistic, ci este doar o altă găselniţă de a promova un concept de imagine maselor (în cazul de faţă este vorba de brandul Berea URSUS ÅŸi titlul noului festival Ursus Evolution).

Se perpetuează ideea de zgomot de fond, Å£inta sponsorului fiind să îÅŸi vândă berea la un festival de bere.

MotivaÅ£ia unui festival de muzică în schimb promovează conceptul diametral opus. La un festival unde se respectă Cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români,

  • aceÅŸtia ar fi incluÅŸi cu TOÅ¢II în toate mijloacele de promovare a evenimentului
  • programul ar fi detaliat, pe zile, ÅŸi pe orele fixe ale recitalurilor individuale
  • s-ar percepe un BILET DE INTRARE la festivalul dedicat Celor mai apreciaÅ£i artiÅŸti români ÅŸi, ca bonus, inclus în preÅ£ul biletului, S-AR OFERI GRATIS BEREA (există brăţări speciale cu trei sau cinci etichete care se pot rupe individual)...

www.ursus.ro/evolution/fani/

---

PĂREREA MEA. Singura formaţie clujeană din program

“...ÅŸi ascultă cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români!”

Din schema de trupe înÅŸirate mai sus, doar una are vreo legătură cu oraÅŸul CLUJ! Luna amară este singura formaÅ£ie clujeană în programul festivalului organizat de firma de bere care a fost înfiinÅ£ată la Cluj. LipsiÅ£i de imaginaÅ£ie ÅŸi dezinteresaÅ£i de scena urbană locală, directorii de marketing de la berea Ursus au chemat aceeaÅŸi formaÅ£ie “clujeană” în programul festivalului din 2011.

Între timp, Luna amară a făcut o serie exagerată de concerte de club în oraÅŸ, ultimele două fiind organizate în două seri consecutive la clubul Zorki Off the Record (în prima seară electrică, la concertul In Memoriam Kurt Cobain - Nirvana s-au înregistrat 150 de plătitori; în a doua seară acustică de piese originale Luna amară, s-au adunat doar 50 de plătitori, FOTO 3). O formaÅ£ie cu muzică originală care apare pe un afiÅŸ pe care scrie “...ÅŸi ascultă cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români!” ar trebui să adune mai mult de 50 de plătitori de bilete într-un club în orice zi a săptămânii, indiferent de conjunctură.

În 2011, popularitatea ÅŸi cota acestei formaÅ£ii se află într-o continuă scădere. Acum, aproape toÅ£i membrii componenÅ£i pot fi asociaÅ£i cu proiecte de cover band-uri ca să facă un ban în plus în perioadele în care formaÅ£ia de bază nu are cântări. Recent, Mihnea Blidariu a putut fi văzut la Zorki Off the Record în formula unui duet de preluări (hituri pop-rock) cu 5 lei biletul (FOTO 4) ... acesta este acelaÅŸi artist care a urcat anul trecut pe scene de festivaluri importante cu formaÅ£ia Luna amară în deschidere pentru Rammstein sau Ozzy Osbourne la BucureÅŸti. Acest artist îÅŸi bate joc de imaginea lui ÅŸi face dumping, susÅ£inând concerte cu bilete de 5 lei unde se adună câteva zeci de persoane, fiind considerat ulterior “...unul dintre cei mai apreciaÅ£i artiÅŸti români!” pe scena festivalului Ursus Evolution?

Logica mea este depăşită.

---

Avem multe formaÅ£ii bune la Cluj care se bucură de aprecierea publicului local. În luna decembrie 2010, spre exemplu, formaÅ£ia Mushroom Story a adunat 150 de plătitori de bilete la un concert de club în Irish&Music Pub. Astfel, se dovedeÅŸte a fi la fel de populară ca ÅŸi Luna amară la nivel local ... ÅŸi totuÅŸi, de ce nu vedem Mushroom Story trecut pe afiÅŸul de la Ursus Evolution?

Ţi se pare absurdă ipostaza mea?

În 9 aprilie 2011, The Mono Jacks a adunat 100 de plătitori la Flying Circus. Les Elephants Bizarres adună în general o cifră echivalentă de public la un concert de club în Cluj. În această conjunctură a cifrelor, pe baza căreia putem demonstra concret nivelul de apreciere, sau de popularitate comparativă ale unor formaÅ£ii la Cluj, propunerea mea de a include Mushroom Story în program, în detrimentul altor proiecte muzicale din Capitală, poate nu mai pare atât de absurdă.

---

PÄ‚REREA MEA. Vremea

Vremea în 2 ÅŸi 3 octombrie 2010 (la Ursus Cluj Fest) a fost ploioasă ÅŸi friguroasă. Organizatorii s-au gândit astfel în 2011 să schimbe perioada festivalului, ÅŸi să o Å£ină la începutul verii (când minorii sunt în vacanţă, ÅŸi studenÅ£ii sunt încă în sesiune). Se pare însă că Zeii băuturii, Bacchus ÅŸi Gambrinus, nu Å£in cu berea Ursus nici anul acesta. După cum se vede deja, de azi noapte, plouă cu găleata la Cluj. Rafala de ploaie este anunÅ£ată de la începutul săptămânii ÅŸi va dura două zile, fix în perioada festivalului.

---

Despre Ursus Cluj Fest 2010

http://czb.ro/articol/420/

---

Autor: RiCo

P.S. Mi se pare mie, sau în imaginea principală, în colÅ£ul din dreapta, apare Dan Bittman? Poza publicitară este scoasă din spread-ul din mijlocul revistei Zile ÅŸi NopÅ£i de Cluj din săptămâna 10 - 16 iunie, 2011.


Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

COMENTARII:

11.07.2011, 13:40PM, scris de RiCo de la CZB
there's a time for everything ...

09.07.2011, 20:32PM, scris de mihnea blidariu
salut. intelegerea financiara dintre noi (eu si andrei puiu) si zorki off the record este pe o anume suma fixa. astfel, este la latitudinea lor cat pun biletul; nu putem noi sa le impunem asta. singura mea rugaminte a fost sa existe un bilet, indiferent cat. oricum, scopul meu personal, in privinta acestor seri de miercuri, nu este de natura financiara, ci mai mult educationala. cu totii ne plangem ca romanii nu asculta mai multa muzica. eu si andrei puiu le oferim aceasta posibilitate, de a descoperi nume mai putin cunoscute publicului larg (jeff buckley, the national, damien rice, ani difranco, bryan ferry, etc) sau piese mai putin cunoscute ale unor artisti cunoscuti de toata lumea. si acum, partea de comment care va fi cenzurata: avand in vedere ca autorul acestui articol, pe vremea cand era manager al formatiei LUNA AMARA, semna fara probleme formatia la fest-uri de bere exact ca cel facut de Ursus, articolul mi se pare de-a dreptul amuzant! =)))

02.07.2011, 13:28PM, scris de Ioanide
1. A fost, probabil, doar "festivalul berii" branduit altfel. Copywritingul a fost "pentru publicul larg", tinta nu cred ca era promovarea formatiilor, a muzicii romanesti sau a valorilor iar daca scopul evenimentului a fost atins sau nu, trebuie sa aflii de la Ursus, daca ai surse interne. 2. Ca si contabilitate, sunt sigur ca multe trupe care functioneaza ca business considera serios miile luate la zilele orasului X sau Y si nu le-ar egala sau depasi din bilete. Majoritatea acestor trupe, vand bine mesi si bilete, mai multe decat multi "artisti care se respecta" (expresie care e un mare cliseu...) 3. TOTI artistii mentionati de tine (AG, Banica, Inna) au cantat bine mersi la evenimente gratis de genul "zilele orasului". 4. Articolul e despre Ursus Evolution sau despre faptul ca "Luna Amara sucks" :) Poate ca o cam lalaie zilele astea si Mushroom este. cu siguranta, o trupa foarte misto dar comparatie e "besides the point".

30.06.2011, 01:03AM, scris de steve
salut! nu e mai OK financiar sa canta 2 persoane cu 5 lei/bilet decat 5 persoane?care e problema voastra...?

26.06.2011, 22:19PM, scris de GAbriela
Pai concertele acestea sunt menite sa uite gustul amar al plecarii berii URSUS din Cluj. Ca sa le arate clujenii aceeasi revolta, ar trebui sa nu consume bere, daca vor sa mearga la concert e ok... Dar dupa vremea atat de rece, nu cred sa fi avut mari incasari...

25.06.2011, 13:59PM, scris de Geppy
Ca sa nu fim paranoici este chiar Pilan, tobarul din Cargo :)

Articole relative:

DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea Muzica Europei
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiune...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Primul Festival Tribute din România
Primul Festival Tribute din România...
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Rammstein/Lindemann în 2015
Rammstein/Lindemann în 2015...
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Rihanna. American Oxygen
Rihanna. American Oxygen...
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
PIESÄ‚ NOUÄ‚. Les Elephants Bizarres. #InimaLaSoare
PIESÄ‚ NOUÄ‚. Les Elephants Biza...
Publicat in: 25.06.2019, Ora: 17:04PM
Les Elephants Bizarres. Inima la soare
Les Elephants Bizarres. Inima la soare...
Publicat in: 24.06.2019, Ora: 06:50AM
PIESÄ‚ NOUÄ‚. Les Elephants Bizarres. #InimaLaSoare
PIESÄ‚ NOUÄ‚. Les Elephants Biza...
Publicat in: 22.06.2019, Ora: 06:46AM
PIESÄ‚ NOUÄ‚. Les Elephants Bizarres. Skywalker
PIESÄ‚ NOUÄ‚. Les Elephants Biza...
Publicat in: 25.02.2019, Ora: 06:22AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2025 • Revista De Muzica Online