2011.APR.16. CJ. Punk Rock Night vs 2Party.ro
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 3
Vizualizari: 3192
Etichete: 2party, Alex Zgavarogea, Ambersmith, Bakutayan Adel-laur, Bulgakov Underground, Dan Tilea, Discoteca Melody, Dj Electroclown, Fabian Deneş, Gabi Bolboacă, Lights Out!, Radu Ruta-fulger, Ska Fără Trompete, Szallos Attila, Tmx Kollektiva, Zig Zag
---
Punk Rock Night @ Flying Circus Pub
Rehab Nation. Ska fără trompete. Dance Trauma
---
2Party @ discoteca Melody
Lights Out! Ambersmith. TMX Kollektiva. DJ Poliglot. DJ Electroclown
---
---
2Party
Începând din 16 aprilie, se lansează un nou concept de petrecere la Cluj. 2Party vrea să combine
muzica live alternative/indie cu DJ set-uri (electro, drum'n'bass, dubstep), în locaÅ£ii inedite din Cluj
care pot găzdui două scene. Scopul este de a scoate petrecerile din cluburi sau puburi, creând premisa unor evenimente de mare anvergură. Accesul la prima petrecere se face fără bilet, pe bază de invitaÅ£ie. FrecvenÅ£a acestor evenimente va fi lunară.
Se doreÅŸte promovarea scenei locale ÅŸi o schimbare pozitivă a pieÅ£ei muzicale clujene, cu muzică bună, un sunet bun, distracÅ£ie masivă ÅŸi satisfacerea nevoii de neconvenÅ£ional în continua creÅŸtere culturală clujeană. Logoul simbolizează dualitatea evenimentelor ÅŸi este completat de jocul de cuvinte, 2Party putând să însemne a petrece, spre petrecere sau două petreceri.
Locatia a fost afiÅŸată doar pe invitaÅ£ii ÅŸi s-a aflat cu două zile înainte de eveniment.
---
Filmarea poate pare aiurea, pentru că din cauza lipsei de lumină, nu se înÅ£elege mare lucru de aici. Totodată, tocmai de aceea filmarea este esenÅ£ială, pentru că se înÅ£elege exact ceea ce s-a întâmplat aici în această seară. Erau două încăperi patrulatere mai mari unde s-au amplasat cele două scene (un pupitru de DJ cu videoproiecÅ£ii ÅŸi o scenă improvizată, unde trupa de spate nu se putea vedea prin intrarea în care stătea solista de la Lights Out cu clapa întinsă pe lungimea spaÅ£iului în care pe vremuri probabil se afla o uşă dublă, ÅŸi pe care se intra într-un fel de debara mai mare).
---
---
După cum se anunÅ£a evenimentul 2Party, personal mă aÅŸteptam la o hală de fabrică dezafectată, unul dintre etajele Hotelului Intercontinental, lăsat în paragină de ani de zile în centrul oraÅŸului; fabrica de bere Ursus, unde la toamnă se va deschide un nou club sau berărie... mă aÅŸteptam la orice fel de spaÅ£iu, dar nu acesta.
Cu o săptămână înainte tot aici decedase un tânăr de 20 de ani, motivul stopului cardiac fiind consumul de etnobotanice.
SpaÅ£iul în care s-a ales să se
organizeze prima petrecere 2Party era cunoscut ca fiind un loc de
întâlnire a comunităţii Gay din Cluj. The Gay Bar a
fost inaugurat aici de către patronii fostului Zig Zag, acum un an,
sub denumirea Delirio
Club.
www.ideidegay.ro/2011/01/noua-locatie-gay-din-cluj-melody-club.html
---
Mai recent, a fost preluat de patronii de la Bulgakov ÅŸi numit Bulgakov Underground. Pentru mine acest spaÅ£iu va rămâne mereu Discoteca Melody, discoteca pentru studenÅ£ii străini pe vremea lui CeauÅŸescu. Pe vremuri, Å£in minte că intrarea se făcea din holul hotelului. Între timp această cale de acces s-a astupat ÅŸi intrarea se face prin gangul acoperit de pe colÅ£ul clădirii.
---
Gurile rele spun că au fost doar 400 de persoane care au participat la prima petrecere 2Party (pe saitul oficial scrie 535). Organizatorii se aÅŸteptau la mult peste o mie de oaspeti... cred că a fost o conjunctură nepotrivită la mijloc, cu decesul recent al băiatului, connotaÅ£ia cu Gay Bar-ul, weekendul Floriilor, înainte de PaÅŸte... în care poate o parte din studenÅ£i au roit deja acasă sau ÅŸi-au cheltuit deja bursele.
Clujul este un oraş unde oferta evenimentelor culturale depăşeşte cu mult cererea studenţilor sau posibilitatea comunităţii locale, deşi este un oraş de 400.000 de locuitori.
Se poate pur şi simplu că este vorba de lipsa de curiozitate, reticenţa la nou, lipsa unui nume de vedetă autohtonă naţională pe afiş ... lume care ştia că aici ventilaţia este insuficientă.
---
Cu o seară înainte au fost 300 de plătitori la Butterflies in my Stomach la Gambrinus Pub; în aceeaÅŸi seară s-au adunat 200 de plătitori pentru concertul Dedicated To – Schlitz din Booha Bar.
---
---
În centrul Clujului zăcea un cort imens improvizat pentru un Târg de carte organizat de Primărie în stilul său caracteristic de sindrofii, nefiind nici promovat, nici estetic (FOTO 1).
În alt colÅ£ al Clujului, la Fabrica de pensule, se anunÅ£au 20 de plătitori pentru trupa din Africa de sud Spoek Mathambo, cu care am realizat un interviu săptămâna trecută. CLICK AICI (unii spun că au fost chiar numai 11). S-au mai lăsat să intre cei 30 de ameÅ£iÅ£i care s-au pierdut prin zonă, dar care nu vroiau să plătească biletul la intrare. În centru nu găseÅŸti niciun afiÅŸ lipit de Boiler Club. În oraÅŸele din România unii încă mai cred că merge treaba ÅŸi aÅŸa, dupa principiul “din gură în gură”.
---
Într-un club ceva mai apropiat de centru, concertul anunÅ£at cu El Negro nu a mai avut loc. Patronul sunase artistul înainte ca acesta să plece din BucureÅŸti, că datorită faptului că nu s-a făcut nicio rezervare, situaÅ£ia îl obligă să anuleze cântarea. El Negro a mai cântat la Cluj de două-trei ori. De fiecare dată s-au adunat peste 200 de plătitori. Euphoria Music Hall a promovat acest concert cu un led screen în piaÅ£a celui mai populat cartier clujean, Mărăşti, machete în revista Zile ÅŸi NopÅ£i, iar oraÅŸul era împânzit de afiÅŸe cu o săptămâna înainte de eveniment.
---
---
Eu am intrat la fosta discotecă Melody pentru prima dată după vreo 23 ani.
Eram curios să văd ce vrea să fie acest proiect exclusivist 2Party, promovat mai mult pe net, pe ÅŸest, cu ideea de invitaÅ£ii oferite individual ÅŸi locaÅ£ia Å£inută secret până în preajma evenimentului...
---
---
Lights Out
!!!!
2Party. Discoteca Melody
Lights Out a început la timp. Se simte cum solista se forÅ£ează să cânte cu accent american. Atât de tare îÅŸi forÅ£ează accentul când cântă, încât ai putea crede că e texană.
---
Nu pot spune după două-trei piese că îmi place trupa, dar ce se simte este faptul că se cântă închegat ÅŸi solista are potenÅ£ial, având un timbru deosebit ÅŸi plămâni puternici. Mai trebuie exerciÅ£iu ÅŸi rodaj, dar fata asta, dacă ar cânta în română, pentru publicul de aici, ar putea avea succesul la care probabil visează, pe termen lung.
---
---
Despre restul trupei, nu prea am ce spune, în afară de faptul că muzical sună compact ÅŸi se simte că au o anumită experienţă ÅŸi rodaj împreună. Este prima dată când i-am văzut ÅŸi cred că ar fi bine să caute un stil de a se îmbrăca . Fiind vorba de o scenă improvizată care este mai potrivită pentru un DJ ascuns după un mixer, aici mi s-a părut că mă uit la concert ca la ecranul unui televizor mic, cu trupa ascunsă după pilonii unei foste intrări mai mari de încăpere. Din acest motiv, nu am mai stat să văd nici recitalul lor până la capăt, nici capul de afiÅŸ maghiar. SpaÅ£iul părea meschin, scena improvizată, înaltele erau prea puternice, încăperea dădea un ecou ciudat de atmosferă. Mă gândesc că aÅŸa trebuie să sune sau să arate un concert ad-hoc, organizat ilegal, de către o organizaÅ£ie de squat.
Suntem în urma Europei cu 15 ani cel puÅ£in, iar cei care încearcă să promoveze activismul social trebuie să se adapteze mentalităţilor de la noi ... ÅŸi nimic nu iese cum trebuie. Spiritul de turmă este încă prea viu, iar spontaneitatea lipseÅŸte în general. ToÅ£i ne credem oamenii momentului într-o Å£ară unde ceasul stă pe loc.
CLICK AICI PENTRU INTERVIUL CZB cu Lights Out!
---
---
Rehab Nation
!!!!
Flying Circus Pub
Este prima apariÅ£ie scenică a formaÅ£iei clujene. Este fosta trupă RIOT, cu o mică schimbare de componenţă ÅŸi o mare schimbare de stil. FormaÅ£ia cânta un punk foarte melodios (au avut ÅŸi o preluare după The Pogues), cu tentă de world music (având versuri în maghiară, engleză ÅŸi română).
Acesta a fost primul concert al formaţiei sub noul nume, după o pauză de opt luni.
Solista se miÅŸcă un pic mai mult la microfon decât ultima dată când am văzut-o, dar totuÅŸi lipseÅŸte dezinvoltura să iasă în public, să danseze cu un străin pe o parte instrumentală a unei piese, sau un solo de chitară ...sau acordeon... mai trebuie puÅ£ină nebunie pe lângă sound-ul nou, ca să convingă publicul pe care vrea să-l atragă la viitoarele concerte de club...
Mi-a plăcut faptul că se observă că trupa vrea să creeze o atmosferă mai vie prin barajul de microfoane amplasate în faÅ£a scenei, dând posibilitatea unor coruri pe patru voci la refrene. Mi-a mai plăcut ÅŸi stilul neconvenÅ£ional de îmbrăcăminte lejeră, caracteristică tineretului urban maghiar.
---
---
Rehab Nation revine pe scenă la Gambrinus Pub marţi 10 mai, cu un album produs pe cont propriu. Primii 100 de plătitori pleacă acasă cu CD-ul sub braţ. Albumul de debut Internaţional va fi lansat totodată şi cu ocazia aniversării Zilei Europei.
---
La concertul din Flying Circus Pub, acordeonistul a fost un instrumentist invitat de pe stradă, care a repetat două ore în prealabil cu formaÅ£ia. A avut cel puÅ£in o intervenÅ£ie solo de excepÅ£ie, ÅŸi s-a observat clar diferenÅ£a dintre stilul său neconvenÅ£ional, ÅŸi cel al conservatoristului Turak Botond, care cânta corect, dar nu avea elementul surprizei în concert, ferindu-se parcă de improvizaÅ£ie ÅŸi spontaneitatea care ar trebui să fie caracteristică concertelor de club a scenei independente.
---
---
Ska fără trompete
!!!
Flying Circus Pub
Piesa pe care am filmat-o aici are un intro împrumutat de la Suzie Q. Creedence Clearwater Revival... dar cine le mai ÅŸtie pe astea?
Trupa din IaÅŸi nu m-a impresionat. Punk-ul melodios chefliu prezentat cu mai multă prezenţă scenică ar putea fii mai de efect, dar în condiÅ£iile date, solista dansează pe loc, cântă fals ÅŸi nu încercă să antreneze atmosfera printr-o comunicare cu publicul, care ar putea însemna ÅŸi simpla descriere a ideilor de piese... Solista are momente când mai mult face rap (momente care pot fi considerate de efect într-o cântare live, de muzică punk, dar de care eu personal m-am săturat la formaÅ£iile autohtone). Consider că la modul în care se prezintă pe scenă în 2011 trupa ieÅŸeană nu are potenÅ£ialul de a ieÅŸi din sintagma scenei locale de trupe. Este nevoie de mai mult decât o cântare sau două repetiÅ£ii pe săptămână ca să te poÅ£i considera artist. Solista are nevoie de ore de vocalize, fitness, dar nu în sensul siluetei pe care ÅŸi-o etalează cu mândrie (iar dacă ar fi punkeriţă adevărată, m-aÅŸ aÅŸtepta la un simbol tatuat undeva în jurul buricului) ci în sensul de exerciÅ£iu fizic, prin care să poată excela la microfon în timp ce dansează de pe o parte pe alta a scenei sau ideal, în primul rând din public.
---
---
De ce mă leg de solistă şi nu de restul trupei?
Pentru că ea reprezintă imaginea trupei; privirea tuturor din sală este aÅ£intită asupra ei. Este drăguţă ÅŸi are o voce care mai poate fi lucrată. Nu ÅŸtiu de câÅ£i ani cântă trupa asta, dar sunt convins că nu este pregătită să facă trasee prin Å£ară, decât în sens de excursie ÅŸi recunoaÅŸtere. Din alt punct de vedere, apariÅ£iile acestea scenice sunt irosite. Trupa nu are încă puterea de a convinge publicul, chiar dacă este mult mai dezgheÅ£aţă ÅŸi mai plăcută vederii decât Cuantune sau alte trupe de gen, promovate pe posturi naÅ£ionale de radio.
---
---
Dance Trauma
!!!!
Flying Circus Pub
Noua basistă, Gabi (Bolboacă, ex-Stereofeelings), a fost elementul surpriză în seara asta, deÅŸi nu părea încă integrată în formulă ÅŸi se concentra mai mult pe acorduri decât pe miÅŸcare sau contactul vizual cu publicul.
Matli (Dan Tilea) era ca băgat în priză, probabil ÅŸi din cauză că a lipsit de pe scenele clujene de câteva luni de zile, find plecat cu treabă la Berlin. Prima piesă din repertoriul din această seară era mai mult noise rock decât ska punk. Nu ÅŸtiu dacă piesele noi, mai supărate, sunt un indicator al unei noi direcÅ£ii sau un moft de moment.
Mishu (Mihai Pop, până recent, basistul) pare în mediul lui la chitară, instrumentul lui de bază de fapt.
Ati (Szallos Attila) a avut secvenÅ£e solo reuÅŸite pe tobe ÅŸi cinele care ieÅŸeau în evidenţă pe momentele mai liniÅŸtite ale pieselor.
Omul cu trombon (Fabian DeneÅŸ) ar fi arătat mai bine într-o cămaşă cu carouri. Este interesant faptul că l-au amplasat în mijlocul scenei
---
---
MiÅŸcarea chitaristului de pe extrema stângă (Alex Zgavarogea) îmi aduce aminte de formula de acum doi ani, cu Radu (Ruta-Fulger, aflat in public pentru prima data de cand a plecat din formatie) la chitară ÅŸi saxofonistul Morris (Bakutayan Adel-Laur) în mijlocul scenei, aÅŸezat puÅ£in în spatele lui Matli.
Dance Trauma a intrat într-o nouă etapă de compoziÅ£ie; să sperăm că perioadele de pauză nu mai sunt la fel de lungi ÅŸi că ideile de preluări năstruÅŸnice ÅŸi jocurile de cuvinte la piesele noi în diverse limbi vor continua să curgă în maniera în care ne-a obiÅŸnuit Matli, marca Dance Trauma.
---
Matli era în formă maximă, dar nu m-au impresionat cântecele pe care le-am prins cât am stat în sală.
---
Autor: RiCo
FOTOS: RiCo pentru CZB.ro
3 - 4 Lights Out!
5 -8 Dance Trauma
9 - 12 Rehab Nation
Articole relative:
Publicat in: 26.12.2016, Ora: 06:14AM
Publicat in: 22.07.2016, Ora: 06:29AM
Publicat in: 19.07.2016, Ora: 12:49PM
Publicat in: 15.07.2016, Ora: 13:24PM
Publicat in: 14.07.2016, Ora: 14:19PM
Publicat in: 08.09.2012, Ora: 16:59PM
Publicat in: 25.04.2012, Ora: 06:51AM
Publicat in: 20.04.2012, Ora: 08:16AM
Publicat in: 18.04.2012, Ora: 06:44AM
Publicat in: 05.04.2012, Ora: 06:13AM
COMENTARII:
22.04.2011, 05:04AM, scris de RiCo dela CZB
Bianca, la ClickZoomBytes comentam jocul scenic, imaginea, accesoriile genului, modul in care se prezinta o formatie urcata pe o scena la un moment dat in cariera ei artistica... in primul rand, pentru ca nu vei gasi asta pe niciun alt sait de gen; in al doilea rand, datorita experientei (despre care spui ca nu te intereseaza pe tine personal); in al treilea rand pentru ca in Romania anului 2011 nu avem o cultura urbana dezvoltata. Daca vroiam sa inventez un sait muzical axat pe atmosfera de la concert, as fi pus accentul pe galeria foto, si nu pe text. Cand scriem recenzii, cronici sau reportaje, le scriem cu intentia de a comunica un punct de vedere si este subinteles ca aceasta opinie nu o impunem nimanui. Sunt binevenite schimburile de pareri si comment-urile ... mult mai rare pe acest sait ... si iti multumim pentru punctul de vedere, dar o formatie debutanta se poate prezenta mult mai dinamic pe aceeasi scena decat capul de afis si este normal la noi ca lumea nu reactioneaza la prima ascultare, si ca se inghesuie lumea la numele mai cunoscute, ca oile din turma. Noi nu vrem sa promovam moda veche din reticenta, ci pe merit. Noi nu vrem sa intram in monotonia fotografilor si bloggerilor din Romania, ci sa descoperim talentele adevarate, care au potentialul sa devina apreciate si de tine cand vei avea mai multa experienta de mers la concerte din curiozitatea de a descoperi ceva nou.
20.04.2011, 16:28PM, scris de Bianca
Si sa incepem: Despre Ska Fara Trompete (caci despre ei o sa vorbesc aici; m-am saturat sa evidentiez greselile gramaticale sau de exprimare, ca nu are rost aici- pe principiul: been there, done that- niciun efect): 1. unde Doamne vrei miscare scenica pe scena aia micuta, pe care ma intreb de ce aduc trupe numeroase. 2. nu au avut comunicare cu publicul. Atunci sa nu-mi amintesc de Travka. (adevarul e ca nu se pot compara- dar George atunci a salutat publicul la intrarea pe scena si mai apoi la iesire). Bun. 3. Nu vad de ce solista ar fi trebuit sa aiba tatuaje, piercinguri sau creasta ca sa para mai punkerita. Ar putea face asta. Dar cred ca nu trebuie neaparat sa te imbraci/ comporti intr-un anumit mod pentru a demonstra ceva. E ca si cum mi-ai spune mine, de exemplu, ca nu-s credincioasa daca nu ma duc la biserica- asta nestiind ce-i inauntrul meu. 4. Daca ai fi fost atent la public de la inceputul concertului si pana la sfarsit, ai fi observat comportamentul lui (al publicului) si reactiile lui la Rehab Nation si la Ska FT. Fa diferenta. Cam atat am avut de spus.
19.04.2011, 16:49PM, scris de ionut
ala e trombon, nu trompeta.