• czb.ro
Zoom. Retrospectiva Anului. 2010

Retrospectiva 2010. Mai multă muzică vândută oficial în 2010

Publicat in: 14.02.2011, 14:08PM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 855
Etichete: Bpi, Cd-uri, Digital, Mp3, Piraterie, Revoluţia Muzicală Digitală, Upfr
Retrospectiva 2010. Mai multă muzică vândută oficial în 2010În luna ianuarie, UPFR-ul britanic, BPI, a anunţat cifrele oficiale de vânzări totale pentru 2010 în Marea Britanie. După cum s-au obişnuit în ultimul deceniu, comunicatul oficial este plin de fraze de genul “pirateria sapă industria” iar mass media sare în schemă şi republică exact doar aceste fraze “cheie” de propagandă din comunicatul oficial.

---

Exact aceleaşi cifre communicate oficial au fost însă interpretate de experţi, iar după o analiză atentă, a reieşit faptul că s-a vândut mai multă muzică ca niciodată în 2010. Astfel, teama de “internet sharing”, torrenturi sau promovarea gratuită a muzicii pe MySpace, YouTube, etc. este nefondată.

---

Persoanele angajate pe partea de PR în industria britanică sunt deja maeştri în propagandă senzaţională şi pot lua orice fel de cifre oficiale, să le răstălmăcească în cuvinte, şi să scoată în evidenţă faptul că pirateria sugrumă industria muzicală pe zi ce trece... Războiul lor împotriva unui inamic imaginar umple paginile din presa scrisă şi on-line în zadar cu articole anti-piraterie şi împotriva descărcării muzicii gratis de pe net în format mp3.

---

BPI raportează cifra de 281,7 milioane de unităţi vândute în 2010. Acesta este un record istoric.

Niciodată în istorie nu s-au mai vândut atâtea exemplare de bucăţi muzicale! Cifra vânzărilor a crescut astfel cu 27% faţă de cele 221,6 milioane de unităţi vândute în Marea Britanie în 2006.

---

În concluzie, este evident faptul că vânzarea de albume scade de la an la an, în timp ce vânzarea de extrase de piese creşte în mod constant. În 2010, (în Albion) s-au vândut 161,8 milioane de extrase (în mediul virtual şi real) în timp ce în 2006 se vânduseră doar 66,9 milioane de extrase.

---

Vânzarea de CD-uri a scăzut cu 12,4% în 2010.

Vânzarea de albume de studio în format digital a crescut cu 30,6%.

---

Astfel, dilema industriei nu constă în PIRATERIA propriu-zisă, ci în faptul că nu se mai vând ALBUMELE DE STUDIO în măsura în care se vindeau acum 10 sau 20 de ani ... pentru simplul fapt că omul de rând are opţiunea de a cumpăra albumul piesă cu piesă ...

Faptul că acum se pot cumpăra doar trei piese ţintinte de pe un album de studio prin intermediul internetului era un lucru de neimaginat acum 10 ani.

---

Obiceiurile de ascultare a consumatorului pasionat de muzică (în Anglia) s-au schimbat în ultimul deceniu. Revoluţia muzicală digitală înseamnă practic, că deja avem o generaţie tânără de pasionaţi de muzică pentru care conceptul de a colecţiona albume de studio în format CD nu are aceeaşi importanţă ca şi pentru generaţia părinţilor lor. Industria muzicală britanică nu discută despre această schimbare, dar preferă să se lege la infinit de conceptul pirateriei. Se pare că cei care conduc industria muzicală sunt demodaţi în gândire ... un exemplu perfect de comparaţie la noi ar fi cu conducerea celor de la UCMR care de mult nu mai este în contact cu nevoile şi cerinţele artiştilor tineri pe care ar trebui să-i reprezinte în fond ...

---

---

Teorie

În 2011, ceea ce se întâmplă (şi unii artişti autohtoni precum Direcţia 5 sau AG Weinberger s-au prins deja de asta) este faptul că CD-ul va deveni prea curând o antichitate. Această etapă prelungită a conceptului de album cu 20 sau 25 de ani va pieri probabil odată cu formatul discului.

Desigur, mereu va exista un grup de populaţie care va colecţiona albume şi din pasiune, dar Generaţia iPod preferă funcţionalitatea practică a extrasului în format mp3.

---

Ceea ce s-a schimbat în ultimii 10 ani în Anglia, este formatul în care se vinde muzica. Asta în esenţă a scăzut cifra de profit a caselor de discuri - şi în mai mică măsură cea a artiştilor – din vânzările de albume de studio. Vânzarea de extrase nu mai aduce un profit atât de mare, în special când se vând cinci piese de pe un album înloc să se cumpere întregul albumul... Dar asta ar trebui să fie un imbold pentru artistul creativ să încerce să ofere mai multă artă şi mai puţină umplutură în noul deceniu.

---

Această schimbare privind modul în care se consumă muzica în anii 2010 afectează în mod direct directorii caselor de discuri şi angajaţii acestor instituţii... dar în mai mică măsură pe artiştii creativi, deoarece redevenţele concrete primite în final după vânzarea muzicii reprezintă oricum doar o mică parte din veniturile potenţiale ale unui artist activ şi de succes (în Anglia)...

---

Aplicaţie

Problema artiştilor noştri, spre deosebire de artiştii lor este faptul că deşi tendinţa la ei este că cifra spectatorilor la concerte se află într-o creştere continuă, la noi nu există nici tradiţia festivalurilor de muzică urbană pe bilete, nici infrastructura de cluburi, nici de săli de concerte în toate oraşele ţării, iar acolo unde aceste locaţii există, în cele mai multe cazuri ele oferă condiţii nepotrivite unor adevărate spectacole de scenă sau sunt conduse de directori interesaţi de profitul pe termen scurt şi nu înţeleg potenţialul promovării muzicii Live pe termen lung.

---

În timp ce casele de discuri majore se leagă de resuscitarea unor cadavre (formatul albumelor CD), industria muzicală evoluează în complet altă direcţie. La noi, este cazul adevăratelor tinere talente să realizeze piese mai compacte de calitate bună, cu ajutorul unor producători muzicali care au dovedit succese în genul muzical promovat de artist, pe care să le comercializeze pe net ...şi eventual să strângă rândurile şi să realizeze colaborări mai dese între diverse localităţi pentru a crea evenimente mai mari, cu condiţii de sunet mai bun, cu o coregrafie şi plan de spectacol, pentru a atrage lumea spre acest gen de divertisment în timpul liber. Scopul pe termen lung este de promovare a imaginei şi a renumelui pe o zonă cât mai extinsă, pentru a potenţa popularitatea grupului muzical în vremurile în care populaţia nu are nici acces la o diversitate largă de genuri muzicale prin intermediul reţelelor naţionale de radio şi TV, nici curiozitatea de a descoperi genuri noi sau nume debutante prin intermediul internetului.

---

La orice trupă de muzică promovată Live, succesul vine pe termen lung, prin multă dedicaţie şi perseverenţă. Nu ajung traseele rare de cântări prin Cluj-Timişoara-Bucureşti şi un clip pe YouTube pentru succesul unui proiect pe termen lung. Pe termen lung, vânzarea muzicii pe net şi stârnirea interesului unei case de discuri (nu neapărat de la noi) se leagă în mod direct de activitate, prezenţă şi continuitate în activitate pe un teritoriu cât mai mare posibil. Graniţele se află doar în mintea noastră.

Ca artist, cât de departe poţi gândi? Atât de departe vei ajune.

---

Autor: RiCo

---

Mai multe informaţii despre evoluţia industriei în sens digital sunt publicate zilnic la www.TorrentFreak.com de unde m-am inspirat pentru acest articol.

---

www.TorrentFreak.com

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

CJ. Încă un an de criză culturală
CJ. Încă un an de criză culturală...
Publicat in: 13.05.2011, Ora: 11:24AM
CJ. Trăim într-o lume cuantumă. O introducere
CJ. Trăim într-o lume cuantumă. O i...
Publicat in: 27.04.2011, Ora: 06:55AM
CJ. Regulile nescrise ale scenei de concerte
CJ. Regulile nescrise ale scenei de co...
Publicat in: 24.04.2011, Ora: 17:59PM
Procesele din Industria Muzicală autohtonă
Procesele din Industria Muzicală auto...
Publicat in: 22.03.2011, Ora: 09:58AM
Casele de Cultură din ţară. Rural vs Urban
Casele de Cultură din ţară. Rural v...
Publicat in: 16.03.2011, Ora: 13:04PM
2013.IUN.28-30. Campina. ROATA DE FOC. mp3
2013.IUN.28-30. Campina. ROATA DE FOC....
Publicat in: 24.06.2013, Ora: 06:09AM
Contraatac la Florin Grozea. Top 10 motive pentru care casele de discuri nu merită să dispară. p.1
Contraatac la Florin Grozea. Top 10 mo...
Publicat in: 16.11.2012, Ora: 06:58AM
DJ Raoul. Primul ambasador A.DJ.P.R.
DJ Raoul. Primul ambasador A.DJ.P.R. ...
Publicat in: 12.08.2011, Ora: 07:00AM
2011.APR.16. Record Store Day
2011.APR.16. Record Store Day...
Publicat in: 26.04.2011, Ora: 05:30AM
UPFR licentiaza DJ-ii si prin intermediul ADJPR
UPFR licentiaza DJ-ii si prin intermed...
Publicat in: 04.04.2011, Ora: 06:00AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online