• czb.ro
Zoom. Genuri Muzicale

Ballad Opera (1728-1750)

Publicat in: 14.03.2014, 15:16PM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 382
Etichete: Andrew Barton, Ballad Opera, Beggars Opera, Bertolt Brecht, Charles Coffey, John Gay, Kurt Weill, Singspiel, The Devil To Pay, The Dissappointment, The Threepenny Opera
Ballad Opera (1728-1750)

Ballad opera este un gen de divertisment specific Angliei, și dezvoltat în secolul XVIII. Ce este de menționat aici este faptul că pentru prima dată, scriitorii și compozitorii de operă se înstrăinează de linia clasică a genului și introduc piesele populare ale vremii în spectacol (în sensul anglofon, Pop, de muzică apreciată de mase: cea folclorică, muzica de leagăn și diverse arii de operă deja cunoscute publicului larg). Dialogul actorilor nu mai este cântat în noul gen dezvoltat pe insulă. Mișcarea poate fi explicată ca protest al artiștilor englezi la seria de Opere de succes importate din Italia (și interpretate exclusiv în limba italiană, fără subtitluri sau traduceri în direct prin căști). Aici dialogul dintre actori este vorbit, iar compozițiile au o durată scurtă, pentru a nu întrerupe povestea (care, iarăși, se împotrivește stilului italian, și nu respectă promovarea principiilor morale ale vremii). 

--- 

Byte 1. Prima operă străină prezentată în capitala Imperiului britanic este Rinaldo, de George Frideric Handel în 1712.

--- 

Genul nu are succesul scontat la public, deoarece personajele principale fac parte din clasele inferioare ale societății, în timp ce publicul consumator al genului (care are bani de bilet în mod constant) rămâne pătura burgheză și nobilimea vremii (cărora nu li se pare deloc interesante înscenările problemelor celor mai puțin norocoși). Aici a intervenit și cenzura vremii, care nu apreciază satira artiștilor la adresa celor de la putere.

--- 

Numele genului vine de la faptul că în aceste opere se folosesc melodiile populare britanice ale vremii, iar cele mai multe dintre acestea erau balade. 

--- 

The Beggar's Opera este o operă (baladă) scrisă în trei acte de John Gay în 1728 (și pusă în scenă cu ajutorul componistic al aranjorului muzical Johann Cristoph Pepusch) este prima operă (și cea mai de succes) a genului. Drept urmare, acesta este singurul spectacol care supraviețuiește ca exemplu concret al genului Beggar's Opera. La debut, piesa a fost jucată de 62 de ori consecutiv (un record la vremea respectivă în Anglia).

--- 



--- 

The Dissappointment (Andrew Barton, 1762) reprezintă încercarea coloniilor pe malul opus al Atlanticului de a imita genul și de a adapta spectacolul la Philadelphia/Pennsylvania.

--- 

Byte 2. Singspiel

În 1736, ambasadorul Prusiei din Anglia a comandat traducerea în limba germană și adaptarea piesei The Devil To Pay (Charles Coffey, 1731). Aceasta a avut succes la nemți, fiind jucată la Hamburg și Leipzig în anii 1740. A urmat o serie întreagă de piese britanice traduse special pentru nemți, iar aceste spectacole duc la dezvoltarea genului Singspiel.

--- 

Autor: RiCo

--- 

Byte 3. The Threepenny Opera

The Threepenny Opera (Kurt Weill, Bertolt Brecht, 1928) este adaptarea modernizată a piesei The Beggar's Opera (la aniversarea a 200 de ani de la lansare). Marea diferență dintre opera originală și preluarea actualizată este faptul că se compune o serie complet nouă de piese pentru scenă (doar tema de la o singură compoziție rămâne neschimbată). 

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Skiffle
Skiffle...
Publicat in: 04.02.2015, Ora: 06:28AM
Work Songs
Work Songs...
Publicat in: 31.03.2014, Ora: 06:58AM
Spirituals / Negro spirituals (1740-1927)
Spirituals / Negro spirituals (1740-19...
Publicat in: 24.03.2014, Ora: 06:45AM
Hokum
Hokum...
Publicat in: 17.02.2014, Ora: 06:34AM
Coon Songs
Coon Songs...
Publicat in: 31.01.2014, Ora: 16:11PM
Metallica vs. Lou Reed = Lulu
Metallica vs. Lou Reed = Lulu ...
Publicat in: 31.10.2011, Ora: 07:00AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online