• czb.ro
Byte. Parerea Mea

Plecarea lui Ovidiu Ioncu - Kempes de la Rezident Ex

Publicat in: 07.01.2014, 06:21AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 1
Vizualizari: 1744
Etichete: Alpha, Ovidiu Ioncu - Kempes, Ovidiu Ioncu Kempes
Plecarea lui Ovidiu Ioncu - Kempes de la Rezident Ex

Unii vor strâmba din nas la titlul acestui editorial… nefiind în temă cu scena rock din Timișoara. Kempes (Ovidiu Ioncu fiind poreclit astfel pentru asemănarea sa în tinerețe cu jucătorul argentinian Kempes, de la Campionatul Mondial de Fotbal din 1978) a fost solist vocal la Cargo în anii '90, până la albumul Ziua Vrăjitoarelor (1998, MediaPro Music), după care a renunțat prima dată la muzică și s-a mutat în Australia. 

--- 

Pe pagina artistului din WIkipedia am găsit următoarea frază: Într-un interviu acordat în 2009, Kempes afirmă că este foarte posibil sa mai cânte în România, dar preferă să dezvăluie amănuntele la momentul potrivit. 

Între timp se realizează financiar în Australia.

--- 

În IAN.2013 am avut șansa să povestesc prin email cu Ovidiu Ioncu - Kempes, și așteptam să îl văd și la Cluj cu Rezident Ex, proiectul lansat în 2012 de câțiva bănățeni plecați din țară la inițiativa lui Tavi Iepan, care la începuturile carierei muzicale au ajuns să se cunoască în componența formației Cargo

INTERVIU. Ovidiu Ioncu - Kempes

http://czb.ro/articol/4394/

--- 

Rezident Ex nu a cântat niciodată la Cluj-Napoca.

---  

În acest timp am lucrat la o locație de concerte și am încercat personal să confirm acest prim concert la Cluj cu Rezident Ex… dar onorariul pretins mi s-a părut foarte piperat. 

--- 

Și aici stau să cuget dacă Kempes s-a reapucat de muzică din dragoste pentru artă - sau pentru că a vrut să capitalizeze asupra faptului că este o legendă vie a rockului românesc, un artist intangibil și încă nepătat de industria noastră? 

--- 

Sunt de acord că trebuie avut în vedere un bonus financiar pentru faptul că un artist sau muzician are o anumită experiență de viață, dar asta trebuie să fie socoteala internă a trupei privind împărțirea sumelor nete în procente. Cota unei formații se bazează în primul rând pe numărul plătitorilor de bilete și constanța acestei cifre în timp, într-o localitate, regiune sau țară, în funcție de popularitatea de care se bucură și prin coordonarea în timp ale unor mijloace de promovare.

--- 

Este aproape imposibil însă ca o formație să urce pe o scenă într-un oraș pe o sumă fixă de 4 cifre în euro, iar a doua zi să se riște pe venituri de bilete într-un club dintr-un oraș aflat la 100 de kilometri distanță, în special în România, unde nu există tradiția confidențialității în acest domeniu. 

--- 

Problema rămâne că vor exista un anumit număr de localități unde formația va fi chemată cel puțin o dată, pentru că are prieteni acolo în posturi de conducere la instituții private sau pentru că cineva într-un post de fonduri publice mai știe de Kempes și vrea să-l revadă LIVE pe scenă după mai mult de un deceniu, dar artistul nu are nicio garanție că se va întoarce în acele localități pe aceeași sumă de bani, chiar dacă se va organiza un singur turneu pe an.

--- 

În același timp, nu se ajunge în mai multe localități din țară pentru că se ține la cotă, judecata fiind că dacă ai destulă răbdare, va sosi și momentul în care publicul va cere să vadă formația și în alte localități, numărul acestora fiind suficient de mare încât să se găsească mijlocul prin care să fie achitat artistul, din bani publici sau privați. 

--- 

Nimic mai fals, în special în anii de criză care au urmat după 2008. Cota unei formații rock din România în acest moment trebuie să se bazeze pe numărul de bilete vândute, prețul biletelor și constanța acestor cifre în timp (am mai scris asta o dată, dar vreau să subliniez problema logică/matematică de care nimeni nu pare să mai țină cont în România …pentru că am devenit o țară de șușe și tunuri). 

--- 

Trebuia să se organizeze un turneu de case de cultură (aceasta fiind cea mai la îndemână soluție de locații în orașele din țară la ora actuală, dacă se dorește evitarea problemelor legate de mentalitățile cârciumarilor); trebuia să se investească mai mult decât s-a făcut (adică, componenții trebuiau să se miște și să se riște, ca să promoveze mașinăria inventată de ei în TOATĂ țara); trebuia să se organizeze un adevărat turneu (cu date anunțate și în orașe precum Deva, Cluj, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Suceava - din zonele mai îndepărtate de capitală). 

Acest tur de forță ar fi dat roade pe termen lung

--- 

Se aștepta probabil o sponsorizare pentru un astfel de turneu național, iar aceasta nu s-a confirmat. Oricât de talentați ar fi artiștii și oricât de stufos ar fi CV-ul fiecări component, concluzia este că niciunul nu era din București, iar firmele care sponsorizează Cargo …nu cunosc și nu le pasă de istoria formației …ca să nu mai intrăm într-o teorie legată de faptul că îl văd în stare pe Adi Bărar să bage bețe în roată proiectului, de teamă să nu-și piardă sursele financiare pentru propriile proiecte.

--- 

Părerea mea rămâne că arta în România este administrată în stil mafiot.

http://czb.ro/articol/1953/

--- 

Ovidiu Ioncu Kempes și-a pierdut răbdarea ...sau se aștepta că lumea îl așteaptă pe el să revină pe scenă…

--- 

Formația a avut două turnee cu concerte de club organizate preponderent în afara Carpaților… singurele excepții fiind Brașov, Sibiu și Târgu Mureș, în luna NOV.2013. 

--- 

Primul turneu de cluburi (la lansarea albumului Alpha) a fost compus din 3 date (la București, Timișoara și Arad între 1 și 4.MAI.2013). Al doilea turneu a fost organizat în cluburi din Târgu Mureş, Arad, Timişoara, Sibiu, Craiova, Iaşi, Buzău, Bucureşti, Constanţa, Braşov (24.OCT-9.NOV). La primul turneu, formația a beneficiat de serviciile unei persoane de PR, iar despre al doilea turneu nu am aflat decât când acesta se încheia.

--- 

Este ciudat faptul că solistul se desparte de formație după ce se încheie al doilea turneu din țară (dacă unii vor să considere trei date care nu sunt nici consecutive un turneu), iar asta nu poate decât să ne întărească bănuiala că nu au ieșit socotelile. Și mai ciudat este faptul că Rezident Ex, format din muzicieni maturi, realizați, stabiliți în străinătate de ani de zile, care sunt trecuți prin necazurile și lipsurile întâlnite pe traseu, în turneu, se încadrează la fel de bine în fenomenul general al despărțirilor formațiilor rock din România, alături de trupele debutante și lipsite de experiență. În România anilor 2000, marea majoritate a formațiilor rock se destramă în medie după doi ani de zile de activitate, și în cele mai multe cazuri, după lansarea primului material audio (fie că este vorba de un simplu demo sau un album de studio). În acest caz, deocamdată nu s-a anunțat destrămarea proiectului, dar omul de bază, frontman-ul, a părăsit proiectul.

--- 

M-a surprins dealtfel să regăsesc nota adaugată de mine la finalul unei știri din APR.2013: La cel de-al doilea album al trupei se lucrează încă de anul trecut (2012) și primele cinci piese sunt finalizate.

http://czb.ro/articol/4828/

--- 

Ca o paranteză, laitmotivele de imagine folosite în general de rockerii noștri sunt deja perimate, începând de la folosirea non-culorilor negru și alb pentru afișe și imprimarea tricourilor, până la logoul cu aripile de vultur (imagine atașată), care ne amintește de …pasărea Phoenix.

--- 

Am depășit momentul când aveam nevoie DOAR de un suflu nou în scena rock autohtonă, să ne scoată din impasul creat de industrie și mentalitatea unui popor izolat de cultura urbană occidentală timp de aproape jumătate de secol. Scena muzicii rock autohtone este aproape inexistentă, și este nevoie de reinventarea celor activi în domeniu la ora actuală… ceea ce nu văd să se întâmple prea curând.

--- 

Autor: RiCo

--- 

www.facebook.com/RezidentEx

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

COMENTARII:

15.01.2014, 20:46PM, scris de Traian
Pe mine ce ma surprinde este cum de situatia financiara a avut ca cauza destramarea trupei. Se tot vehiculeaza ca Kempes are o situatie stabila in Brisbane. Asa ca trupa Rezident Ex trebuia sa fie mai degraba un hobby pt el, nu o sursa reala de venit. La fel si pentru ceilalti membrii ai trupei. Si da, este mare pacat ca a plecat. Nu ii inteleg probema, si ma simt frustrat/dezamagit. Sincer, am fost la revenirea lui in Vama Veche, si la mai toate concertele la care am putut veni. In momentul de fata am un dispret sincer pt el si o simpatie pt Tavi Iepan, care chiar a incercat sa faca ceva.

Articole relative:

NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Humbug
NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Hu...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 10:43AM
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea Muzica Europei
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea ...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Primul Festival Tribute din România
Primul Festival Tribute din România...
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Rammstein/Lindemann în 2015
Rammstein/Lindemann în 2015...
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Rihanna. American Oxygen
Rihanna. American Oxygen...
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
ÎMPREUNĂ REZISTĂM (partea 4/2016)
ÎMPREUNĂ REZISTĂM (partea 4/2016)...
Publicat in: 01.03.2017, Ora: 10:48AM
NEW RELEASE. Nord. Alpha
NEW RELEASE. Nord. Alpha...
Publicat in: 30.01.2017, Ora: 06:03AM
KEMPES @ Hard Club. 11.DEC.2014
KEMPES @ Hard Club. 11.DEC.2014...
Publicat in: 15.12.2014, Ora: 09:54AM
Rezident Ex. Alpha
Rezident Ex. Alpha...
Publicat in: 29.04.2014, Ora: 09:58AM
Rezident Ex. Buletin de știri
Rezident Ex. Buletin de știri...
Publicat in: 13.04.2014, Ora: 15:35PM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2018 • Revista De Muzica Online