• czb.ro
Zoom. Interviuri. Interviu RO

Vlad Cepoi. Goppo Iaşi

Publicat in: 18.12.2013, 06:02AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 1983
Etichete: Cinema Elisabeta, Gându 2, Gopo, Goppo, Iasi, Ionuţ Caras, Vlad Cepoi
Vlad Cepoi. Goppo Iaşi

În aceeaşi locaţie cu Goppo a fost un cinematograf pe vremuri. Iniţial s-a chemat Cinema Elisabeta, prin 1925 a luat foc, iar după ce a fost reconstruită, i s-a spus Cinema Phoenix.


În toamna 2010 se vrea să se deschidă şi sala din spate, unde se vor putea organiza spectacole mai mari şi concerte mai mari. La deschidere a fost invitată trupa The MOOoD şi în rest au fost concerte de pe scena locală din Iaşi, de blues, sau cu Avinmar.


Am povestit cu Vlad Cepoi la final de iulie, în toiul caniculei.

--- 

Goppo

Teatru, Muzica, Idei.

Iaşi. Strada Gându 2

(la o aruncătură de băţ de Piaţa Unirii, de la colţul cu Cinema Victoria)

www.facebook.com/pages/Iasi/Goppo/114745068551412

---

  • Patroni. Vlad Cepoi şi Tudor Cepoi (veri primari)
  • Înfiinţat. 22 aprilie 2010
  • Orar: Zilnic, 10.00 – 4.00
  • Capacitate: interior: 80, terasa: 90 – 130, scena de teatru: 65
  • Scena are 4m x 3m, cu o înălţime de 45 cm.

---

Scena este multiculturală. Aici s-au întâmplat multe evenimente ad hoc, un exemplu fiind un jam session de percuţie

Ceva deosebit servit aici faţă de alte localuri din Iaşi: lichiorul din frunze de coca: Agwa

---

Clubul a fost înfiinţat în ideea că s-a dorit să se pună o scenă la dispoziţie tinerilor care termină acum facultatea la Iaşi, studenţi la Teatru care nu au multe posibiltăţi pentru a se realiza (instituţia de Teatru din Iaşi îşi bate joc de aceşti tineri, plătindu-i cu 30 lei pe spectacol).

---

Vlad Cepoi. Regizor de teatru. Patron la Goppo Iaşi. A terminat facultatea la Bucureşti în 2007. Întotdeauna şi-a dorit un bar; întotdeauna şi-a dorit un teatru.

În aceeaşi locaţie cu Goppo a fost un cinematograf pe vremuri. Iniţial s-a chemat Cinema Elisabeta, prin 1925 a luat foc, iar după ce a fost reconstruită, i s-a spus Cinema Phoenix.

În toamna 2010 se vrea să se deschidă şi sala din spate, unde se vor putea organiza spectacole mai mari şi concerte mai mari. La deschidere a fost invitată trupa The MOOoD şi în rest au fost concerte de pe scena locală din Iaşi, de blues, sau cu Avinmar

Am povestit cu Vlad Cepoi la final de iulie, în toiul caniculei.

---

CZB: Aţi făcut şi lansări de carte?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Încă nu; am făcut acum un parteneriat cu Polirom să îşi organizeze lansările la Goppo, o să avem expoziţii, vernisaje... deocamdată s-a închis perioada cu evenimentele pentru că lumea a plecat.

---

CZB: Iaşul este mort fără studenţi?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Semi-mort, având în vedere că studenţii au început să plece acasă la sfârşitul lunii iunie - începutul lunii iulie, de abia de o săptămână se simte că au plecat.

---

CZB: Dar publicul ieşean iese la club, la concert, la teatru?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Da. Este doritor de evenimente. Din păcate nu are repere şi acceptă cam orice i se dă, dar aşa am început şi cu spectacolele de teatru, pentru că oferta e foarte redusă în Iaşi pentru spectacolele făcute de capul lor, fiecare ce şi-a făcut – şi am acceptat cam orice, indiferent de calitatea spectacolului.

Acuma, din toamnă, eu am să fac două spectacole şi am mai discutat cu încă doi tineri regizori din Iaşi pentru ca să facem o mini-stagiune şi am vorbit deja cu Voicu Rădescu să facem weekenduri la ei – iar ei în schimb să facă spectacole la noi ... avem de câştigat cu toţii. Ieşenii au ocazia să vadă spectacolele bucureştenilor, iar capitaliştii sunt chiar mai buni pe partea de teatru...

---

CZB: Înţeleg că nu te-ai adaptat cu Bucureştiul, altfel ai fi rămas acolo.

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Da. După ce am terminat facultatea, un an de zile am rămas să fac rost de bani pentru spectacol. Am repetat o lună jumate, după care am umblat patru luni să fac rost de bani pentru regie. Am avut baftă în anul acela că a rămas un post liber de regizor la Botoşani; am dat concurs şi am preferat să fac ce îmi stă mie pe creier ... fac naveta la Botoşani acuma pentru două spectacole pe an, ceea ce este plăcut ca regizor. Este neplăcut pe partea financiară; este bătaie de joc. Primele opt luni am stat pe 3,5 milioane, în timp ce femeia de servici avea 5,5 milioane.

---

CZB: Cum consideri că s-a dezvoltat scena culturală din Iaşi în ultimii 10 ani?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Ca underground a rămas la fel. Nu s-a schimbat în niciun fel; au mai apărut trupe muzicale care au murit cu timpul. Cei care fac Teatru şi care nu au dorit să fie instituţionalizaţi au fost atât de puţini, că nici nu merită băgaţi în seamă, iar Teatrul Naţional a scăzut foarte mult calitativ în perioada asta. Acum 10 ani încă mai erau nominalizaţi pe la UNITER sau mai jucau câte un spectacol la FNT ... acum nu mai auzi nimic despre Teatrul din Iaşi.

Pe partea de arte plastice au început să apară talente şi oameni care chiar au ceva de spus, dar scena culturală este moartă la noi ... şi ştii şi tu câţi artişti Moldoveni sunt la Cluj acuma ... la Bucureşti este plin de artişti Moldoveni – toţi pleacă de aici pentru că nu sunt bani.

Am studiat fenomenul.

---

CZB: La Cluj, în cadrul Fabricii de pensule, directoarea de la prima sală de teatru independentă din Cluj, Sala Mică, Mihaela Panainte, este din Bacău.

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Am foarte mulţi prieteni care sunt acum la Cluj. La Teatrul Naţional este Ionuţ CarasCristian GrosuRadu Lărgeanu... toţi sunt de aici, oameni cu care eu am copilărit. La Bucureşti nici nu îţi mai spun câţi sunt. Sper cu timpul lucrurile să se schimbe.

---

CZB: Ce piese de teatru au fost puse pe scenă la Goppo?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Deschiderea clubului s-a suprapus cu Festivalul Şcolilor de Teatru din România, organizat anual la Iaşi – atunci a urcat pe scenă Clujul, cu Ionuţ Caras, a jucat şi Green Hours un one-man show, De Luni până Vineri de la 9 la 5, am mai avut Efectul Razelor Gamma asupra Anemonelor în producţia Liceului George Enescu de aici ... după care au urmat o serie de spectacole one-woman showuri ...

---

CZB: Faceţi şi evenimente mai neconvenţionale.

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Am adus la un moment dat tot felul de tobe şi serile se terminau cu tot felul de jam sessionuri. Mai venea un saxofonist, a adus cineva o chitară bas ... şi ieşeau tot felul de nebunii.

Noi avem o pagină pe FaceBook. Un client a pus nişte filmări acolo pentru a exemplifica atmosfera, chiar dacă acelea nu au fost cele mai bune momente.

---

CZB: Pentru stagiunea de toamnă ce pregătiţi?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Încă nu este clar, dar eu ştiu că încerc să fac Autobahnul lui Neil LaBute, American Buffalo al lui David Mamet şi încă o adaptare după Azilul de noapte de Maxim Gorki. Regizorul mi-a spus că nu vrea să-l rusifice, în schimb, vrea să lucreze mai mult pe ideea de squat ... un spaţiu al vagabonzilor, invadat şi acaparat de nişte oameni interesanţi. Asta se va potrivi foarte bine noului spaţiu.

---

CZB: Care va fi capacitatea sălii noi?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Un act din 1930 spunea că avea 490 de locuri la partea, 116 la lojă, 120 la balcon. Bănuiesc că Loje şi Balcon nu mai are, dar a avut odată... vreau să fac acolo o scenă modulară să o pot muta în orice loc vreau, să pot să fac orice spectacol de la Laboratorul lui Jerzy Grotowski până la Scena Elizabetană. Avem un preţ destul de mare de investit din acuza asta.

---

CZB: Aţi obţinut vreun sprijin din partea Primăriei?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Doar un acord verbal, dar nu de la Primărie, ci de la Teatrul Naţional. Ei şi-au schimbat garnitura de lumini anul trecut şi au promis că ne dau reflectoarele vechi. E ceva oricum, numai să se ţină de cuvânt.

---

CZB: Ai avut ocazia să călătoreşti pe afară student fiind?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Nu.

---

CZB: Ai avut profesori străini veniţi în schimb de experienţă să predea la facultate?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Ştii că vorbim despre Şcoala românească de Teatru, nu?

---

CZB: Dar mă gândesc că după ce am intrat în Europa s-au pornit diverse proiecte de colaborare între universităţi. La UBB Cluj există deja mulţi profesori străini care vin să predea în limbi străine pe semestre.

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Mai mult la Cluj ca în altă parte. Noi am avut un profesor rus, dar el ţinea cursuri la Actorie şi nu mai ţin minte cum îl chema. A predat cursuri de Improvizaţie timp de două luni de zile. Eu nu am avut cum să particip, fiind la Regie, dar am avut colegi la Actorie care erau foarte entuziasmaţi de acele cursuri. Spectacolul de final după acele două luni a fost destul de interesant.

---

CZB: Provii dintr-o familie artistică?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Nu, tatăl meu e medic, mama este profă de română.

---

CZB: Cum te-a prins pasiunea pentru Teatru?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Tatăl meu, fiind medic, iar actorii fiind ipohondrii, a avut grijă cam de toţi din Teatru şi eu am pătruns acolo destul de devreme şi m-a luat microbul. Primul spectacol l-am văzut la şapte ani şi după aceea am mai jucat în clasa a cincea, apoi în a opta la Teatrul Naţional. Până în clasa VIII-a vroiam să mă fac actor. În a VIII-a am lucrat cu răposatul Horia Popescu, care mi-a zis că mai bine dau la Regie. Fiind cel mai mic pe acolo, stăteam tot timpul pe lângă el şi el a zis că am mai mult cap de regizor decât de actor.

Acum că mă gândesc la întrebarea cu profii străini, nu pot să spun că am avut întâlniri memorabile cu cineva în Facultate, din păcate. Am avut un singur profesor mişto, la Istoria Teatrului Românesc, Lucian Vasiliu, care într-adevăr era pedagog; ştia să îşi apropie studenţii şi să ţină un curs cap-coadă, de la două, la şapte ore, dacă vroiai.

---

CZB: De ce te-ai direcţionat pe Teatru şi nu pe Cinema?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Cinematograful presupune două chestii: Bani ...and a good story.

Era un actor american care nu mai ştiu cum îl cheamă, şi a luat Oscarul pentru Cariera în actorie. El când a început cariera şi a intrat în business, cinematograful de abia prindea aripi, iar acum, la 90 de ani spunea că singurul lucru important în cinematografie este să ai un ...good story. Din păcate, nu aş fi fost capabil să fiu un autor de film, să pornesc de la zero până la The End.

---

CZB: Consideri că în România există un anumit gen de spectacole care prinde mai mult ca altele?

Vlad Cepoi (Goppo Iaşi): Depinde de public. În Bucureşti prinde un anumit gen de spectacol; la Cluj este alt stil de Teatru. La Cluj este mai mult cu spermă şi sânge – zona asta pornită în anii 70 în Off-Broadway, unde totul este foarte frust. La Bucureşti e mai mult Mondenul, mai mult vrem să râdem decât să gândim. La Iaşi nu este în niciun fel. La Iaşi se primeşte şi se acceptă orice.

Duminica asta am avut un spectacol de teatru Forum aici pe terasă, organizat de o asociaţie Anti-Sida. Publicl chiar a reacţionat interesant. Indiferenţi nu am avut; acesta a fost lucrul cel mai mişto, dar am avut oameni ofuscaţi, deranjaţi, alţii ziceau: ia uite ce se întâmplă ... de aceea am încredere în oraş, de aceea m-am şi întors şi de aceea fac acum acest lucru.

--- 

Autor: RiCo

Prima postare: 17.OCT.2010

---

www.facebook.com/pages/Iasi/Goppo/114745068551412

---

Pagina de Blog

http://goppo-goppo.blogspot.com/

---

---

Byte. Numele. Vine de la Gopo.

---

Ion Popescu-Gopo (1 mai 1923 - 29 noiembrie 1989) a fost un artist plastic, actor, scenarist şi regizor de film - creatorul a nenumărate filme de desen animat în care personajul principal era „omuleţul lui Gopo”, o creaţie proprie care l-a făcut celebru şi i-a câştigat câteva premii naţionale şi internaţionale.

---

Omuleţul lui Gopo, sau, mai simplu, Omuleţul (creaţia lui Ion Popescu-Gopo), este un humanoid nud cu linii simple, care aduce în discuţie problemele lumii contemporane. Primul succes al acestui personaj a fost reprezentat de premiul Palme d'or la Cannes, primit în 1957 pentru "Scurtă istorie".

---

Premiile Gopo. Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc organizează Galele premiilor industriei de film din România. Acest eveniment anual premiază valorile cinematografiei româneşti actuale.

---

Sursa: Wikipedia

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Les Nuages. Bianca Comșa despre colaborarea cu Luna Amară
Les Nuages. Bianca Comșa despre colab...
Publicat in: 10.01.2018, Ora: 11:38AM
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records...
Publicat in: 21.08.2017, Ora: 06:16AM
Katatonia (metal progresiv, Suedia)
Katatonia (metal progresiv, Suedia)...
Publicat in: 16.01.2017, Ora: 06:08AM
Renate Roca (PR manager, Electric Castle Festival 2017)
Renate Roca (PR manager, Electric Cast...
Publicat in: 09.01.2017, Ora: 06:10AM
Edmond Lenarth (Booking Manager, Electric Castle Festival)
Edmond Lenarth (Booking Manager, Elect...
Publicat in: 02.01.2017, Ora: 06:25AM
NOUĂ PIESĂ. After What. Everywhere
NOUĂ PIESĂ. After What. Everywhere...
Publicat in: 28.06.2014, Ora: 06:20AM
NEGURĂ BUNGET. 15 ani. Traseul romanesc
NEGURĂ BUNGET. 15 ani. Traseul romane...
Publicat in: 28.11.2011, Ora: 06:08AM
2011.NOI.25-27. PT.GL.IS. Hush. FurioSnails, byron
2011.NOI.25-27. PT.GL.IS. Hush. FurioS...
Publicat in: 21.11.2011, Ora: 05:19AM
14.NOI.2011
14.NOI.2011...
Publicat in: 15.11.2011, Ora: 21:34PM
7.NOI.2011
7.NOI.2011...
Publicat in: 08.11.2011, Ora: 09:13AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2020 • Revista De Muzica Online