• czb.ro
Zoom. Interviuri. Interviu RO

Florin-Silviu Ursulescu

Publicat in: 17.02.2013, 06:35AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 1
Vizualizari: 2137
Etichete: Descentralizarea, Florin-silviu Ursulescu, Mălina Olinescu, Octavian Ursulescu, Ovidiu Ioncu Kempes, Radio Nova 22, Radiodifuziunea Romana, Saptamina
Florin-Silviu Ursulescu

Florin-Silviu Ursulescu (n. 1.OCT.1950) este probabil cel mai documentat ziarist privind istoria rockului românesc. Punctul de pornire prin care câștigă respectul multora din domeniul muzical autohton este slujba de redactor la cea mai influentă pagină de muzică pop-rock din revista Săptămîna (1970 - 1982). 

--- 

Florin-Silviu Ursulescu a prezentat topuri şi a organizat audiţii de albume, a prezentat sute de spectacole ale formaţiilor şi soliştilor români - și a prezentat show-uri ale muzicienilor străini în România înainte de 1990, fiind membru în juriile multor festivaluri de muzică uşoară şi preşedinte al juriilor mai tuturor festivalurilor-concurs de muzică rock din ţară. Pe lângă faptul că a colaborat la Radio Europa Liberă și s-a numărat printre entuziaştii care au realizat programe la primul post de radio privat din România, Nova 22, colaborează la Radiodifuziunea Română începînd din 1969 și prezintă câteva emisiuni pop la TVR în anii ‘70.

--- 

RiCo pentru CZB: Când ați fost inoculat cu microbul muzicii și ați învățat să cântați la vreun instrument?

Florin-Silviu Ursulescu: Am fost dat la pian ca orice băiat de familie și am făcut 2 ani cu o pensionară de lângă noi. În clasa a 9-a făceam istoria muzicii la școală și atunci mi-am dat seama că mă interesează sistematizări, clasificări, date din istoria muzicii, la început simfonice. Dar apoi începusem să facem petreceri dansante - ceaiuri - și venea un student cu magnetofon Tesla Sonet Duo cu muzici și am început să aflu cine sunt Elvis Presley, Nat King Cole etc. din muzica pop așa că am încercat să am discuri și eu și am avut primele două singles cu Elvis si Harry Belafonte. De atunci am vrut să știu care sunt hiturile, stilurile, numele... am început să caut reviste străine. 

--- 

CZB: Cum ați început cariera în mass media înainte de 1989?

Florin-Silviu Ursulescu: Fratele meu Octavian Ursulescu, deși mai mic ca mine, începuse să colaboreze la valorosul săptămânal Contemporanul cu rubrica muzicală și apoi la radio. El m-a recomandat să public - ca colaborator permanent, la ziare, la Scânteia tineretului, apoi la Săptămâna. acest săptămânal a avut, datorită mie și lui Aurel Gherghel cea mai populară pagină muzicală - intitulată Top - din România.

Se stătea vineri dimineața la coadă ca să o cumperi. 

Am început să colaborez la radio cu diverse rubrici muzicale din 1969, apoi am devenit colaborator permanent și co-autor de emisiuni ample. De angajat m-am angajat abia în 1990 (pînă atunci nu puteam, căci nu aveam pile, dar mai ales nu avusesem originea sănătoasă...eram mic-burghez).

--- 

CZB: Care a fost primul eveniment pe care l-ați prezentat și care a fost primul festival unde ați participat în juriu?

Florin-Silviu Ursulescu: Făceam interviuri pentru radio și Săptămîna și deci organizatorii au început să dorească să vin în jurii sau ca prezentator ca să fie popularizați. Am prezentat numeroase festivaluri studențești, cel mai important fiind primul festival național de muzică folk, organizat de mine și de fratele meu (Octavian Ursulescu) în 1970 la Politehnică, la sala 303. 

Nu mai știu care a fost primul juriu …au fost multe.

--- 

CZB: Ce sentimente ați avut la jumătatea anilor '90 când a apărut legea dreptului de autor în România și v-ați gândit în acel moment că Rock-ul va putea fi ignorat complet de noua industrie muzicală privată, care între timp s-a specializat aproape exclusiv pe promovarea muzicii electronice?

Florin-Silviu Ursulescu: Când a apărut legea lucram deja la radio și ne-a lovit tare, nu mai puteam face emisiuni cu orice muzică străină. Atunci am crezut că muzicienii români vor câștiga mai mult, dar nu am crezut că milionarii vor fi cei din manele și dance

A pierdut nu numai rock-ul, ci și muzica ușoară și folk-ul.

--- 

CZB: Ce părere aveți de noul val de formații Rock românești care cântă de bunăvoie în limba engleză și evită versurile în limba maternă? Ați crezut în 1990 că se poate ajunge la acest impas cultural în România?

Florin-Silviu Ursulescu: Am fost întotdeauna adept al textelor în limba română, în ideea că textul trebuie să fie: 

1. inteligent,

2. înțeles de public. 

La muzica Dance înțeleg opțiunea pentru engleză: sunt niște aberații simpliste la care contează doar ritmul și cu care poți avea succes peste hotare. 

Formațiile noastre nu înțeleg că în Rock nu poți avea succes afară decât cu impresar, fonduri, bani. Degeaba cânți în engleză în speranța să te afirmi acolo. E o greșeală artistică, morală și managerială. 

--- 

CZB: Ce părere aveți de despărțirea de Cristi Minculescu de formația Iris în 2012?

Florin-Silviu Ursulescu: Nu este ușor de înțeles ce s-a întîmplat. O să aflăm peste ani. Nu e o chestie simplă, mondenă. Se adună multe -  vârsta, sănătatea, copiii, banii etc. etc. IRIS o să aibă succes mediu, formația Lotus (specific că în anii '70 exista la Rm. Vâlcea o excelentă formație Lotus!) o să se specializeze în coveruri în Germania și apoi o să cînte tot IRIS-urile vechi cerute de public în românia.

--- 

CZB: Cum apreciați noul proiect muzical al foștilor colegi de la Cargo? …mă refer la Tavi Iepan și Ovidiu Ioncu Kempes, care încearcă să spargă barierele comerciale cu Rezident-Ex în 2013.

Florin-Silviu Ursulescu: Proiectul este excepțional, dar nu poate fi decît un proiect, nu o formație. Adică (componenții) se adună rar: scot un disc și un show, apoi se duc în țările lor, unde trebuie să facă bani pentru familii.

--- 

CZB: Ce părere aveți de cazurile artistelor Mălina Olinescu și Mădălina Manole din ultimii ani… soliste apreciate în anii '90 cu un viitor aparent strălucit, care nu s-au putut adapta cerințelor industriei?

Florin-Silviu Ursulescu: Suflete sensibile, nu au putut suporta - cum suportăm toți (înjurând, dar fără să ne sinucidem) - lipsa de ierarhii artistice, faptul că niște neica-nimeni sunt vedete - și ele, cu talentul lor, nu sunt prețuite. O mulțime de artiști de valoare din diverse domenii trăiesc acum această dramă incredibilă, suferinzi, marginalizați, cu traume psihice. Nu m-aș mira să mai apară un caz.

--- 

CZB: Ce părere aveți de lipsa cronică de critică muzicală la noi în țară și cât de important considerați acest domeniu de activitate pentru evoluția scenei muzicale pe termen lung (rubrica de muzică ocupă un spațiu minim în prea centrală; presa se concentrează doar pe bârfe și scandaluri)?

Florin-Silviu Ursulescu: E o ilustrare tipică a situației decăderii social-profesionale a societății românești. La modul general, nu mai sunt meseriași în nici un domeniu. Avem profesori, juriști, zidari …tot mai slab pregătiți. 

La modul particular, decăderea asta face ca articolele muzicale să nu fie citite de publicul îndobitocit, așa că și cei câțiva cronicari pop-rock (oricum, niciodată nu au fost mulți în ramura pop-rock) sunt nevoiți să scrie mondenități pentru o pâine. Directorii de ziare sau televiziuni, radio, nu dau spațiu pentru lucruri serioase, fiindcă nu fac rating. O să dispărem și o să fie o lipsă de criterii și haos total; nu o sa mai fie nici o ierarhie, iar muzicienii de valoare vor avea mult de suferit.

--- 

CZB: În ce măsură considerați că un domeniu de activitate precum muzica ar putea să evolueze într-un viitor prin descentralizarea țării noastre?

Florin-Silviu Ursulescu: Descentralizarea este o noțiune fină, delicată, pretențioasă, care merge la poparele civilizate. La un popor bezmetic, ne educat, noțiunea produce mai multe daune decât avantaje. În fiecare localitate sau instituție decentralizată apar mici tirani, mici despoți, fără nici un criteriu, care fără rușine nu admit nici o ierarhie, spun că ei sunt cei mai tari, fac ce vor ei, fiindcă nu mai ai nici o putere să-i pui la punct. La popoarele civilizate acești tirani sunt dați jos pașnic de opinia publică, de societatea civilă, de votanți. Dar din păcate, la popoarele estice, cu influențe fie slave, fie asiatice, poporul adulează conducătorul tiran, tătucul …îl votează mereu, iar societatea civilă nu există. Cam pe aici suntem noi.

--- 

CZB: Ce sfat ați da tinerelor talente care vor să se impună în acest domeniu?

Florin-Silviu Ursulescu: E greu de dat sfaturi. În primul rând trebuie să fii vedetă autohtonă mai întîi, și după aia să vrei afară. În al doilea rînd, să faci textele și în română și în engleză. În al treilea rând să păstrezi componența neschimbată cât mai mult timp, apoi dacă ți-ai găsit un stil, să-l păstrezi mereu, nu să-l schimbi (de aia poți recunoaște imediat Compact, Cargo, Holograf, etc.). Îți trebuie un impresar pasionat trup și suflet, care să dea telefoane tot timpul, să dea mailuri, să facă sacrificii personale. Trebuie răbdare și modestie, la început se căntă în cluburi mici, cu oboseală, bani puțini …toți au început așa, fără fițe. Dar important e să ai noroc.

--- 

Autor: RiCo

foto: Tiberiu Crisan

--- 

www.facebook.com/florinsilviu.ursulescu

--- 

Florin-Silviu Ursulescu. Biografia CZB

http://czb.ro/articol/4551/


Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

COMENTARII:

19.12.2017, 22:08PM, scris de marian
UITE CA EU AM CITIT ASTA, ABIA ACUM (deoarece nu sunt fan PC). FRUMOS CE ZICE FLORIN, DAR SI ADEVARAT. OLL, dela SUHAIA - TELEORMAN (care a castigat premii la SAPTAMANA: LP cu IMAGINE, invitatii la GALELE SAPTAMANII,...pe merit, dar am si muncit la organizarea acelor GALE impreuna cu Angela Moldovan,George Volceanov, Adriana Stefanescu si multi, multi altii ! ...si nu eram comunisti si nici hastag; eram mai liberi decat acum !!!) TRAIASCA POP - ROCK - FOLK -ul !! 19 decembrie 2017

Articole relative:

Les Nuages. Bianca Comșa despre colaborarea cu Luna Amară
Les Nuages. Bianca Comșa despre colab...
Publicat in: 10.01.2018, Ora: 11:38AM
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records...
Publicat in: 21.08.2017, Ora: 06:16AM
Katatonia (metal progresiv, Suedia)
Katatonia (metal progresiv, Suedia)...
Publicat in: 16.01.2017, Ora: 06:08AM
Renate Roca (PR manager, Electric Castle Festival 2017)
Renate Roca (PR manager, Electric Cast...
Publicat in: 09.01.2017, Ora: 06:10AM
Edmond Lenarth (Booking Manager, Electric Castle Festival)
Edmond Lenarth (Booking Manager, Elect...
Publicat in: 02.01.2017, Ora: 06:25AM
ÎMPREUNĂ REZISTĂM (partea 4/2016)
ÎMPREUNĂ REZISTĂM (partea 4/2016)...
Publicat in: 01.03.2017, Ora: 10:48AM
KEMPES @ Hard Club. 11.DEC.2014
KEMPES @ Hard Club. 11.DEC.2014...
Publicat in: 15.12.2014, Ora: 09:54AM
CONCURS. REZIDENT EX caută solist vocal
CONCURS. REZIDENT EX caută solist voc...
Publicat in: 25.01.2014, Ora: 06:51AM
Plecarea lui Ovidiu Ioncu - Kempes de la Rezident Ex
Plecarea lui Ovidiu Ioncu - Kempes de ...
Publicat in: 07.01.2014, Ora: 06:21AM
Rezident Ex. Ovidiu Ioncu Kempes
Rezident Ex. Ovidiu Ioncu Kempes...
Publicat in: 23.12.2013, Ora: 06:37AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2018 • Revista De Muzica Online