• czb.ro
Zoom. Retrospectiva Anului. 2012

Despre Organizatori și Artiști

Despre Organizatori și Artiști

În fiecare an, în luna ianuarie, am pregătit o serie de articole retrospective în care am prezentat tot ceea ce am considerat că a fost frumos și estetic …și tot ceea ce am considerat că a fost kitchos, copiat și improvizat - doar de dragul banilor în domeniul artelor.

--- 

Clasamentul final al anului 2012

http://czb.ro/articol/4338/

--- 

Pentru CZB, buba s-a spart în 2012, totul culminând cu situația în care doi organizatori, care vor rămâne nenumiți (nu pentru că așa ne-am înțeles, ci pentru că nu doresc să-i promovez în niciun fel), m-au încolțit pe stradă în plin centrul Clujului și m-au amenințat pe mine, familia mea și pe mama mea cu bătaie …totul pentru că am dorit să scriu o revistă de critică și cultură muzicală, pentru că am avut curajul să le spun lucrurilor pe nume, pentru că am vrut să abordez altfel lucrurile și să aprind un chibrit în bezna industriei noastre muzicale, pentru că… sistemul nu funcționează la noi pentru cei care au inițiativă, poftă de lucru și ceva de spus. Consider că România se află într-o epocă medievală (pierdută în tranziție), unde mass media este folosită strict ca armă politică, iar cultura este promovată în sens greșit și numai de către cine nu trebuie să fie activ în acest domeniu. Țara noastră a ajuns (ca mentalitate) prea țiganizată și (ca stare de spirit) prea manelizată. Publicul (deja în mare parte lipsit de cei 7 ani de acasă) a devenit prea superficial, apatic și egoist (surpriza: exact ca și clasa politică care ne conduce).

--- 

2012 a fost anul în care singura instituție de cultură de bun augur înființată după 1989, cu țeluri pozitive de promovare a culturii românești peste hotare, a fost desființată ideologic. În 2012, guvernul la putere a hotărât ca Institutul Cultural Român (ICR) să fie subordonat Parlamentului. Înființată de mai puțin de un deceniu, ICR a fost o instituție apolitică, având în prezent 19 sedii în jurul lumii.

www.icr.ro/bucuresti/

--- 

2012. Organizatorii

--- 

Concertele anulate nu au lipsit nici în 2012. 

În 2012, prin email, am aflat că unul din puținele concerte cu Syn Ze Sase Tri a fost anulat. Concertul programat pentru sambata 1 decembrie la Slatina a fost anulat, deoarece în urmă cu două zile clubul The Rock a fost vandalizat de persoane necunoscute…

Pe lângă primul eveniment organizat de Nelu Brândușan (Promusic Prod) la Cluj (Ektomorf, 31.OCT.2012) după doi ani de zile, Festivalul Rock Evolution din Oradea (13-15.IUL.2012, cu Sepultura, DeathAngel, Biohazard, Celelalte Cuvinte, Psycho Sympony, Altar, Taine, God, Guerrillas, Krepuskul, Target, etc) este deasemenea anulat ...pe motive legate de alimentarea cu curent a locației… Motivele cele mai stupide pentru anularea (scuzați, mutarea) unor concerte vin însă din București, unde Iris și Lady Gaga se mută de pe Arena Națională din București (care are o capacitate de 35.000 pentru concerte) în Piața Constituției (unde numărul mai mic al participanților nu poate fi apreciat la fel de bine). Cei mai sinceri organizatori rămân cei de la Timișoara, care au fost transparenți cu publicul, atunci când au anunțat că s-au vândut prea puține bilete pentru concertul cu Lepa Brena

--- 

2012 a fost totodată un an în care s-au înființat festivaluri noi.

De remarcat ar fi Roland Jazz Festival (3-5.AUG.2012 la Sângeorz Băi), primul festival de gen din județul Bistrița, inițiatorul fiind Roland Szekely - și Porcul de aur - probe - singura ediţie (29-30.IUN.2012, la Club Daos/Timișoara), inițiatorul fiind Navetistul Bănăţean. Evenimentul se desfăşoară după tipologia defunctei manifestări Cerbul de Aur… doar secţiunile diferă. 

Roland Jazz Festival

http://czb.ro/articol/3510/

Porcul de aur



--- 

2012. Artiștii

--- 

De-a lungul acestor 4 ani de activitate la CZB.ro, am cunoscut formații pe care le-am lăudat și artiști pe care i-am blamat. A existat mereu critica constructivă, fie ea pozitivă sau negativă. Sunt mândru de faptul că am avut experiența de viață care mi-a dat curajul să-mi permit să abordez critica muzicală la vârsta asta în domeniul alternativ, underground, într-o țară în care nu există niciun fel de critică. Avantajele au fost imense: am fost (iarăși) un deschizător de drumuri: multe idei (și uneori, chiar materiale întregi) mi-au fost copiate de către mai multe website-uri: au început să apară recenzii de concerte, interviuri și poze cu playlisturi și pe alte site-uri care fac parte din scena culturală locală și autohtonă. Dezavantajele au fost însă copleșitoare: artiștii criticați la modul negativ au luat totul personal, iar cuvintele de laudă așternute în aceleași cronici și recenzii nu erau luate în seamă (un contraexemplu ar fi situația în care un articol era aproape complet pozitiv, dar conținea o singură idee negativă… iar artistul a luat în seamă doar ideea negativă din tot ceea ce scrisesem despre el). Au existat artiști care inițial nu mi-au plăcut, dar cu trecerea timpului s-au maturizat și m-au convins (Lights Out, cărora le-aș zice Head-Lights); și au existat artiști care inițial m-au convins, dar cu trecerea timpului nu mi-au mai plăcut (Rehab Nation, cărora le-aș zice HiberNation). Mai mult sau mai puțin, fiecare a rămas cu impresia că sunt un blogger frustrat …pentru că asta reprezintă de fapt lumea în care trăim cu toții, iar la modul superficial, acesta este modul în care cei mai mulți au interpretat rândurile scrise de mine aici de-a lungul anilor. Deoarece prea puțini răsfoiesc CZB.ro ca pe o revistă adevărată - ci mai degrabă am observat doar cete de fani de-a lungul anilor care intră strict pe anumite subiecte, după care dispar - rostul critic al acestei reviste virtuale de cultură muzicală nu își atinge scopul.

--- 

Astfel, în 2012, CZB s-a îndepărtat de scenele cluburilor. Există prea puține formații active și artiști debutanți pentru care merită să faci efortul să ieși din casă și pentru care să scoți bani din buzunar la intrare (din ce am descoperit în 2012, una din formațiile care merită acest efort ar fi Fusioncore). 

--- 

În 2012 am auzit de diverse reveniri, cea mai șocantă probabil fiind reluarea legăturii muzicale dintre Cornel Sorian si Emanuel Mirea (mai bine cunoscuți ca Stigma) la Londra. Revenirea s-a promovat scurt timp pe net, după care, din nou, nu am mai auzit absolut nimic despre acest duo. 

--- 

Într-o lume complet paralelă cu a noastră, descoperim români stabiliți peste hotare (bănuim că sunt români, după nume) care își cultivă copiii cu muzica bună. În 2012 am dat peste Children Medieval Band pe YouTube, un trio instrumental care la vârsta de 10/8/5 ani cântă muzică medievală, dar și preluări după Beatles și Rammstein… ori prin industria muzicală din România am cunoscut doar copii care cântă dance-pop pe ritmuri simpluțe, iar prin concursuri televizate, văd doar copii care sunt educați de acasă cu muzică populară …sau clasică… fără excepție. 

Children Medieval Band

http://childrenmedievalband.wordpress.com/about/

--- 

Finalul anului 2012 (lucrez la acest articol în ultima săptămână dinaintea Crăciunului) aduce, ca în fiecare an, comunicate de lansări ÎNTÂRZIATE și din partea unor artiști independenți, la început de drum, precum Relative (care au lansat clipul Get Out Strong, feat. Rehab Nation) și din partea unor artiști semnați la case de discuri (A&A Records), precum Anamaria Ferentz (cu clipul Kiss Me, It's Christmas, încărcat pe YouTube în 23.DEC.2011!). Artista a învățat din greșeala de a lansa piesa cu 2 zile înaintea Crăciunului, iar un an mai târziu, anunță existența lui cu 6 zile înainte de Crăciun. Strategia de promovare este puțin mai bună, dar încă nu se bucură de impactul scontat al pieselor lansate în străinătate cu 5-6 săptămâni înainte de sărbători.  

Relative. Get Out Strong

http://czb.ro/articol/4345/

Anamaria Ferentz. Kiss Me, It's Christmas

http://czb.ro/articol/4346/

Ambele comunicate (Relative și Anamaria Ferentz) le-a primit în aceeași zi, la o oră distanță, în 19.DEC.2012.

--- 

Autor: RiCo

--- 

După ce am încheiat și programat articolul, am mai primit un email (în 22.DEC.2012) cum că peste câteva ore se lansează albumul Colinde pentru imediat după sfârșitul lumii semnat Avant'n'Garde, care nu știe să explice în ce localitate se află clubul...

http://czb.ro/articol/4359/

Cam așa merge treaba în Românica anului 2012 pe genurile de nișă.

--- 

Aceasta este prima parte din trilogia de articole retrospective ale anului 2012.

Linkurile de mai jos nu vor funcționa înainte să apară articolele.

--- 

1.IAN.2013. Al doilea articol retrospectiv al anului 2012.

Despre Scena muzicală și Mass Media

http://czb.ro/articol/4351/

--- 

6.IAN.2013. Ultimul din trilogia de articole retrospective ale anului 2012. 

Despre Reveniri și Englezisme

http://czb.ro/articol/4352/

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Despre Reveniri și Englezisme
Despre Reveniri și Englezisme...
Publicat in: 06.01.2013, Ora: 06:03AM
Despre Scena muzicală și Mass Media
Despre Scena muzicală și Mass Media...
Publicat in: 01.01.2013, Ora: 06:42AM
Premiile CZB. 2012
Premiile CZB. 2012...
Publicat in: 20.12.2012, Ora: 06:47AM
2017.SEP.15. Hard Club Cluj. Syn Ze Sase Tri. Lansare Zaul Mos
2017.SEP.15. Hard Club Cluj. Syn Ze Sa...
Publicat in: 10.09.2017, Ora: 06:01AM
ALBUM NOU. Syn Ze Sase Tri. ZĂUL MOŞ
ALBUM NOU. Syn Ze Sase Tri. ZĂUL MOŞ...
Publicat in: 05.09.2017, Ora: 11:24AM
2017.IUN.22. SB. Oldies Pub. Finala Wacken Metal Battle România
2017.IUN.22. SB. Oldies Pub. Finala Wa...
Publicat in: 18.06.2017, Ora: 19:33PM
Syn Ze Sase Tri. cântări la Cluj și Sibiu
Syn Ze Sase Tri. cântări la Cluj și...
Publicat in: 16.03.2017, Ora: 11:46AM
Vorbid (NO)
Vorbid (NO)...
Publicat in: 27.02.2017, Ora: 06:18AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online