• czb.ro
Zoom. Cenzura

2010. Liberté, Egalité, Fraternité… Bullshité

Publicat in: 18.01.2013, 04:49AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 725
Etichete: Amsterdams, Artisti Mercenari, Bucuresti Vs Provincia, Liberté Egalité Fraternité, Mesquins, Onorarii Exagerate
2010. Liberté, Egalité, Fraternité… Bullshité

Liberté, Egalité, Fraternité… Bullshité

La 221 de ani de la Revoluţia Franceză pentru Drepturile Omului, CENZURA funcţionează mult şi bine în ţărişoara noastră Indie dar departe de a fi Independentă.

Acest articol a fost postat prima dată în 14.IUL.2010. 

În cursul anului 2013, vom reposta și articolul original, necenzurat.

--- 

De Ziua Bastiliei 2010, YOUR MUSIC WAS HIJACKED la CZB.ro de către câţiva oameni slabi de înger din capitala ţării noastre care şi-au dat seama că ora fixă nu mai bate pe Dâmboviţa.

Pentru că ceasul lor s-a oprit (şi nu au mai ştiut ce să scrie la commenturi pentru a susţine discuţia), atunci s-au gândit să blocheze contul ClickZoomBytes pe motive de defăimare, după ce am postat câteva onorarii adevărate de la mai multe formaţii Indie din capitală şi am încercat să dovedesc faptul că cele mai multe trupe de acolo cântă pentru venituri imediate şi pretind sume nejustificate, înloc să încerce să câştige popularitate în timp, cântând constant prin ţară în condiţii mai modeste pentru a creşte cota pe termen lung.

Deoarece suntem din alte capete de ţară, este perfect normal că mesajul nostru a fost interpretat greşit. Astfel, în 14 iulie 2010 (ieri), Blog-SaitulClickZoomBytes a fost blocat temporar.

Două formaţii pe care nu le vom menţiona aici de teamă că iarăşi ne vor bloca saitul de critică şi informaţii muzicale, şi reprezentanţii lor, au fost cei care au reacţionat cel mai brutal la postul publicat.

CITIŢI ARTICOLUL TRADUS LA CZB2.

The Original Comments

43 Responses to “Byte. PAREREA MEA. Perceptia de Bucuresti vs. Realitatea din tara.”

1.

dukepuccini spune:

iulie 11, 2010 la 17:23

in cele mai multe tari unde industria muzicala functioneaza, la nivelul asta, trupele primesc onorarii mult mai mici decat la noi. ei insa pun in aplicare metode alternative de a face bani la concerte – de ex merchandise. dar e vorba si de un altfel de public. un public care nu echivaleaza pretul biletului dupa numarul de beri, un public care vine cu bani pregatiti pentru un tricou, un vinil sau un CD. daca trupele noastre ar lua mai in serios felia de merchandising, punand niste preturi decente, poate ca publicul si-ar crea in timp un obicei din a consuma astel de goodies.

2.

Cristi spune:

iulie 12, 2010 la 12:33

http://www.musiciansatlas.com/newsletter/may08/econvslive.asp

3.

jerko spune:

iulie 12, 2010 la 14:32

E foarte urata si partinitoare abordarea

As propune ca trupele din cluj sa urmeze aceeasi reteta si sa se multumeasca cu mult mai putini bani, ca sa se promoveze nu?

Eu stiu o formatie care a cantat de curand in Cluj pe foarte putini bani doar pentru fun si pt a fi vazuta de clujeni.

E fff urat!!!

In Cluj totul e mult mai calculat si se vrea profit fara pic de investitie. Si faza cu bunul simt in comparatie cu bucurestenii e doar mit, o nascocire iesita diintr-o sumedenie de complexe.

Sa cante toti moca nu?

patronii sa faca bani, impresarii sa nu negocieze.. sa se cante cat mai moca; pai sculele se gasesec pe strazi doar patronii au cheltuieli…repet e foarte urata abordarea , foarte foarte urata!

Ar fi de bun simt daca ati sterge acest post!

4.

Alexandru spune:

iulie 12, 2010 la 17:09

asa…si? cu ce ajuta toata pagina asta plina de “cuget deci exist” oamenilor pasionati de muzica, sau comunitatii artistice alternative? unde e partea pozitiva, autorule? spune-ne cum este bine? lumineaza-ne.

eu unul am retinut ca e suficient daca o trupa primeste drept onorariu o pizza si o bere. ca e tineri si nu le trebuie mai mult.

nu vad in transcript nimic altceva decat o negociere absolut fireasca… sau cum crezi ca ar trebui sa se intample? independent e fara costuri multe, deci trebuie sa cante gratis.

altfel, ca tot o ardem in pareri, a mea e mai mare si mai profunda. fii atent: realitatea din tara e asa cum o stiam si vroiam sa uit de ea. veninoasa, distructiva si plina de frustari.

alex

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 12, 2010 la 17:23 (Editare)

eu cred ca interesul artistului ar trebui sa fie in primul rand sa ajunga sa cante peste tot unde se poate canta.

nu sa tina cu dintii la niste onorarii pe care ei si le atribuiesc fara fond. adica, daca artistul X nu a mai cantat niciodata la cluj, cum isi masoara el numarul de public potential pentru ca sa poata calcula un onorariu care sa poata fi echitabil organizatorului? in mare la cluburile din tara nu exista fonduri suplimentare pentru a sustine concertele Live, pe langa veniturile din bilete. Consider artistii care refuza sa cante pe bilete lipsiti de cojonas.

m-as bucura sa se gandeasca la problema pusa.

adevarul este ca toate formatiile de afara, no name pentru romania, canta la jumatate din onorariul pretins de trupele de Bucuresti, care se afla in aceeasi conjunctura … la prima lor aparitie pe o scena clujeana. Multi dintre acesti artisti straini insa au depasit de mult statutul de no name la ei acasa. Paralela ce o fac este exact aceasta. Anumite trupe de Bucuresti nu canta in tara pentru ca niciun club din tara nu isi permite onorariul nejustificat cerut de artist pentru cantarea in orasele din provincie. Cei mai multi artisti Bucuresteni judeca foarte simplu, ca daca la Bucuresti aduna 500 de persoane la 15 lei biletul, acelasi lucru este valabil si in restul tarii. Cifra de 7500 lei devenind onorariul cerut de ei, spre exemplu… si asta in conjunctura in care nu sunt cunoscuti in orasele din provincie tocmai pentru ca nu au mai cantat pe acolo, si aduna aleator 50 – 100 de persoane. diferenta ar fi un minus de 6500 pentru organizator – in continuare consideri ca scriu prostii – sau te prefaci ca nu intelegi “what i am getting at”?

o

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 22:14

pentru cineva care se intretine din altceva decit munca e foarte usor sa zici asta : „eu cred ca interesul artistului ar trebui sa fie in primul rand sa ajunga sa cante peste tot unde se poate canta”. trupele nu-si permit inca sa isi plateasca drumurile in deplasari. stiu ca e cam greu pt tine sa crezi asta

o

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 22:45

nu inteleg.

cine nu vrea sa faca treaba din cantat, eu il consider hobbyist, si ar trebui sa se dea jos de pe scena si sa lase locul celor care isi doresc sa faca meserie din arta.

eu in primul rand scriu pentru artisti care vor sa traiasca din muzica si arta. se poate, doar ca trebuie sa fii hotarat sa faci asta. si poate de la aceasta afirmatie a ta, este clar ca privesti muzica ca pe un mijloc de venituri suplimentare, si atat.

5.

Oana spune:

iulie 12, 2010 la 18:28

Richard, cand erai managerul Luna Amara, puneai trupa trupa sa cante gratis si nu negociai deloc cu patronii de cluburi? daca da, atunci inteleg de ce nu mai esti managerul lor :) ))

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 13:49

cu Luna amara am realizat peste 300 de concerte in 7 ani de activitate.

TU cu Mes Quins cate concerte ai confirmat pana acum?

cu Luna amara am organizat cap-coada cu siguranta peste 150 de concerte avand drept buget banii din bilete, au mai fost peste 100 de concerte pe sume fixe, si am ajuns sa cantam in peste 40 de localitati din tara... si trebuie sa tii cont de faptul ca vorbim despre anii de pornire a proiectului.

EU am organizat:

Concertul la care Luna amara a fost Cap de afis prima data; 

Festivalul la care Luna amara a fost Cap de afis prima data. 

primele 4 deschideri la formatii cu renume international - la trei dintre ele, aceeasi formatie fiind prima si singura autohtona care a aparut pe acelasi afis cu ele.

TU cu Mes Quins cate concerte ai organizat cap-coada? 

La cate concerte te-ai PUTUT risca sa mergi pe bilete si in cate orase din tara ati ajuns?

cu Luna amara am ajuns in 6 tari europene, primind si o nominalizare in categoria MTV Romania’s Best Rock Band in 2005. Care este palmaresul Mes Quins din acest punct de vedere, Oana?

6.

babylonoise spune:

iulie 12, 2010 la 21:25

incredibil omule. 

de 7 ani tii banda asta uzata cu bucuresti vs cluj in loc sa treci mai departe. de cativa ani nici n-ai mai facut nimic in industria asta si publici mizerii.

7.

Augustin spune:

iulie 13, 2010 la 03:39

Salut de la The Amsterdams,

De cantat se poate canta si la coltul strazii, oricare ar fi aia, dar noi n-avem (inca) un backline corespunzator si nici bani de un generator. Sincer, ne-ar placea! Noi am mai cantat in Cluj de vreo trei ori (cel putin asa imi aduc eu aminte – Casa Tranzit-debut pe Somes cu entuziasm si urmatoarea seara inca un club al carui nume imi scapa dar stiu ca e in piata de langa Catedrala Catolica si unde a fost “electric”, Roland Garros-frumos cu prietenii de la Mauser si Irish Pub – pe bilete cu patos) si de fiecare data ne-a facut placere. Am sperat ca lumea ne stia, cat de cat, dupa concertele astea dar daca ziceti ca ne-am inselat o atunci o sa mai reflectam. Noi ne-am ghidat dupa principiul ce e ieftin “miroase” a ieftin si am cantat de fiecare data la fel ca in Bucuresti (daca vreti un soi de etalon, desi gresiti si aici) oriunde ne-am fi aflat. N-am aplicat nicaieri o o jumatate de masura in functie de banii primiti. Am cantat la fel si la Curtea de Arges si la Salzburg cu Wolf Parade. In plus va asigur ca aproapoe tot ceea ce “castigam” din muzica se reinvesteste in instrumente si transport, altfel ne intretinem din job-urile noastre. Noi credem ca daca suntem odihniti, calatorim civilizat (avem un van “nou” de 14 ani ) iar instrumentele ajung in stare buna la destinatie o sa dam un concert bun. Daca dumneavoastra credeti altfel atunci scuze ca v-am deranjat cu o optica obtuza. Mie mi se pare ca din scrierea dumneavoastra transpare doar un soi de “regionalism” inversunat gen Bucuresti vs. Tara, o tema atat de frusta, vetusta si superflua incat si eu ma mir ca m-am obosit pentru o replica. 

8.

Oana Popa spune:

iulie 13, 2010 la 10:50

O mica completare, daca imi permiteti:

1. Mes Quins nu au cantat cu “inlocuitor”, ci in formula de 3, motivele pentru lipsa celui de-al patrulea membru sunt de sanatate, nu ce se speculeaza in articol

2. Trupa a avut doua concerte la Cluj, primul in februarie 2009 in Zvon Pub, si al doilea in decembrie 2009 la Booha Bar. Nu stiu despre ce concert “in primavara” este vorba in articol.

Multumim pentru publicitatea gratuita si sper sa revenim la Cluj cat de curand! :)

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 11:46

we love:

in the land of the dead!

9.

Augustin spune:

iulie 13, 2010 la 12:41

You seem to pay attention only to “in the land of the deal”.

*

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 14:31

alta dovada a obtuziei de care sufera formatiile si artistii din sud este faptul ca astazi am publicat un articol similar ca subiect cu acesta la care scriu acest comment. diferenta este insa imensa ca numar de cititori. Se pare ca anumite persoane citesc anumite subiecte si rubrici. Deoarece persoanele care s-au simtit atacate prin punctul de vedere exprimat in acest articol nu se afla in programul festivalului berii Ciuc, acel articol este inca liber de commenturi … astfel dovediti izolarea in gasti artistice pe langa alte minusuri de organizare la sud de Carpati.

10.

Ed spune:

iulie 13, 2010 la 13:03

Pentru Jerko :

Trupe nominalizate la MTV Europe Awards 2009 Berlin, ca The Kolin (www.myspace.com/thekolin) vin fara pretentiile pe care le au trupele sus enumerate. Au albume produse la Universal Music si pentru ei orice sansa de a iesi din tara lor de origine, inseamna noi fani, o piata noua.

Trupe precum Arms and Sleepers (www.myspace.com/armsandsleepers) nu au avut pretentii exagerate, la fel ca si The Kolin, care stiu cu ce se mananca marketingul in industria muzicala, cum sa te promovezi, cum sa ai curaj sa faci ceva, cum sa faci un turneu ca la carte. Au avut turneu-ul din primavara sprijinit de peste 400 de fani care ca de exemplu anul acesta a fost finantat cu 10 dolari de fiecare.

De ce se nu intampla si la noi asta? Pentru ca nu a pornit nimeni o campanie de genul, sau trupele au o atitudine gresita in timpul concertului si supara posibilii fani? Sau ca vin 1 data pe an in orasele din provincie?

Sau sunt cazuri cand merg intr-un oras din nord vestul tarii si isi bat joc de fanii lor care desi nu erau mai mult de 15 si dau tare cu pumnu in piept si le spun la microfon in timpul concertului: ”Stiti ca noi cantam cu Wolfparade? Dar nici unul dintre voi nu a auzit de ei”. Si normal ca unii din sala s-au simtit jigniti, pentru ca stiau cine sunt canadienii de la Wolf Parade.

Alexandru:

era normal sa se publice o discutie de genul, nimeni nu are de ascuns nimic, nu e o dovada pentru a intenta un proces in sala de tribunal. Desi unii ar vrea asta. Nu au fost amenintari, injurii, etc.

De ce cand se scriu recenzii la czb.ro despre trupele alternative din Romania nu le citeste nimeni?

Unii depun o munca si altii nu se strofoaca sa o aprecieze.

Cand se scrie despre alte probleme cu care ne confruntam intr-un aspect obiectiv, de mentalitate gresita, toata lumea ii sare in cap autorului.

E grav ca dupa 20 de ani de asa zisa democratie, diferenta de opinie e considerata atac la persoana.

Oamenii pe acest site lucreaza voluntar si fiecare incearca sa aduca ceva nou, sa isi expuna parerea. Toata lumea crede ca http://www.czb.ro e un site de stiri ca toate celalalte.

Gresit, CZB.ro incearca se fie un Q magazine al Romaniei, un Cream Magazine, un pitchfork media.com.

Din cate observ, deoarece mai toti sunt intersati de can-can … atunci toata lumea e rugata sa trimita articole despre tot felul de incidente si pareri … si va asigur eu personal ca se vor publica pe acest site.

Babylonoise :

Pentru autorul acestui websait muzical, 9 ani de impresariat inseamna ceva. Trupele sus mentionate, nu au impresar, ori au maxim 2 ani de activitate muzicala. Nu stii ce inseamna cei 7 ani de devotament ce i-a avut autorul fondator de la CZB pentru Luna amara, sa canti in toate catunele si orasele din tara ca sa arati lumii din Romania, ca lucrezi o formatie rock adevarata, o formatie care a avut un cuvant de spus la momentul respectiv.

O formatie care a iesit in Vest, la Sziget, in Germania, Olanda, Franta, in Moldova, Bulgaria … la Istanbul … si asta in primii ani de dupa 2000. Spune-mi ce trupa din cele sus mentionate a avut curajul sa faca un turneu cu albumul de debut in toate orasele tarii unde exista cluburi de gen?

Alta trupa care merita respectul meu e Dekadens care a avut curajul sa mearga pana in SUA cu muzica lor. Este singura trupa de alternativa din undergroundul nostru cel minunat care a avut curajul sa faca o escapada pana acolo.

Din articolul de sus, singura trupa care a iesit la un mini-turneu a fost The Amsterdams, as supporting act pentru Wolf Parade. Dar cand o sa iasa pe cont propriu cu materialul lor in vest?

Augustin :

Clubul de langa catedrala (care e biserica Sf. Mihail de fapt – si nu catedrala) se numeste Remember Pub (fostul Zvon–Pub, cunoscut de noi toti ca Fire). Numele pe care l-ai uitat are ca si concluzie, „interesul” vostru acordat pentru concert. Nu sunteti o trupa cu un palmares de peste 200 de cluburi concertate. Si ati fost de 2 ori in Remember Pub, pentru ca v-am vazut de ambele ori.

Oana:

Mes Quins a cantat cu Gina la bass, iar organizatorii au fost pusi pe drumuri cu 2 ore inainte de concert sa faca rost de un amplif de bass. De ce? Pentru ca nici domnisoara nu stia ca dimineata ea va trebui sa mearga la Cluj pentru un concert. E foarte rock’n’roll!

Au fost oameni care nu au platit bilet pentru ca il stiau pe chitarist care nu a mai venit pana la urma, stiau MesQuins din Zvon Pub, si au refuzat sa mai vina.

Asta ce inseama? Paguba organizatoriilor.

“The price of greatness is responsibility”. Sir Winston Churchill – Primul Ministru al Angliei in timpul celui de al doilea razboi mondial (1874 – 1965)

*

babylonoise spune:

iulie 13, 2010 la 15:31 (Editare)

minciuni, minciuni si iar minciuni.

amsterdams a avut un turneu in moldova si au venit si in piatra neamt (eu sunt de aici). luna amara nu a fost niciodata in piatra neamt. au cantat pe biletele de la intrare. DOAR pe biletele de la intrare. sunetul le-a fost asigurat de cei de aici si de adi bezna. au fost cam 70 de oameni si s-au vandut albume. nu poti fi entuziasmat de asa ceva desi ar parea ok pentru un oras ca asta.

cu cateva luni in urma si byron a venit in piatra neamt si au fost 15 oameni. dan a spus ca n-o sa mai calce in veci pe aici.

pe ce lume traiesti? romania e un no man’s land muzical. in afara de un grup restrans de oameni nimeni nu asculta acest gen muzical. vrei sa-ti fac o schema? jumate de placinta o ia inna si ceilalti, o treime holograf si compania. cam 10% folkistii. nu mai includ manele si artistii genului. unde ramane muzica de calitate? cred ca sub 1%? PE CE NAIBA NE BATEM NOI AICI SI NE SPURCAM unii pe altii? pe 1% din placinta? ai vrea ca niste trupe sa cante gratis? doar pentru ca peste 10 ani o sa renteze. uite ca nu renteaza! pentru ca dupa cativa ani de luna amara te-ai lasat!

e o tampenie imensa sa zici ca irina face bani din treaba asta. ba dimpotriva, pierde! de ce? pentru ca asta e piata muzicala in romania. se ocupa de trupele astea doar din pasiune si cred ca tine mai mult de mecenat ce face ea.

trupele din timisoara(spre exemplu) nu calatoresc DELOC in alta parte in afara de ardeal (foarte rar in bucuresti si niciodata in moldova).

e intr-adevar o problema centralizarea evenimentelor in bucuresti, dar poate cu timpul o sa se schimbe. nu pot decat sa rad ca ai scris de concertul iron maiden care nu e decat o imprejurare fortuita (patronul de la cfr ii aduce), altfel nu ar fi ajuns in cluj ca rezultanta a unui management eficient. arms and sleepers au venit la cluj pentru ca nu au primit viza pentru moscova. deci pur accidental.

website-ul nostru nu e din bucuresti. cei care scriu nu locuiesc in bucuresti. la music alliance pact am promovat in egala masura trupe din toate zonele tarii.

cat despre utilizarea numelui…acest articol ar fi putut fi scris cu respect. informatia era aceeasi daca erau puse initialele. altfel sunt niste stenograme mizerabile care nu fac decat sa atace O PERSOANA.

*

babylonoise spune:

iulie 13, 2010 la 15:50

ce tampenii spui! nu au impresar si au maxim 2 ani? maxim 2 ani!

pai informeaza-te inainte sa debitezi tampenii. pe amsterdams ii stiu din 2006.

Raspunde

11.

jerko spune:

iulie 13, 2010 la 13:59

pt ed

e foarte misto ce fac trupele straine mentionate de tine dar nu uita de piata respectiva si de numarul de trupe urias.

o trupa ca The Amsterdams care canta de atatia ani, mi se pare f normal sa tina la pret si la un anumit standard!

SI TOTUSI:

Au fost in turneu cu Wolf Parade pe banii lor.

Si aici nu a fost doar o parere, a fost atac pe fata. Din moment ce te iei doar de trupele din Bucuresti!

Cele din Cluj banuiesc ca merg gratis nu?

Augustin, tot respectul pentru luarea de cuvant!

ps: Trupele din Bucuresti sunt mult peste cele din cluj!

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 14:14

problemele de acest fel nu sunt atat de evidente la trupele de cluj sau din timisoara, care calatoresc mai des prin tara.

la bucuresteni este insa evidenta tendinta de izolare si sprijinul mass media alternativ de care beneficiaza in detrimentul trupelor din restul tarii.

daca nu va convin aceste adevaruri, sunteti liberi sa cititi in continuare cele 9 websaituri muzicale romanesti, toate cu sediul la Bucuresti, care se preocupa deasemenea, prea putin de scena muzicala din restul tarii.

… this is MY Truth. You are free to UNDERSTAND!

o

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 14:47

cat de jenant… in ziua in care trebuia sa plec la cluj pentru concertul in care TOATA LUMEA VENEA SA MA VADA PE MINE ( cred ca exagerati mult aici ) eu eram inca la urgente, evident ca lui ionut i-a convenit mult mai mult o alta explicatie, ca am refuzat sa cint in” astfel” de conditii. discutia mea de la telefon dinainte sa ajungem acolo era cam asa: ionut imi spunea: bai veniti sa cintati intr-un

club . nu e problema de bani, cereti citi vreti pentru ca sint niste fonduri grase. e o reproducere aproximativa nici nu vreau sa creada cineva asta, sincer, nici nu-mi pasa a. ideea e ca noi mai venisem sa cintam la cluj pina atunci si, se stie nu am cerut bani decit de drum si a doua oara nu aveam sa cerem mai mult dar ionut ne-a spus din prima ca SINT BANI MULTI OMULE, ceva de genul asta, nu stiu cind ii dadusem noi impresia ca ne-am fi dorit asa ceva. in fine. povestea cu gina care a venit in locul meu nu a fost o conditie pe care NU am impus-o, le-am spus telefonic daca pot aranja ceva pentru bas e ok daca nu, nu e cu suparare dar baiatului astuia care face git aici mare ca EL a facut si a dres cu luna amara ii convine de minune sa arunce in alte trupe decit cele din cluj cu rahat in marele stil manelistic pe care sint sigur ca-l uraste. nu e prima oara cind cei din cluj se iau de mine dupa episodul ala in care nu am putut sa vin strict din motive medicale dar pina acum nu am avut starea necesara sa raspund. nu imi vine sa cred ca o fac totusi si mai ales pe blogul unui tip care a fost rugat sa faca asta de catre altii care nu au curaj sa ne spuna noua direct pentru ca asa fac in mod normal prietenii. ionut, eduard, imi pare rau ca v-am cunoscut si ca am ris cu voi

12.

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 14:49

gina care a venit in locul meu nu a fost o conditie pe care am impus-o , ma corectez eu repede

13.

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 14:56

eduard, daca nu ma insel cind am venit in cluj scuipai pe luna mara. ar fi culmea sa recunosti asta dupa: ”ani de devotament ce i-a avut autorul fondator de la CZB pentru Luna amara, sa canti in toate catunele si orasele din tara ca sa arati lumii din Romania, ca lucrezi o formatie rock adevarata, o formatie care a avut un cuvant de spus la momentul respectiv” . am vazut elogii mai frumoase la otv, sincer.

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 18:24

La concertul Mes Quins din Zvon, Ed a adunat 180 de oameni in Februarie 2009, plasand data de concert Mes Quins in prima duminica din vacanta scolara de iarna.

Stiu ca Ed a incercat sa rezolve concerte Mes Quins la Budapesta cu Amber Smith, si aveau conditiile asigurate, banii de trasport, protocol cazare.

Si tot ei nu raspundeau la mailuri.

Dupa aia, Ed incerca sa rezolve Mes Quins cu Amber Smith in turneu in Romania, dar in continuare nu raspandeau la telefon, la mailuri, etc.

Asta se intampla in aprilie – mai 2009.

Raspunde

o

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 22:00

imi pare rau ca trebuie sa zic asta, oamenii cu care am vorbit din cele doua cluburi care puteau sa-i cheme pe amber smith sa cinte mi-au raspuns ca nu sint interesati. probabil ca nu am stiut sa trag sforile necesare. imi era rusine sa ii pasez informatia asta lui ed, „Omul care ti-a organizat anul trecut concertul la Zvon” si care singur a adunat 180 de persoane iar romantic jurgen si mes quins au fost niste paduchi care au profitat de notorietatea lui ed. bai, daca ati avea bunul simt sa va uitati doar doua minute pe otv, chiar ati vedea ca genul asta de polemici se poarta si acolo. si DA, ma uit la otv

14.

D spune:

iulie 13, 2010 la 16:57

But guyz, cui ii foloseste toata polemica asta?

Mi se pare normal ca o trupa si instrumentele aferente sa poata calatori in conditii decente prin tara asta in anul de gratie 2010. Biletul pt trenul accelerat pe directia Bucuresti-Cluj costa 72 RON. x 4 persoane x 2 drumuri (dus-intors) = 576 RON. Mai puneti doua camere de minim 100 RON pe noapte si mancare/ bautura de 25 RON de persoana pe zi. Asta inseamna minim 976 RON pentru o deplasare de doua zile si petrecerea noptii in orasul unde are loc concertul, pentru o formatie de 4 persoane.

Si apoi, cine acopera chiria salii de repetitie? Cine acopera nu costul instrumentelor in sine, dar macar ‘consumabilele’ – corzi, pene, bete etc.?

Nu s-a imbogatiti nimeni din asta, cel putin nu din muzica rock despre care facem vorbire aici.

Probabil fiecare formatie face sacrificii pentru a ajunge la cat mai multi oameni, dar unde tragem linia dintre ‘o investitie pentru viitor’ si ‘ o pierdere financiara pentru moment’? Si ce faci daca evenimente ca TIFF apar o data pe an, rastimp in care te chinui sa ajungi in cat mai multe orase pe banii tai si fara a te uita la costuri?

Si inca ceva – nu boicotati trupele astea care de bine de rau se chinuie sa faca ceva de capul lor.

Dati cu rosii in dinozauri, de la Stefan Banica Jr. pana la Holograf, Directia 5 si Iris. Rupeti-le afisele, nu va duceti la concertele lor, nu le cumparati albumele. Acolo sa vedeti preturi nesimtite, nu la amaratii astia care bat Romania cu trenul sau cu van-ul.

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 18:36

vezi, in continuare, atitudinea este gresita.

ideea nu este de a rupe afise de la iris, holograf, etc.

acesti artisti au cota ce o au datorita turneelor constante prin toate localitatile tarii ce le aveau inainte de 1989 … cand treaba cu casele de cultura a studentilor si caminele culturale functiona pe partea de promovare a culturii tineretului.

formatiile mai mici ca si cota ar trebui sa caute solutii cum sa depaseasca succesul altora dinaintea lor.

ideea nu este de a omori capra vecinului, ci de a creste capra ta, sa fie mai mare si mai sanatoasa.

asta este optica.

cantand pe bani de bilete in cat mai multe locuri ajungi in timp sa canti pe sume fixe in cat mai multe locuri.

in vremuri in care nu orice muzica este difuzata la radio si TV singurul acces al publicului la altfel de muzica nu este internetul ci concertul live de club.

cantand pe sume fixe, artistul respectiv va canta mereu in aceleasi locatii, riscand chiar sa mai piarda din ele in momentul in care la un concert nu reuseste sa mai adune numarul necesar de public care sa acopere onorariul negociat.

iarasi, ma repet, actiunea porneste de la artist, nu de la patron sau de la public. depinde de fiecare cat de departe are viziunea si dorinta reusitei in acest domeniu.

problema ramane ca bucurestenii supraliciteaza si se supraapreciaza.

15.

Ed spune:

iulie 13, 2010 la 17:33

Ma cheama Edmond, iar asta arata cat de curios ai fost sa imi retii numele… Omul care ti-a organizat anul trecut concertul la Zvon.

*

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 21:49

edi, imi pare rau ca ti-am tinut minte pina si asa. mie nu-mi vine sa cred ce cult al personalitatii puteti sa dezvoltati acolo, voi va auziti cum puteti vorbi despre voi voi voi si ce eforturi faceti voi pentru cacaturile de trupe si cit de devotati sinteti voi unor oameni care isi bat joc de devotamentul vostru. oricum, nu e nimic personal cu uitatul numelui, am o mare problema in directia asta si, daca nu ma insel, tu esti singurul care isi da atit de multa importanta.

o

clickzoombytes spune:

iulie 13, 2010 la 22:49

pai, e cam greu sa ai cultul personalitatii daca ti se zice “mes-chin” tot timpul :)

16.

Ionut Titus Ilesoi spune:

iulie 13, 2010 la 19:41

I. Pt. OVIDIU C.

Salutari …am citit mai tot ce se petrece aici! este dur si asa si trebuie sa fie dar doresc sa te rog insistent, ovidiu, sa nu mai rastalmacesti cuvintele si declaratiile mele in fel si chip … ai DENATURAT MASIV (inventand cuvinte) o discutie ce a fost foarte normala, extrem de echilibrata si intelegatoare … e simplu si evident ce s-a intamplat: am fost pusi in fata faptului implinit – prin absenta ta (vreau sa fie clar ca NU contest cauzele absentei si te-am inteles perfect) si noi la randul nostru v-am pus in fata faptului implinit … mi se pare destul de fair play, nu? O trupa este de neimaginat sa cante fara un membru … dar chiar si asa evenimente de genul se intampla si este normal sa le intelegi ca atare, dar totul are un pret, pe care, dupa ce lucrezi in industria asta, ti-l asumi.

II. PT.restul cititorilor

La noi multe baruri NU lucreaza pe un contract (prestare servicii intre club si artisti) batut in cuie, ceea ce e foarte nasol, dar stim bine ca BOOKINGURILE MARI nici nu negociaza fara. Voi fi extrem de retinut si relativ echilibrat, DAR REALITATEA cu acest gen de trupe … fie ele de Bucuresti sau alte zone … este JALNICA.

Explicatia extrem de simpla a faptului ca trupele de la noi isi permit cererea unor onorarii extrem de nejustificate (bani cu care un colectiv D.I.Y. de booking ar face poate un mini fest, si aici nu ma refer doar la hardcore punk) este deoarece trupele din tara se bazeaza tocmai pe ceea ce s-a scris mai sus … aparitii putine cu maxim de conditii si onorarii “ca sa ne scoatem si pe luna asta” … si pe de o parte e de inteles … lipsa acuta a unei fluente in cantari (ma refer la o anumita trupa) se reflecta in unele pretentii absurd de mari la onorarii. Daca canti pt oameni este una, daca canti pt tine este altceva. Inexistenta turneelor extinse, de cel putin 10 locatii (la fiecare inceput de sezon) este clar o maladie grava la trupele de underground din tara (trupe, ce in exterior, exact pe asa ceva se bazeaza … lumea le vede mai mult decat le gaseste in record shoppuri). Dar si acesta maladie are sursele sale: banii si investitia initiala pt un mic turneu. Daca nu ai turnee sezoniere e si normal sa ceri de doua ori mai mult decat daca ai canta in 10 orase, DAR tocmai asta trebuie sa se schimbe … si daca ne tot tragem pe cur ca: “Sorry, nu putem veni acolo, acolo si acolo ca NU ne asigurati banii ce-i cerem” atunci se ajunge sa se cante in … hai, 6 locatii … si aici DOAR daca e, vezi Doamne, MARE turneu de promovare de album! Daca se va tine cu dintii la un anumit onorariu batut in cuie sansele ca in viitor sa aveti parte de un turneu in toata regula, ca peste tot unde plamanii booking-ului sunt sanatosi, sunt aproape zero. Daca nu se negociaza, putem spune de pe acum ca stam foarte prost … mentinerea unei liste substantiale de contacte de booking sau locatii alternative este vitala, iar acolo mai sunt si uniii oameni care stiu cu ce se mananca treaba asta deoarece au mai facut ceva concerte si stiu cu ce compara onorariul cerut … Imi pare rau, am obosit, ma retrag…

Discutia asta depaseste cu mult cadrul unui simplu post pe acest blog (care isi propune o optica critica extrem de taioasa, dar si extrem de constructiva!). Ma abtin de la alte remarci caci as scrie toata ziua … ce sa-i faci? mai trebuie sa ne luptam si cu demonii din noi:)

va salut realist

*

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 23:06

ionut, e ok, tu nu stii asta, dar te aberezi in ceea ce ma priveste. informatia denaturata cum ca eu nu am venit din cauza conditiilor pe care le-ati oferit numai de la tine putea sa vina.

o

ovidiu c spune:

iulie 13, 2010 la 23:16

sinteti exact ca astia de aici, deloc deasupra lor

o

clickzoombytes spune:

iulie 14, 2010 la 10:30

Dupa ce am scris ieri ceea ce se poate face ca formatie autohtona Live în 2010, ceea ce depaseste cu mult capacitatea formatiei din care face parte dl. Chihaia, domnul care mai cânta la chitara în timpul liber a început sa scrie o serie de ineptii la adresa noastra, din care reiese ca el nu poate fi devotat 100% muzicii. Asta sta la baza dilemei sale muzicale, pentru ca atunci când nu te poti dedica 100% unui proiect, acel proiect nu poate avea sanse depline de reusita.

17.

Livia spune:

iulie 13, 2010 la 23:44

Interesant este faptul ca daca aruncam un ochi pe Disclaimer-ul acestui site remarcam urmatoarea fraza:”Reproducerea a orice gasiti aici se poate face liber, dar cu bun simt (va rugam doar sa mentionati sursa, link-ul websaitului sau a articolului). O semnalare prealabila pentru acord ar fi modul ideal de lucru”. Asta ca si legatura cu inceputul acestei polemici, legate de publicarea fara acord, a unei discutii private. Miroase a “una zicem si alta facem”. Sau “eroarea” va fi salvata de amplasarea cuvantului “ideal”? Si pentru ca tot s-a vehiculat mai sus nobila dorinta ca acest spatiu virtual sa fie Pitchfork-ul Romaniei, ar fi poate un plan bun o revizuire a acestei doleante pt ca daca aruncam un ochi in ograda lor si luam fila cu fila ce au publicat, slabe sanse sa gasim acolo articole ca si cel de aici (atitudine, continut, informatii expuse, argumentare, echilibru semantic, etc). Sau pe zona aceasta nu e cazul de comparatii? Doar incercam sa fim ca ei si in rest ne comportam ca la noi?

In ceea ce priveste nr de concerte al trupelor mentionate, niste documentare pe myspace-urile lor legate de orasele unde au concertat, de cate ori, nu ar strica. La fel, si pt fee-urile incasate, documentare la sursa, nu oferire de informatii din categoria “am auzit io ca…”. Si ca sa fim cusher pana la capat, sa luam in calcul si promovarea oferita (sau nu) de locatiile in care se canta, de promptitudinea organizatorilor in acordarea sumelor discutate (valabil inclusiv pt cantarile pe bilete). Asta daca tot emitem pretentii de verticalitate si profesionalism. Pana la urma, la dat cu parul, aratat cu degetul, aruncat cu noroi, se poate pricepe oricine. Cum ramane insa cu orele de munca si sacrificiile prestate, atat de trupe, cat si de organizatorii care isi fac treaba in mod onorabil si cu pasiune (includ aici manageri de trupe, PR-isti, sunetisti, cluburi, firme, pfa, diy, asociatii culturale, ong)? Le ignoram cu brio, se pare, si ucidem in fasa o scena si o industrie care oricum abia a terminat de invatat alfabetul.

Raspunde

*

clickzoombytes spune:

iulie 14, 2010 la 00:49

1. am avut acordul uneia dintre parti.

2. nu ati luat fila cu fila ce este publicat la CZB, altfel nu ati fi scris aceasta fraza.

3. da. tu te-ai uitat la aceste pagini de myspace? noi stim despre ce vorbim, nu ne apucam sa scriem commenturi la miezul noptii doar ca sa ne vedem semnatura pe inca o pagina de web

4. aici nu este vorba de “am auzit eu ca...”. o parte din cei implicati la CZB s-au ocupat sau se ocupa de impresariat, management si organizare evenimente. cifrele publicate sunt de la sursa. acesta este genul de websait peste care ai dat in seara asta.

5. alfabetul nu este invatat. asta ar insemna ca am avea parte de cel putin o formatie pentru fiecare gen de muzica … ori la noi exista inca multe genuri neacoperite.

6. va sfatuim sa luati la rand toate articolele de la capitolul INDUSTRIE si apoi sa reveniti cu un comment pertinent.

*

clickzoombytes spune:

iulie 14, 2010 la 10:33

Alfabetul

Artistii lansati înainte de 1989 cunosc alfabetul pâna la litera J. Artistii autohtoni care fac muzica în 2010 cunosc alfabetul de la litera T. Exista exceptii, dar acestea sunt extrem de rare. Nu poti sa sustii o conversatie fara sa cunosti întreg alfabetul,

dek-t dak scri ka-n sms.

18.

alina spune:

iulie 13, 2010 la 23:45

am primit acest articol de la un prieten si am senzatia ca este expresia unei frustrari personale. din nefericire,nu are nimic constructiv acest text,ba din contra nu urmareste decat inveninarea si probabil cresterea traficului pe site. este pur si simplu un material demn de un tabloid de scandal. scriu aici in calitate de spectator,pentru ca de multe ori ma aflu in randurile acelui public platitor. sunt ferm convinsa ca trupele autohtone au nevoie de aceasta taxa fixa astfel incat sa isi poata sustine si dezvolta proiectul pe viitor. nimeni nu e dispus sa cante si sa sacrifice pentru asta veniturile obtinute dintr-un job. informatiile postate dintr-o corespondenta electronica incalca legea confidentialitatii. se poate studia in acest sens, legea privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice. trupele din Bucuresti, spre deosebire de trupele din provincie, chiar se agita sa obtina cantari,sa se promoveze asa cum pot si cat pot astfel incat sa iasa cat de cat bine. totodata si in Bucuresti a aparut o scadere dpdv numeric a publicului,din motive pur obiective – lipsa banilor,prioritizarea etc. cred ca singurul punct forte al acestui material este probabil cresterea traficului datorata acestul articol,insa dupa cum observ,majoritatea celor ce au intrat aici nu sunt solidari,ci incearca reconstituirea unei normalitati. felicitari celor care au reactionat si mai ales celor implicati in industria muzicala.

19.

babylonoise spune:

iulie 14, 2010 la 08:08

astept un raspuns la ce am scris mai sus. multumesc.

20.

Dinu Patriciu spune:

iulie 14, 2010 la 11:14

hahahahahahaha, ce discutie. Incredibil. Ce sume vehiculeaza ‘manageri’, toata lumea stie de ce cer bani inainte. Pentru ca nu vine nici dracu la aceste trupe de pacalici. Ati fost vreodata la Pixel? Nu exista o trupa mai plicticoasa live. The Moodies? Hamsterdams? ,. c’mon si elefanti nici nu au ce cauta aici. poate la cerbul de aur.

De gotoberlin, nici nu am auzit. iar de mono jacks(astia sunt expirati din nascare). Fratilor trupele de bucuresti sunt toate ultra expirate. Daca nu copiaza vreo piesa ‘internationala’ nici macar nu ai remarci (a se vedea suie, ocs, zob.. toate ‘hiturile’ lor sunt copiate motamo text+audio cure, ..bleah). Pacalici copiatori.

Raspunde

*

blackgold spune:

iulie 14, 2010 la 13:52

Fa-ti tu o trupa si vino cu ceva nou daca tot ii critici pe ceilalti.

De ce nu aud nimic de super trupa Grimus?

Raspunde

o

clickzoombytes spune:

iulie 14, 2010 la 14:53

Grimus> Turneu in Anglia in august.

http://clickzoombytes.wordpress.com/2010/06/10/byte-stire-grimus-cu-mini-turneu-confirmat-in-anglia/

si urmeaza o noua stire. in curand.

21.

Mirou spune:

iulie 14, 2010 la 15:00

Mda… multa frustrare adunata, ceea ce e cumva de inteles pentru toate partile implicate.

In orice caz, articolul publicat e ofensator si, din cate observ, nedocumentat temeinic. M-a deranjat mult publicarea discutiei purtate pe messanger – nu, nu tot ce e pe net e lipsit de confidentialitate. Mailurile si discutiile personale sunt sfinte, nu pot fi trantite pe net pur si simplu, mai ales fara anuntarea in prealabil a persoanelor participante la discutie.

In rest, recunosc ca incerc sa sustin muzica asta care reprezinta 1% din placinta: concerte, CD-uri, tricouri. Mi se pare normal ca artistii sa fie recompensati pentru stradania lor. Macar pentru drum si cazare. Sumele enuntate mai sus mi se par mici, tinand cont ca sunt obtinute la nivel de formatie.

Intr-adevar, in ultima vreme observ ceva mai multa letargie in ceea ce priveste publicul. Sunt convinsa ca un motiv e reprezentat si de diversificarea optiunilor – in fiecare saptamana sunt concerte in club, ca sa nu mai spunem ca in fiecare luna sunt concerte mari ale artistilor straini cu greutate. Nu se poate sa fii prezent la toate. :)

--- 
La repostarea articolului CENZURAT, s-au mai înscris următoarele comentarii:

5 Responses to “Byte. CENZURA. Liberté, Egalité, Fraternité în ţara lui Papură Vodă”
  1. acest comment a fost inscris la CZB2.
    Noi îl transpunem aici, cu acordul autorului.

    dancetrauma_attila
    http://www..myspace.com/dancetraumaband

    Mah, treaba e simpla, nu mai oferiti onorarii fixe trupelor, mai ales celor din bucuresti, daca vor sa vina pe bani de bilete e ok, daca nu sa fie sanatosi la ei acasa! Eu am cantat de destule ori la bucuresti, niciodata pe suma fixa, ca nimeni nu se baga, (care da, te tepuieste, pot da multe nume) de ce sa fiti voi, clujenii, mai fraieri?

  2. acest comment a fost inscris la CZB2.
    Noi îl transpunem aici, cu acordul autorului.

    Gina

    Daca chiar vreti sa iesiti pe 0 trebuie sa faceti turneu, sume mai mici din mai multe locatii, e mult prea mult 400euro din orice oras, inafara Buc, la mine in oras, pentru orice trupa romaneasca daca pui intrare peste 10lei nu-ti vine nimeni, daca vreti fix 400 de euro, mergeti la Sala Polivalenta sau cantati numai pt festivale, evenimente cu sponsori si atunci muzica devine un business unde e placerea de-a canta? Plus de asta daca organizatorii romani ar scoate bani in plus la fiecare concert pt a completa biletele din intrare, ar da faliment si ADIOS event-uri underground, sustinere nu ai din partea patronilor de club … asta e in toata Romania!!!!

  3. moment spune:

    e foarte simplu

    Da , CZB probabil a gresit … dar de ce nu are voie la exprimare libera ?! …asta nu inteleg ?! toti gresim …intr-un fel sau altul :) se intampla ..dar hai sa punem in balanta sa vedem ……..eu personal vizitez zilnic siteul CZB numai din simpla curiozitate nebuna SI BALANTA MEA SPUNE CA CZB INCEARCA SA PROMOVEZE MUZICA DE PE PIATA ROMANEASCA. si …e normal ca o sa fie cateva persoane afectate de adevar.

    • Sir Olaf Pol spune:

      incerc sa imi dau seama cu ce a gresit sa iti exprimi parerea … nu noi prin acea mirifica revolutie ne-am insusit cat mai multe drepturi democratice … asta nu inteleg daca un om scrie o chestie … nu iti place nu o mai citesti … ce atat tamtam de cenzura si alte magarii … pana la urma ce este asa de special in toata Romania asta imputita nu numai in Bucuresti, NIMIC. Se copiaza totul in Romania, dar uitam esentialul, se furta teoria dar PRACTICA se omite … si pana la urma cu ce drept atot puternic se cenzureaza un blog de muzica … doar ca nu se scrie ceva frumos / de lauda etc etc etc … de asta exista acea iconita rosie in coltul dreapta sus cu o cruce rosie … nu iti place dai click si ai iesit – acest comentariu nu se refera la ce ai scris tu moment, este in general – daca fiecare trupa din afara s-ar supara daca un blog ar scrie ceva nasol despre ei toate magazinele / revistele online vor fi blocate constat de catre membrii ale unor trupe / fani / mame / bunici frustrati ,,,

      ceea ce nu inteleg eu sta in felul urmator … de ce ne CACAM – sa se scuze exprimarea – atat pe noi cat timp in Romania nu se asculta muzica … si in special nu se FACE muzica … de ce atata frustrarea … astea ne sunt limitele si trebe sa le acceptam … articolul scris de colegul meu are doar rostul de a da un semnal de alarma … daca vrei sa fi artist trebe sa te sacrifici … in strainatate unele trupe platesc alte trupe doar pentru a canta in deschiderea lor … scuza cu nu sunt bani pentru scule / transport / etc nu mai se poate lua in calcul deja ne apropiam de limita de infantilitate / penibil … toti artistii din Romania stiu ca daca esti la inceput primii 1 / 2 / 3 ani se canta pe castane / mici / bere / chibrite … la fel ca in toate tarile acestui mirific glob

      esti cu trupa la inceput de drum … ai jugul in fata … se ia una bucata jug se pune dupa gat si se trage … altfel nu se poate … si incet incet se vor ajunge si la onorarii fixe la fanbase-uri in crestere la tricouri / cd / insigna / mai stiu eu ce merch vandute

      SI REPET … ACEL ARTICOL ESTE UN SEMNAL DE ALARMA PENTRU TRUPELE CU POTENTIAL DIN ROMANIA … DIN ORICE ZONA IMBACASITA A ACESTEI TARI … SACRIFICIUL TREBE FACUT SI UN SACRIFICIU NU VINE NICIODATA SINGUR … DE ACEEA AU FOST SI MENTIONATE ACELE TRUPE IN ARTICOL PENTRU CA PREZINTA UN POTENTIAL CARE SE IROSESTE IN TIMP PRIN DIFERITE MOFTURI / AROGANTE. PENTRU CA IN ROMANIA SUNT PUTINE TRUPELE CARE AU REUSIT OARECUM SA RIDICE UN STEAG CARE SA NE PUNA PE HARTA MUZICALA

      ca si incheiere adresez maxim respect urmatoarelor trupe care au facut Romania mai vizibila pe harta – ordine aleatoare –

      Dekadens
      Grimus
      Godmode si nu in ultimul rand
      Luna Amara

      Iar cu faza cu blocarea sitului un singur cuvant imi trece prin minte: PATETIC

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Statuar (1975)
Statuar (1975)...
Publicat in: 22.06.2015, Ora: 09:23AM
Vivi Repciuc (Statuar)
Vivi Repciuc (Statuar)...
Publicat in: 15.06.2015, Ora: 09:12AM
Katherine Dunham. Cenzura financiară
Katherine Dunham. Cenzura financiară...
Publicat in: 06.08.2014, Ora: 06:04AM
1950. Legea Afonso Arinos
1950. Legea Afonso Arinos...
Publicat in: 30.07.2014, Ora: 06:06AM
Katherine Dunham. Rasismul din SUA
Katherine Dunham. Rasismul din SUA...
Publicat in: 23.07.2014, Ora: 06:00AM
PIESĂ NOUĂ. Amsterdams. The Great Fire
PIESĂ NOUĂ. Amsterdams. The Great Fi...
Publicat in: 21.11.2015, Ora: 06:39AM
2013.MAI.18. B. Club Fabrica. Amsterdams, Rava, Rubiks Cube
2013.MAI.18. B. Club Fabrica. Amsterda...
Publicat in: 13.05.2013, Ora: 18:40PM
Edmond Lenarth (TBAcrew. 2009)
Edmond Lenarth (TBAcrew. 2009)...
Publicat in: 29.12.2012, Ora: 06:57AM
2011.OCT.28. B. Jukebox Venue. The Mono Jacks, We Singing Colors, Changing Skins
2011.OCT.28. B. Jukebox Venue. The Mon...
Publicat in: 26.10.2011, Ora: 12:21PM
Festivaluri fantomă vs Festivaluri pre-electorale. 2011
Festivaluri fantomă vs Festivaluri pr...
Publicat in: 04.08.2011, Ora: 07:00AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online