• czb.ro
Zoom. Interviuri. Interviu RO

Edmond Lenarth (TBAcrew. 2009)

Publicat in: 29.12.2012, 06:57AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 794
Etichete: Casa G.m.zamfirescu, Edmond Lenarth, Indie Rock, Ion Ileşoi, Mauser, Mesquins, Psychobilly, Remember Pub, Tbacrew, The Shadowbirds, Torso Booking, Van Cramp, Văduva Bob
Edmond Lenarth (TBAcrew. 2009)

TBAcrew este visul împlinit pentru doi studenţi care şi-au dorit să se implice activ în scena muzicală clujeană prin organizarea unor evenimente cu muzică de actualitate în vest, din scena underground rock alternativă autohtonă şi internaţională. Toate evenimentele TBAcrew au fost organizate la modul DIY cu mult suflet şi curaj. TBAcrew a activat la Cluj ca o agenţie de booking şi evenimente pentru genurile ignorate de producătorii din Capitală şi mass media centrală timp de un an de zile în 2009-2010. 

Duetul dinamic este compus din Ion Ileşoi şi Edmond Lenarth.

Reluăm interviurile din toamna 2009 din punct de vedere istoric, al unei perioade în care concertele de club prind amploare la Cluj. Ion Ileşoi şi Edmond Lenarth compun prima echipă de organizatori care organizează concerte DIY la Cluj după seriile concertelor Cap de Afiș și Fight Club organizate de subsemnatul în 2000 - 2002. 

În prezent Ion Ileşoi organizează evenimente, mai mult decât concerte, sub egida Torso Booking, iar Edmond Lenarth s-a reprofilat de nevoie pe evenimente cu DJ mai mult decât cu formații care cântă Live, la Boiler Club.

RiCo pentru CZB: De ce ai ales să te ocupi de muzica indie sau alternativă, de actualitate?
Edmond Lenarth: Genul indie a cam întârziat în România, cred că vreo 10 ani sigur. Consider că este un gen de care avem nevoie în ţara noastră. Aşa cum în anii 80 era era new-wave cam aşa ar trebui să fie şi în România. E nevoie de noul val.

Primul eveniment oficial TBA Crew ar fi trebuit să fie concertul Văduva Bob, care a trebuit să fie anulat din cauza unor probleme din trupa lor. Oficial, primul concert este cel din 22 februarie din Remember Pub cu Romantic Jurgen din Timişoara şi MesQuins din Bucureşti

CZB: Care sunt cluburile din Cluj unde treaba funcţioneaza bine sau unde consideri că patronii sunt de cuvânt?

Edmond Lenarth: Eu consider că sunt 2 posibilităţi: Remember Pub (ex-Zvon, ex-Fire) şi Irish&Music Pub. Chiar am colaborat bine şi am fost mulţumiţi unul de celălalt.

CZB: Care este oraşul tău de origine? De ce nu faci şi acolo evenimente?
Edmond Lenarth: Sunt din Satu-Mare. Evenimente nu pot face acolo din două motive:

  1. stau mai mult prin Cluj pentru că acolo sunt student.
  2. lipsa unui loc adecvat de concerte. Practic, doar la Casa G.M.Zamfirescu poţi să mai faci concerte, unde sunt mereu probleme cu organizarea … nu voi intra în detalii.

CZB: Cum ai categorisi publicul din Cluj amator de concerte la modul general?

Edmond Lenarth: Un public bun şi tipic transilvănean.Dar uneori, indiferent, care provoacă depresii trupelor, stând mai bine acasă.

CZB: Cum ai categorisi publiul clujean amator de concerte din genul rockului?

Edmond Lenarth: Un public receptiv, dar uneori leneş să vină la concerte. Sunt deschişi la genuri noi, cred că cea mai interesantă experienţă a fost concertul de psychobilly cu The Shadowbirds

CZB: De ce consideri Clujul mort în perioada în care studenţii lipsesc?

Edmond Lenarth: 99% la sută din public sunt tineri, studenţi în Cluj-Napoca.Vara, lumea e plecată fiecare acasă în oraşul natal şi mai ales la festivale mari sau în excursii prin munţi sau pe la mare.

CZB: De unde consideri că porneşte problema populaţiei locale care nu iese în oraş la evenimente. Clujul ar avea puterea să susţină evenimente mari cu muzică de calitate în timpul verii, şi totusi, asta nu se întâmplă încă.

Edmond Lenarth: Sunt următoarele motive:

  1. lipsa de promovare a evenimentului (flyere, afişe, mass-media)
  2. preţuri uneori prea mari la bilete. La Bucureşti e de înţeles că la concertul x din barul y e biletul 30 de lei, în Cluj nu îţi dă nimeni mai mult de 15 ron pentru un concert. Cred că singurele exemple pozitive în acest sens sunt evenimentele de drum and bass, unde oamenii dau şi 30 sau 40 de ron.
  3. indiferenţa, teama de a descoperi o trupă nouă (la unii li se pare greu să intre pe MySpace sau YouTube, sau mai e o replică generală “dacă eu nu am auzit de ei, înseamnă că aia nu îs aşa mari şi tari”)

CZB: Care sunt formaţiile tale preferate pe plan local la Cluj ŞI PRIN CE se deosebesc de altele de gen?

Edmond Lenarth: Pe plan local cred că îmi plac Van Cramp şi MauserMauser au o direcţie bună, foarte catchy, un artrock, un stil avangardist, care mulţi de la noi nici nu ştiu cu se mănâncă. Îmi place de ei că au laitmotivul austro-ungar, sunt ecletici şi postmodernişti în acelaşi timp.Van Cramp au început interesant cu un fel de garage revival, aminteau de The Hives şi Mando Diao, dar acum o dau pe altă latură: post-punk revival. E cam printre singurele trupe tinere din România care au o atitudine de ’79 post-punk, de Joy Division şi mai trebuie să amintesc de Alexandru Das de la Romantic Jurgen, care a avut trupa Vals Hedone.

Scena locală duce lipsă de studiouri de înregistrări. Trupele tinere nu au unde să îşi tragă piesele, nu se fac masterizări prea bune.

Trupele tinere nu au manager, alt factor devaforizant. Aşa că cine să îi cheme la Bucureşti sau la Piteşti? Ei nu ştiu să se promoveze prea bine pe internet; mulţi au un MySpace atât de superficial.

Alte probleme ar fi: sălile de repetiţii, câteva din trupele din Cluj, cel mai bun exemplu e Van Cramp, nu o sală proprie de repetiţii, şi se uscă de bani săptămânal şi fac repetiţii la un studio local contra cost. E nevoie de săli de repetiţii. Ar fi bine să existe un consorţiu de trupe, adică să fie o clădire cu trei săli de repetiţii la comun pentru 5 trupe … aşa ar fi rentabil.

PRIMĂRIA CLUJ NU IUBEŞTE ROCKUL

Primăria Cluj nu iubeşte rockul, sau valul de „indie”. Dacă nu cânţi ceva exagerat de comercial nu eşti bun de pus pe afiş. Şi la Festivale ale berii sau September Fest, când o să vedem Mauser în deschidere la Iris, sau Mushroom Story în deschidere la Cargo, sau Vive la Noiz în deschidere la Voltaj? Pentru români e bun old school-ul, e plăcut să vezi trupe care fac mai mult striptease decat să cânte, care cântă playback sau care cântă cântece de mahala. Sau sunt bune formaţiile de şlagăre, care nu şi-au schimbat playlistul de când m-am născut eu.

In final îmi prezint teoria.

E nevoie de un „cultural terror”, să fie terorizaţi oamenii timp de un an numai cu concerte de trupe de indie/alternativ, numai expoziţii de artă avantgardiste, numai teatru postmodernist şi tot aşa. Să fie forţaţi şi obligaţi să meargă. E singura modalitate prin care se pot educa oamenii din România.

Autor: RiCo
Postat prima dată în 2.OCT.2009

--- 

CLICK AICI pentru partea 1

http://czb.ro/articol/4342/

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

Les Nuages. Bianca Comșa despre colaborarea cu Luna Amară
Les Nuages. Bianca Comșa despre colab...
Publicat in: 10.01.2018, Ora: 11:38AM
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records
Henry Ernst (DE) Asphalt Tango Records...
Publicat in: 21.08.2017, Ora: 06:16AM
Katatonia (metal progresiv, Suedia)
Katatonia (metal progresiv, Suedia)...
Publicat in: 16.01.2017, Ora: 06:08AM
Renate Roca (PR manager, Electric Castle Festival 2017)
Renate Roca (PR manager, Electric Cast...
Publicat in: 09.01.2017, Ora: 06:10AM
Edmond Lenarth (Booking Manager, Electric Castle Festival)
Edmond Lenarth (Booking Manager, Elect...
Publicat in: 02.01.2017, Ora: 06:25AM
NEW SINGLE. Leif Erikson. Second Curve
NEW SINGLE. Leif Erikson. Second Curve...
Publicat in: 24.03.2019, Ora: 06:29AM
Finala GBOB România 2016
Finala GBOB România 2016...
Publicat in: 14.12.2016, Ora: 14:00PM
Edmond Lenarth
Edmond Lenarth...
Publicat in: 20.06.2016, Ora: 06:56AM
2016.MAI.14. CJ. Hard Club. Semifinala GBOB Transilvania 2016
2016.MAI.14. CJ. Hard Club. Semifinala...
Publicat in: 11.05.2016, Ora: 13:42PM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2019 • Revista De Muzica Online