GENERAÅ¢IA MEDIAPRO. PRIMELE REVISTE PENTRU TINERET
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 2791
Etichete: Adelina Ionescu, Bravo, Delia Matache, Generaţia Pro, Grupul Mediapro, Marius Weber, Salut, Sebastian Kadaş, Super

SALUT ! Mai ţine minte cineva sloganul Generaţiei PRO şi revista de tineret lansată pe piaţă de Grupul MediaPro?
---
Când citeÅŸti pe o copertă:
De două ori mai multe pagini,
de trei ori mai mult sex,
de 10 ori mai multe premii
… îÅ£i dai seama că ceva scârÅ£âie.
---
Probabil problemele majore ale revistei care urma să fie retrasă de pe piaţă acum 12 ani au fost:
- faptul că se promovau strict proiectele lansate de Media Pro…
- faptul că se scria despre formaÅ£ii fără istorie, apărute recent…
- faptul că totul era prezentat frumos, pozitiv, full-color, dar fără conÅ£inut remarcabil…
- faptul că puneau pe copertă pozele unor persoane pe care nu le recunoaÅŸtem după zece ani…
- faptul că apăruse de peste un an revista BRAVO … care i-a păpat ca ÅŸi concurenţă, deÅŸi MediaPro Music nu dădea informaÅ£ii sau poze cu artiÅŸtii lor concurenÅ£ei!
- faptul că Vodafone (pe atunci Connex) ÅŸi Orange (pe atunci Dialog) nu sponsorizau evenimente cu vedete internaÅ£ionale, nu erau direct implicate ÅŸi interesate în promovarea evenimentelor pentru tineret, fiind departe de nivelul prezenÅ£ei media din zilele noastre. Media Pro colabora mai strâns cu Dialog, dar nu exista nici un interes din partea telefoniei mobile să susÅ£ină o revistă pentru tineret, fără impact la tineret.
George Michael, All Saints, Ricky Martin nu au salvat postul Adelinei Ionescu, ÅŸef redactorul revistei SALUT. Îmi aduc aminte de scandalul Premiilor Ballantines, organizat de Media Pro în 6.DEC.1998, unde doar vedetele din familia MediaPro au fost premiate … Toată presa a remarcat manevra. Ballantines s-a retras din proiectul care se dorea să fie o Gală de premii anuale organizate de Media Pro.
---
Premiile Ballantines
---
Zece ani mai târziu, grupul MediaPro deÅ£ine MTV. Deci, pe termen lung, grupul ÅŸi-a menÅ£inut linia.
…
În luna mai 2000, acum 12 ani, Media Pro a lansat o nouă revistă de tineret pe piaţă,SUPER. Delia Matache (ex-N&D) a fost prima vedetă de pe coperta revistei de tineret, rebraduită în noul mileniu cu o nouă optică, un nou aspect, o nouă echipă.
---
PuÅ£in straniu, ÅŸeful redactor nu mai semnează editorialele. Aici citim vorbele cu tâlc scrise de Carmen Stanciu. Zece ani mai târziu ne întrebăm cine este Carmen Stanciu? Fosta solistă semnată o vreme la A&A Records, care avea piese compuse de către un artist de la DirecÅ£ia 5 … a dispărut fără să lase urme.
---
Prea mulÅ£i artiÅŸti se consideră vedete fără portofoliu. Prea mulÅ£i oameni de afaceri iau prea în serios vorbele sau relaÅ£iile acestora ÅŸi lipseÅŸte o clarviziune asupra pieÅ£ei pe plan naÅ£ional ca un întreg. În continuare, suntem bombardaÅ£i de păreri ÅŸi probleme din târgul cu aglomeraÅ£ia cea mai mare urbană. Există alte probleme, alte gusturi ÅŸi alte vedete locale ÅŸi la IaÅŸi, Cluj sau TimiÅŸoara. În momentul în care secundarul ceasului de unde se dă ora fixă se opreÅŸte ÅŸi reviste cu pretenÅ£ii de distribuÅ£ie naÅ£ională îÅŸi dau seama că nu poÅ£i judeca piaÅ£a locală din IaÅŸi, Cluj, TimiÅŸoara după sondaje de opinie făcute pe străzile BucureÅŸtiului, poate apare ÅŸi prima revistă naÅ£ională care să ne intereseze pe toÅ£i în mod global.
---
Altfel, în condiÅ£iile date, în continuare, trec pe lângă standul de ziare, mă uit la coperÅ£ile revistelor ÅŸi nu recunosc nici 20% din vedetele promovate, mă uit la ziare sportive care le cumpăr pentru câte un CD cu Bitza sau ParaziÅ£ii, ÅŸi în nici un caz nu răsfoiesc hărtia de veceu desenată frumos de peste 20 de ani cu culorile echipelor Steaua sau Dinamo. Mă interesează informaÅ£ia ÅŸi scena de BucureÅŸti la fel de mult cum interesează pe marii moguli media informaÅ£ia ÅŸi scena din provincie.
---
Nu mai e nevoie să subliniez faptul că ÅŸi revista asta de tineret, oricât de SUPER se considera, a dat chix. Nu cred că MediaPro a mai încercat să lanseze alt proiect de revistă pentru tineret, cel puÅ£in nu sub forma asta, în care se încerca să se promovezemuzica … preponderent cea promovată de Media Pro.
…
Byte. Părerea mea. Mai doresc să fac o mică paranteză înainte să inchei acest articol.
În 1999-2000, pe vremea când scena muzicală se afla în creÅŸa comercială, legea dreptului de autor având doar trei aniÅŸori, ÅŸi se lansau o grămadă de trupe noi ÅŸi tinere autohtone, oamenii din spatele revistelor de profil muzical judecau că aceste tinere talente trebuie promovate agresiv ÅŸi puse pe coperÅ£ile revistelor de tineret. DAR revistele s-ar fi vândut mai bine dacă se puneau artiÅŸtii străini, vedetele internaÅ£ionale, pe coperta lor.
Avusesem o discuÅ£ie la începutul anilor 2000 cu primii ÅŸef redactori ai revistei BRAVO,Marius Weber ÅŸi Sebastian KadaÅŸ. Ideea la revista nemÅ£ească cu licenţă în România era să se alterneze vedetele de pe copertă ÅŸi din pictoriale. Dacă într-o săptămână ai o vedetă internaÅ£ională pe copertă, în următoarea săptămână vei vedea pe copertă o vedetă românească…
---
Ce mă distrează cel mai mult este revista Sunete … care mie cel puÅ£in mi se pare o struÅ£o-cămilă. Acum doi ani era greu de găsit; acum nu se mai găseÈ™te decât distribuit gratis prin câteva cluburi din BucureÈ™ti. Dacă ai avut posibilitatea să o răsfoieÅŸti, ai fi văzut că aproape mereu pe copertă apărea un artist străin.
Prin 2009, timp de un an de zile, aceasta avea ataÅŸată È™i câte un CD cu o formaÅ£ie (outcast/marginalizată) talentată din underground-ul autohton, care deÅŸi avea potenÅ£ial ÅŸi public, nu era suficient de interesantă pentru o casă majoră de discuri de la BucureÅŸti.
În interiorul acestui set de reviste Sunete, undeva pe un colÅ£ de pagină, se regăsea È™i Planul B al coperÅ£ii de revistă, întotdeauna cu artistul român care semnează CD-ul distribuit gratis împreună cu revista.
---
În conjunctura actuală, sunt sigur că revista Sunete ar fi avut vânzări mai mari, la 10 sau imediat 15 ani de la înfiinÅ£area industriei noastre muzicale, dacă s-ar fi pus ACUMA, aÅŸa cum obiÅŸnuiau revistele muzicale care au dat faliment acum 10-12 ani, ARTISTUL ROMÂN PE COPERTÄ‚.
Pentru că acum a sosit vremea să se facă şi asta la noi.
Articole relative:
Publicat in: 14.12.2016, Ora: 14:00PM
Publicat in: 06.12.2016, Ora: 09:56AM
Publicat in: 01.11.2016, Ora: 08:18AM
Publicat in: 18.10.2016, Ora: 07:05AM
Publicat in: 12.09.2016, Ora: 14:35PM
Publicat in: 23.12.2014, Ora: 06:58AM
Publicat in: 30.10.2014, Ora: 06:33AM
Publicat in: 09.01.2012, Ora: 06:48AM
Publicat in: 23.03.2011, Ora: 09:29AM










Niciun comentariu!