• czb.ro
Byte. Parerea Mea

VEDETELE DE BUCUREŞTI. 1999

Publicat in: 20.08.2012, 06:57AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 1107
Etichete: A.s.i.a., Amadeus, Cheeky Girls, Circa 7, Exotic, Libertatea, Vara Ispitelor, Vedete De București
VEDETELE DE BUCUREŞTI. 1999

Acest editorial a fost compus și postat prima dată 

pe fostul blog Wordpress CZB în 1.NOI.2009

--- 

Astă vară am fost într-o vizită la mama. Mama are peste 70 de ani şi îşi cumpără zilnic ziarul Libertatea. Unul din ziare avea şi suplimentul cu Ghidul programelor TV, pe coperta căruia apărea una din Cheeky Girls (nu ştiu care dintre ele … dacă ai văzut-o pe una, le-ai văzut petoate).

Nu vreau să fiu rău, dar ce caută una din Cheeky Girls pe coperta de la Ghidul TV din Libertatea în 2009 (foto atașat)? Parcă au avut UN Hit britanic (uuurrrggghhh) în vara anului 2006 … şi NU AU MAI FĂCUT ABSOLUT NIMIC DE ATUNCI.

Cui pasă de Cheeky Girls în 2009? Cine au fost şi cine sunt Cheeky Girls? Ce reprezintă ele pentru România la ora actuală, sau chiar, de ce pretind că reprezintă România afară? Eu NU VREAU ca ELE să reprezinte România afară!

Se pare însă că nu avem vedete proprii sau pepiniera de vedete sau cultul vedetelor adevărate, dacă presa este atât de reticentă încât se pune accentul pe proiecte muzicale care au avut mega-succes cu O piesă sau cu UN mesaj la un moment dat … dar cu o rândunică nu se face primăvară!

De multe ori mi se pare că cele mai nereprezentative personalităţi sunt alese să fie împinse în faţă de către mass media!

Agresivitatea mediatică lipsită de logică sau de bun gust de atâţia amari de ani deja mă apasă prea tare. Mă feresc de reclamele la televizor sau la radio deja de câţiva ani de zile (nu vi se pare enervant când este o piesă preferată la radio, care începe cu câteva secunde înainte de ora fixă, cum ar fi In A Glimpse, de la Grimus, la Radio Guerrilla şi este tăiată pentru publicitate, iar publicitatea îţi ţipă prin încăperile casei mult mai tare la radio decât muzica. Vi se pare normal? Mie NU!) şi nu scap de ea nici pe stradă.

Pe stradă, în ultimele luni, observ panouri imense cu reclama de la Vodafone, în care se văd două persoane desenate în caricatură, care fac un schimb de replici. Nu există un singur afiş de acest gen unde să recunosc personajele desenate (exagerez, a fost un singur caz unde am recunoscut personajele, pentru faptul că eram în staţia de autobuz şi am citit numele scrijelite mic sub figurile lor, într-un font ce imita un stil de graffiti). Am discutat chiar cu un taximetrist despre aceste panouri, iar reacţia lui a fost că nici nu le-a observat.

Ce vreau să vă explic este faptul că am impresia că Bucureştenii trăiesc în lumea lor (un exemplu aici ce îl pot da din nişa de underground este cu albumul solo de la chitaristul din Kumm … anul trecut Circa 7 a lansat un album la care s-a făcut un turneu de promovare prin trei cluburi pe plan local … şi atât; la EMIL, din primele 107 de concerte susţinute până în prezent – şi excluzând cântările pe Litoral rezolvate prin aceeaşi patroni de club din capitală, au avut 21 de ieşiri din Bucureşti, adică în nouă ani de activitate, mai puţin de 20% din cântările lor au fost în afara Bucureştiului).

Bucureştenii sunt autosuficienţi, iar prin autosuficienţa lor trăiesc cu impresia că arta lor nu este apreciată în ţară, nu se vinde în ţară, nu este căutată în ţară.

Şi AU DREPTATE. Nu vrem şi nu avem nevoie de arta VOASTRĂ!

Ignoranţa vine din partea lor, prin faptul că nu fac nici un efort să îşi promoveze arta şi în ţară. Majoritatea judecă fals şi superficial că dacă te-ai lansat la Bucureşti, eşti vedetă în România.

Vedetele din Bucureşti sunt vedete false. Mă uitam recent printr-o revistă tipărită la Bucureşti, cu redacţie de Bucureşti, dar care se vinde pe plan naţional. Scuză-mă, dar mie nu îmi pasă de galeria de artă X sau ce se întâmplă în veceul public de la staţia de metrou Y. ABSOLUT DELOC.

Dar asta nu înseamnă că nu îmi pasă de artă sau că sunt un incult.

La fel cum nici MITICII nu sunt inculţi prin faptul că ignoră 80% din populaţia ţării prin proiectele lor, sau le prezintă la modul în care la 80% din ţară nu ajunge informaţia … şi probabil că şi din cei 20% ţintiţi în campaniile media, nu toţi agrează ce citesc sau ce văd sau ce ascultă acolo.

PĂREREA MEA DESPRE VARA ISPITELOR

Vara Ispitelor. 2001Mai ţine minte cineva emisiunea Vara Ispitelor de la ProTV din 2001, prezentată de bistriţenii flegmatici de la Cassa Loco? Această emisiune a avut cele mai mari cifre de vizionare din istoria televiziunii post-decembriste.

MediaPro Music a făcut chiar o compilaţie cu vedetele semnate la ea, ca să capitalizeze maximum posibil de pe numele emisiunii pe moment.

Cu această parte din articol, continuăm recenzia compilaţiei, care altfel ar fi devenit nejustificat de lungă. 

RECENZIA O PUTEŢI CITI DÂND CLICK AICI

http://czb.ro/articol/3753/

Mai ştie cineva ceva de Amadeus? Mai aud de ele o dată la doi ani, pe la un Festival de bere. Nu am nici un album cu fetele care cântă la vioară, dar bănuiesc că toate piesele seamănă cu cea de pe această compilaţie, 4×4, care o poţi asculta liniştit în lift sau în sala de asteptare la stomatolog. În SUA, ce fac ele se numeşte elevator music, sau AM Radio music. La noi, foarte probabil cântă în deschidere la petrecerile de firme multinaţionale prin Bucureşti sau la Poiana Braşov, în cele 40 de minute în care lumea soseşte, îşi lasă blana la garderobă, serveşte un pahar de şampanie şi dă mâna cu colegii înainte să înceapă cheful cu manele.

Amadeus a fost un proiect deosebit de fete (girlband), produs de Adrian Ordean, în anii în care se promova la greu muzica proiectelor de fete, în special la MediaPro Music, care probabil aveau în vedere şi imaginea trupelor pe sticlă (ProTV) sau în revistă licenţiată de Grupul de care aparţineau, pentru România (Playboy). Amadeus nu se integra în fenomenul girlband, nu puteai spune de ele că fac playback şi oricât de Pop ar suna piesele, sunt interpretate pe instrumente clasice, greu de mânuit. În acelaşi timp, şi ele pot purta fuste scurte, transparente, etc.

Fenomenul girlband la noi a fost iniţiat la nivel de casă de discuri (cum a fost Spice Girls pentru Virgin/ EMI, aşa a fost A.S.I.A. pentru MediaPro Music). A.S.I.A. este chiar proiectul care deschide compilaţia. De la ele a pornit valul girlband autohton care ne-a inundat cel puţin prima jumătate a deceniului actual la radio şi televizor.

Înainte să apară A.S.I.A., am avut parte de trei constănţence descoperite de Costi Ioniţă şi aduse la Bucureşti, prin MediaPro. Trioul Exotic s-a destrămat. Andreea Bănică a prins aripi după ce s-a dezbrăcat pentru Playboy, probabil devenind cea mai populară exotică în rândul masculilor. Împreună cu Cristina Rus (ex-Sing Sing BB şi backing vocal la Desperado) formează Blondy. „Prietenele” rămase la Exotic merg mai departe în formulă de duo şi îşi spun Sexxy. Publicul nu a reacţionat în nici un fel. Industria era tânără, şi ambele proiecte au avut multe solicitări în continuare. Nu aveau trupe de spate şi se mergea cu CD-ul pretutindeni. Aceste proiecte „eficiente” au dat tonul pieţei de duete şi triouri femenine (ca organizator, nu ai costuri mari legate de transport, cazare, masă; din punct de vedere al artistului sau producătorului, banii se împart între mai puţine persoane şi toţi încap într-o maşină, fără problemele legate de căratul sculelor sau adunarea şi grija kilometrilor de cabluri).

Sexxy se prezintă aici cu o piesă proastă. Lumea se uita la aceste fete voluptuoase, semi-dezbrăcate pe scenă, fără să le asculte muzica. De aceea nu se cumpărau albumele. Aceste proiecte lansau albume care erau cumpărate pentru un singur Hit, ascultate o singură dată,  şi erau aruncate sau făcute cadou mai departe, după ce se copia Hitul în format mp3.

Producătorii de discuri din România (indivizi pasionaţi de muzică, cu afacere proprie, nu au realizat că pe termen lung ei singuri se săpau cu treaba asta. Omul de rând cumpăra un album, două, vedea că nu merită … şi nu mai cumpăra deloc albume. Îşi descărca de pe net muzica ce îi plăcea, sau împrumuta mp3urile de la prieteni. Treaba cu muzica în România a murit la foarte scurt timp după ce s-a lansat piaţa muzicală din sectorul privat (în anii 90, pirateria fiind necontrolată, iar după 1996, legea dreptului de autor fiind prost implementată şi în continuare perfectabilă … sau neadaptată sistemului nostru de lucru).

AlizeEvrika. Am si uitat ca au existat la un moment dat şi aceste girlbande, care promovau un Pop lipsit de personalitate. Sexul se vinde şi casele de discuri de la începutul mileniului în România nu au ştiut să capitalizeze pe termen lung de pe acest fenomen. Cel mai concret exemplu este chiar cel de faţă, MediaPro Music, care şi-a dat singură la gioale, fabricând trupe de fete pe banda rulantă în goana după bani (duete, triouri, cvartete … tinere, drăguţe … sau mai puţin drăguţe … foarte fardate, prost fardate, îmbrăcate fistichiu sau kitschos de către Janine, nevasta creatoare de modă a marelui mogul de media, Adrian Sârbu, la vremea respectivă).

Piaţa a fost suprasaturată de PROiecte care per ansamblu semănau prea mult între ele şi ca muzică (vasta majoritate fiind lipsită de o linie muzicală), şi ca timbru vocal (nu ţin minte nici o formaţie de fete care să iasă în evidenţă prin calităţi deosebite la voce). Neavând o amprentă proprie, ceva care să le dea acea notă originală, au dispărut toate, sau s-au certat/despărţit pentru a încerca cariere solo, având încredere în talentele proprii (care lipseau cu desăvârşire, spre deosebire de ego-ul supraumflat – ca la noi la nimeni) după care dispăreau, sau fiecare forma o nouă trupă, de geneurodance sau manea disco. Singurele care mai ies în evidenţă pe moment sunt cele care se dezbracă pentru Playboy.

Aproape toate trupele de fete aveau pe cineva care le compunea muzica şi cineva care le scria versurile (totul îmi sună a tradiţia muzicii uşoare ante-Puci de la Mamaia, uuurrrggghhh! blea!).

Cele mai impresionante nume din culise le-am găsit … la cel mai insipid duet dintre toate, Indiggo (versuri, de Dinu Olăraşu; muzica de Adrian Ordean) … ca să vezi unde poată să apară numele acestor artişti care în mod normal se asociază cu muzica cântată Live.

Indiggo are cea mai proastă piesă de pe compilaţie, şi ca linie melodică (ceva între tradiţional, manea şi eurodance) şi ca fenomen vocal. Cred că aici este vorba de părinţi cu bani şi fete netalentate cu un vis orb, stimulate într-o direcţie greşită, pentru cele mai greşite motive. Părinţii sunt de vină, iar Indiggo rămâne insipid şi în ziua de azi, în sensul că duetul mai activează … peste ocean … dar, spre deosebire de celelalte trupe de fete de pe compilaţia A fost Vara Ispitelor (2001), care au puţină voce (vrând-nevrând), astea nu aveau nici corp, nici voce – deloc.

--- 

DAȚI CLICK AICI S VEDEȚI CUM NE FAC DE RUȘžINE LA AMERICANI.

Sunt curios cum ar suna o colaborare între Indiggo şi Moood … probabil ceva cu mulţi de „g” şi „o” … OhMyInomodigGod.

Daca tot era vorba de o emisiune cu rating record, nu cred că ar fi contat piesele care erau adunate pe compilaţie. În acest sens, întreb retoric, de ce nu au încercat totuşi să promoveze ceva mai de calitate … sau să fie presărată compilaţia şi cu muzică mai de calitate? Producătorii din Bucureşti au intrat singuri într-un cerc vicios din care nu mai putem scăpa. Muzica e din ce în ce mai proastă; lipsesc cu totul trupele de calitate din catalogul coloşilor din Bucureşti, care influenţează piaţa muzicală. Se promovează în continuare NUMAI muzica de consum. Lumea în general, care nu este pasionată în mod deosebit de muzică, fiind procupată cu multe alte activităţi mai importante pe listele lor de priorităţi, cum ar fi Shopping-ul, ascultă numai muzică proastă şi îşi formează urechea şi stilul de dans la discotecă, cu datul din şolduri, pe anumite ritmuri.

Trecuseră 12 ani şi piaţa muzicală autohtonă începuse să involueze înloc să evolueze.

Punctul de plecare a generaţiei de tineri de acum 10 ani a fost de la un nivel mai ridicat decât este acum.

Este incredibil câtă promovare s-a făcut la ProTV pentru A.S.I.A. acum 10 ani. Erau peste tot. Apoi, când s-a tot schimbat componenţa într-o vreme, s-a organizat şi seria de etape de concurs televizată pentru înlocuirea primei fete plecată din componenţă … totul s-a diluat. Toată campania media s-a dovedit în zadar pe termen lung. Impactul a fost strict pe moment. Timp de un an, fetele mergeau pe bani mulţi la Baluri de boboci … ah, uitasem, şi şi-au permis să ducă cu ele o trupă de spate. A meritat toată campania media pentru un an sau doi de activitate? Mai poate cineva fredona altă piesă de-a lor, în afară de

De ce fac românii astfel de lucruri? Se pierd în detalii neimportante şi când este să facă o treabă mare, cu impact pe termen lung, se trag pe cur, intervine nesiguranţa sau nepriceperea şi se complac în situaţia în care se află … ne împotmolim într-o mediocritate a vedetelor sezoniere. Singurele vedete adevărate la noi sunt Traian Băsescu şi Gigi Becali. Oare fetele astea (cele şase sau şapte) care au trecut prin Asia, îşi dau seama că nu există nici un fel de urmă scrisă a carierei lor pe internet? Dacă nu exista YouTube, nu găseşti absolut nimic despre ele aici. Mie mi se pare incredibil, la nivelul de succes cu pompa, de care au avut parte acum 10 ani în România, informaţiile despre acest proiect (lansat înainte ca netul să ajungă în case la oameni şi la noi) să fie minime. Noi avem o istorie de mii de ani, şi nu ştim să ne promovăm talentele, oricare ar fi ele. Americanii în schimb au o istorie de cel mult 400 de ani, şi fiecare pas artistic este documentat la orice trupă care intră în primele 40 de locuri în clasamentul de vânzări sau de difuzări la radio.

--- 

Autor: RiCo

--- 

--- 

Comentarii (o selecție)

--- 

ionut spune:

nu mi se pare corect sa generalizezi ca Guerrilla difuzeaza Grimus doar cateva secunde inainte de ora fixa. s-a intamplat asta o data sau de doua ori, insa in rest In A Glimpse a fost difuzata in totalitate, in toate intervalele orare, iar comentariile DJ-ilor au fost foarte pozitive. au fost zile cand piesa a fost difuzata chiar de 5 ori. pot sa probez ce am spus aici cu inregistrari. am mai spus-o, Guerrilla merita tot respectul pentru ca este singurul post de radio national care sprijina si promoveaza muzica autohtona care nu e dance sau pop

--- 

circa7 spune:

Salutare. Sunt fondatorul Circa7 Band si nu ma consider vreo vedeta de Bucuresti. Esti usor dezinformat in ceea ce priveste autosuficienta trupelor care gasesc foarte potrivit sa isi promoveze muzica in cateva cluburi din Bucuresti. Trebuie sa intelegi mecanismul prin care functioneaza un spectacol, cu toata plaja de amanunte logistice care in principal impiedica niste artisti sa faca un turneu de promovare. Ca sa ne putem sustine un turneu singuri fara sponsori este aproape imposibil. Inseamna ca tu si inca circa 150 de prieteni sa veniti in club si sa platiti circa 20 sau 25 de lei ca noi sa ne acoperim drumul cazarea si un pic de bani de buzunar intr-un oras strain. Fara un cadru organizat, fara sustinerea reala a patronilor de cluburi in prima faza- care vor sa castige ei in primul rand- si apoi fara ca sa se uneasca macar 2 3 trupe si sa plece in turneu cu sponsor ca pe vremuri este aproape imposibil de razbit. Cu multa consideratie, Cristi D

http://www.myspace.com/circa7band 

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Humbug
NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Hu...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 10:43AM
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea Muzica Europei
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea ...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Primul Festival Tribute din România
Primul Festival Tribute din România...
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Rammstein/Lindemann în 2015
Rammstein/Lindemann în 2015...
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Rihanna. American Oxygen
Rihanna. American Oxygen...
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
2016.NOV.7. Opera Nationala Romana Cluj-Napoca. Amadeus
2016.NOV.7. Opera Nationala Romana Clu...
Publicat in: 04.11.2016, Ora: 07:32AM
PREMIERĂ. 2016.MAR.20. Opera Națională Română Cluj. Amadeus
PREMIERĂ. 2016.MAR.20. Opera Naționa...
Publicat in: 18.03.2016, Ora: 10:43AM
THE CHEEKY GIRLS
THE CHEEKY GIRLS...
Publicat in: 26.01.2015, Ora: 06:39AM
A.S.I.A.  A.S.I.A.
A.S.I.A. A.S.I.A....
Publicat in: 28.02.2013, Ora: 06:50AM
LIMBA ROMÂNĂ VS. LIMBA ENGLEZĂ ÎN MUZICA AUTOHTONĂ. PARTEA 2
LIMBA ROMÂNĂ VS. LIMBA ENGLEZĂ ÎN ...
Publicat in: 08.10.2012, Ora: 06:16AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2018 • Revista De Muzica Online