• czb.ro
Byte. Parerea Mea

MAFIA PRODUCĂTORILOR 1

Publicat in: 24.09.2012, 06:40AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 0
Vizualizari: 686
Etichete: Costi Ioniţă, Laurenţiu Duţă, Mafia Muzicală, Orangeman
MAFIA PRODUCĂTORILOR 1

Am un prieten artist la Cluj care în 2006 şi-a propus să facă un proiect euro-dance cu care să iasă din anonimatul clujean. Proiectul se numea Orangeman. Imaginea era foarte bine pusă la punct. Muzica era actuală, veselă, cu un ritm curat, antrenant, cu nimic mai prejos faţă de alte producţii ce le vedem dimineaţa la televizor sau care le auzim pe diverse posturi radio în reţea naţională, că ne place sau nu. Mai mult, Orangeman propunea câte două variante de text la fiecare dintre cele cinci piese compuse şi produse de el pe acest material demo, în limba română şi în limba engleză.

Orangeman CDDintre cele 4 case de discuri majore la care am ajuns să înmânez acest Demo, am primit răspuns de la una singură, sub forma că „nu ştim dacă este bine că numele poate fi asociat uşor cu o marcă de telefonie mobilă internaţională”.

Nu am primit astfel, nici un fel de răspuns concret privind MUZICA în sine.

NIMENI nu a zis pur şi simplu NU.

--- 

Dar, prin lipsa unui răspuns, ne lasă să GHICIM că nu-i interesează.

Orangeman este în continuare la Cluj, căsătorit, mulţumit de viaţa lui de zi cu zi. Între timp s-a întors la muzica ce-l mulţumeşte sufleteşte (muzica ROCK) şi cântă cu alt proiect din zonă.

Orangeman ImageTriumviratul producătorilor Costi Ioniţă, Laurenţiu Duţă și Marius Moga a condus industria muzicală pentru tineret aproape un deceniu întreg.

Toate proiectele tinere care vroiau să aibă succes sezonier se rugau celor trei semi-zei şi le dădeau plocoane ca să le arunce câteva firimituri de note să poată

  • să participe la Eurovision și Mamaia
  • să obţină contract la o casă majoră de discuri
  • să se lanseze în eter
  • să apară la televizor la matinalele care în timpul verii sunt transmise de pe malul mării

--- 

La vremea respectivă existau şi alţi producători muzicali la Bucureşti.

La vremea respectivă existau producători muzicali şi în restul ţării.

Mereu apar alte talente tinere care pot concura oricând cu Cerberul muzicii de discotecă.

Byte. Pentru cei care nu ştiu, în domeniul muzicii există un forum de conducere în cadrul UCMR, care „apără interesele” tuturor artiştilor români şi care are influenţa şi puterea să propună proiecte de lege în Parlament. Forul muzical este condus de zece dinozauri, iar de câţiva ani s-au mai confecţionat două jilţuri domneşti în jurul acestei mese rotunde, pentru două persoane mai tinere, care să reprezinte faţa nouă a industriei. Este vorba de fostul Sudestic, Laurenţiu Duţă, şi jumătate din Morandi, Marius Moga.

Casele mari de discuri, puţine la număr, preferă probabil (de lene, şi din punct de vedere al riscului calculat în afacere) să lucreze cu artiştii care cunoşteau notele şi s-au dovedit mai capabili la începuturile industriei de muzică pop-dance.

  • Marius Moga s-a mutat în capitală din Alba Iulia, fiind implicat în sound-ul „de succes” al celor de la Akcent. Cu Morandi, reuşeşte să vadă Europa.
  • Costi Ioniţă a renunţat la Valahia ca să înceapă cariera solo de pop-manele şi să aibe mai mult timp, ca să inventeze proiecte cu fete, cunoscute la un pahar de vin, în discotecă, precum Sexxy (da, el ne-a dat-o pe Andreea Bănică, şi nu am mai scăpat de ea).
  • Laurenţiu Duţă a condus 3SudEst în campaniile PSD trei mandate consecutive, iar acest Piţurcă a muzicii a adus România pe locul 19 la Eurovision 2009.

Din experienţa proprie, şi din mai multe surse, de-a lungul anilor, am înţeles clar că în primul deceniu al noului mileniu, dacă o piesă NU avea unul din cele trei nume amintite mai sus scrisă pe ea (indiferent că era vorba de o producţie, compoziţie sau pur şi simplu că este plătit doar ca să poată să fie trecut la mulţumiri), posturile radio refuzau difuzarea ei pe post.

--- 

Semnalul de alarmă ce îl trag aici este că deşi avem talente muzicale cel puţin la fel de capabile (şi competitive) cu cele „din conducere” şi deşi am ajuns din anumite puncte de vedere în secolul 21, distanţele fiind anulate de internet, se pare că mentalitatea comunistă de „post sigur” continuă la noi, şi în vremurile capitaliste.

Nu există concurenţă = nu există evoluţie.


---
Autor: RiCo
--- 
Articolul scris în 3.IUN.2009 nu mai este perfect valabil. 
Între timp au mai apărut producători muzicali care au reușit sau să se integreze în sistem (Smiley, Play&Win) sau să lucreze în paralel cu el (Jhaps Productions). 
Iar între timp, Costi Ioniță s-a mutat în SUA, a colaborat cu Shaggy, a produs și Blaxy Girls și piesa Mandinga cu care România a participat la Eurovision 2012.
Problema rămâne însă că mass media națională este încă concentrată exclusiv la București, iar toți cei menționați s-au mutat acolo cu afacerea muzicală.
Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

Niciun comentariu!

Articole relative:

NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Humbug
NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Hu...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 10:43AM
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea Muzica Europei
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea ...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Primul Festival Tribute din România
Primul Festival Tribute din România...
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Rammstein/Lindemann în 2015
Rammstein/Lindemann în 2015...
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Rihanna. American Oxygen
Rihanna. American Oxygen...
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
Blondy. Andreea Bănică
Blondy. Andreea Bănică...
Publicat in: 07.09.2012, Ora: 06:36AM
Blondy (2001 – 2004)
Blondy (2001 – 2004)...
Publicat in: 17.08.2012, Ora: 06:12AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2018 • Revista De Muzica Online