• czb.ro
Click. Industrie

TZEAPA. Welcome 2 Cluj. Furt intelectual

Publicat in: 01.11.2011, 07:00AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 7
Vizualizari: 1691
Etichete: Clickzoom Bytes, Cluj, Drepturi De Autor, Drepturi Intelectuale, Furt Intelectual, Legea 8/96, Legea Dreptului De Autor, Livia Beju, Partener Media, Rolling Stone, Welcome 2 Cluj
TZEAPA. Welcome 2 Cluj. Furt intelectual ClickZoom Bytes (CZB.ro), aflat la prima colaborare de parteneriat cu organizatorul Welcome 2 Cluj (websait de ştiri pentru diverse evenimente culturale la Cluj), s-a întâlnit cu o situaţie gravă de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală.

---

Deoarece în cadrul discuţiei mele cu Livia Beju (project manager la Welcome 2 Cluj) pe tema asta (timp de două zile), Livia Beju nu a catadicsit nici măcar o dată să îşi ceară scuze pentru gafă şi a ţinut la punctul ei greşit de vedere... pentru lipsa unor principii elementare de atitudine corectă şi respect reciproc între două instituţii de presă scrisă, am hotărât să public acest editorial, în speranţa că alţii vor înţelege exemplul dat şi că astfel de incidente nu se vor repeta atât de des în presa scrisă de limbă română.

---

---

Introducere

Din luna august, Livia Beju de la Welcome 2 Cluj a discutat cu mine pentru un parteneriat media la o serie de evenimente ce urma să le facă în toamnă la Cluj. Welcome 2 Cluj a insistat foarte mult ca websaitul muzical ClickZoomBytes să realizeze interviuri cu artiştii (locali şi intrnaţionali) cu care urma să organizeze concerte la Cluj.

ClickZoom Bytes (CZB.ro) a fost de acord să fie partener media pentru o serie de evenimente organizate de Welcome 2 Cluj toamna asta la Cluj. Primul eveniment (lansarea albumului de debut Vespera) a avut loc sâmbătă 29 octombrie la Irish&Music Pub.

În preajma evenimentului, ne-am înţeles ca revista muzicală on-line ClickZoom Bytes (CZB.ro) să realizeze un interviu exclusiv cu Vespera, care să promoveze evenimentul. Welcome 2 Cluj aştepta deasemenea interviul ca să îşi promoveze evenimentul mai bine.

---

Când un partener media la un eveniment postează un interviu on-line, acesta este de regulă preluat parţial de către organizator (preluând un citat mai original, senzaţional sau şocant, povestit de artist în interviu), fiind trecut link-ul direct spre articol – sau pur şi simplu, faptul că partenerul media a realizat şi postat un interviu cu artistul este menţionat în comunicatul de presă, cu weblinkul spre articol trecut imediat sub această propoziţie.

---

---

17.OCT.2011 Realizarea întrebărilor de interviu

RiCo de la ClickZoom Bytes (CZB.ro) a trimis o listă cu întrebări pentru Vespera prin intermediul organizatorului, Welcome 2 Cluj cu 12 zile înaintea datei evenimentului. ClickZoomBytes (CZB.ro) şi-a propus să posteze acest interviu undeva în preajma evenimentului, în ultima săptămână înainte de eveniment. Welcome 2 Cluj ne anunţase că urmează să anunţe interviul în comunicatul planificat pentru 20 octombrie, cu nouă zile înainte de eveniment. Pentru ca interviul să aibă un link, partenerul ar fi trebuit să primească răspunsurile cu minim o zi înainte, dacă aşa ar fi fost înţelegerea dintre părţi, ca să formateze articolul pentru postare pe net.

---

20.OCT.2011 Organizatorul publică interviul integral la el pe sait fără acordul autorului

Welcome 2 Cluj primeşte răspunsurile la întrebările autorului, RiCo de la ClickZoom Bytes (CZB.ro), undeva în cursul serii de 19.OCT.2011.

---

Byte. Cu o zi înainte, organizatorul anunţă partenerul că nu înţelege de ce a promovat o ştire despre alt eveniment al organizatorului din 20.OCT, trimis din scurt, şi este nervos pentru faptul că la ClickZoom Bytes (CZB.ro) nu anunţase încă evenimentul din 29.OCT cu Vespera. Problema aici constă în simplul fapt că TOATE websaiturile de muzică din România funcţionează practic, ca instituţii de preluare de ştiri, presărate cu articole cu conţinut original. ClickZoom Bytes (CZB.ro) se diferenţiază de concurenţă prin faptul că accentul se pune pe articolele cu conţinut original, ştirile fiind postate în mare măsură pe considerente cronologice (asta însemnând totodată că dacă există organizatori care îşi anunţă evenimentul pe web cu 1 sau 2 zile în avans, acestea în marea lor majoritate nu sunt preluate ca ştiri la ClickZoom Bytes). Legat de evenimentul din 20.OCT.2011, am publicat ştirea pe baza parteneriatului general stabilit cu Welcome 2 Cluj, iar în mod normal nu făceam un efort extraordinar să preluăm ştirea trimisă cu doar trei zile înaintea datei stabilite pentru eveniment.

---

După ce m-am explicat organizatorului, am primit un scurt email că s-a înţeles modul de lucru, şi s-a menţionat: interviul il primesti, cum am vb, odata cu cel de-al doilea comunicat, in 20.10. mersi pt ajutor (semnat: Livia Beju de la Welcome 2 Cluj).

---

La ClickZoom Bytes (CZB.ro), am considerat că efortul nostru editorial a fost apreciat de-a lungul primilor doi ani şi jumătate de activitate de către Welcome 2 Cluj, şi din ACEST motiv am fost ales drept partener cu insistenţe pentru realizarea interviului cu formaţia clujeană (fără o activitate deosebită în ultimii doi ani) aflată în preajma lansării albumului de debut.

---

În dimineaţa zilei de 20.OCT, la 1.30, Welcome 2 Cluj ne-a trimis un email personal cu interviul ataşat într-un document (întrebările au fost trimise fără diacritice, în format simplu de email şi de obicei primim răspunsurile în acelaşi format în care îl trimitem), împreună cu afişul evenimentului (pe care îl primisem deja), fără alte detalii – şi fără o poză a formaţiei sau a celor care au răspuns la întrebări, pentru a fi ataşat interviului pe net.

În dimineaţa zilei de 20.OCT, la 2.00, Welcome 2 Cluj a trimis comunicatul general al evenimentului din 29.OCT la toate contactele de presă, cu un weblink foarte interesant redirecţionat spre interviul INTEGRAL pe pagina de la Welcome 2 Cluj, deşi este realizat ÎN EXCLUSIVITATE de către ClickZoomBytes (CZB.ro). Pe pagina de la Welcome 2 Cluj, interviul INTEGRAL este ataşat ca document. Websaitul autorului, websaitul pentru care se realizase interviul, partenerul prin care s-a realizat interviul, nu reapare menţionat în legătură cu realizarea interviului pe pagina de web, deşi interviul este preluat INTEGRAL de către websaitul organizatorului, fără aprobarea autorului şi înainte ca acesta să fie postat la ClickZoomBytes.

---

În documentul ataşat, la finalul interviului, project managerul saitului Welcome 2 Cluj (Livia Beju) a trecut:

-- Interviu realizat de Richard Constantinidi – www.czb.ro

---

...şi cu asta Livia Beju de la Welcome 2 Cluj a considerat că este acoperită să preia întregul interviu realizat de subsemnatul (RiCo) pentru ClickZoomBytes, înainte ca el să apară mai întâi pe websaitul subsemnatului (www.czb.ro), şi fără o aprobare prealabilă din partea autorului interviului.

---

---

(Livia Beju de la Welcome 2 Cluj susţine că lucrează în presă de peste 10 ani).

---

Practic, ceea ce susţine Livia Beju de la Welcome 2 Cluj este că oricine poate să preia orice material INTEGRAL din presa scrisă sau de pe net – şi este acoperit ulterior prin simpla menţionare GENERALĂ a adresei de websait de unde a fost preluată informaţia, eventual cu menţionarea numelui autorului.

---

În acest sens, noi la ClickZoomBytes, spre exemplu, fiind o revistă muzicală on-line, din punctul de vedere a Liviei Beju de la Welcome 2 Cluj, am putea să preluăm orice interviu INTEGRAL de la Best Music, MetalHead, No.3, Maximum Rock, Q Magazine, Rolling Stone, NME, Pitchfork, etc. şi dacă la final trecem numele autorului şi adresa websaitului, suntem acoperiţi legal ...

---

În acest sens, ce rost ar mai avea să existe atâtea instituţii media, dacă drepturile intelectuale pot fi făcute copy-paste oricând, oriunde, de către oricine? Care ar mai fii diferenţa dintre BestMusic şi Rolling Stone sau Maximum Rock şi Metal Hammer dacă oricine poate prelua integral orice material şi să posteze la el pe sait sau în revistă ... Îmi aduc aminte la începutul anilor 90 cum revista Vox Pop Rock traducea interviuri realizate şi publicate în revista britanică Q, cu menţionarea sursei la finalul articolului ... dar asta se întâmpla înainte de Legea 8 din 1996, privind Drepturile de Autor.

---

După modul de lucru dovedit de Livia Beju, ClickZoomBytes ar putea oricând să preia un interviu cu Paraziţii de la BestMusic, cu menţionarea sursei, fără nicio problemă.

---

Din punct de vedere a legii, eu consider că această acţiune ar fi calificată drept furt intelectual.

---

Byte. Aflat în primele luni de activitate cu ClickZoomBytes, acum doi ani, după ce a murit Michael Jackson, mi-am cumpărat ediţita specială a revistei Rolling Stone din SUA, dedicată artistului. Am răsfoit revista şi am dat peste anumite citate şi articole care mi-ar fi plăcut să le traduc şi să le public la ClickZoomBytes menţionând sursa (logica mea fiind: 1. există cel mult o mână de persoane în România care deţin sau care au acces la ediţia respectivă a revistei; 2. conţinutul acestei reviste nu este postat gratis pe net; 3. articolele şi citatele respective nu sunt traduse niciunde în limba română – nu există revista Rolling Stone publicată sub licenţă în limba română).

Dacă aş fi fost Livia Beju, aş fi tradus rapid acele materiale, şi le-aş fi postat la mine pe sait, cu menţionarea sursei (spre exemplu: sursa Rolling Stone, tradus de Livia Beju). Vă puteţi da seama că traficul ar fi crescut pe sait o anumită perioadă pentru aceste informaţii exclusive în limba română ...

Eu (Richard Constantinidi – www.czb.ro, aşa cum am fost trecut la finalul documentului ataşat comunicatului WELCOME TO CLUJ) am luat adresa de email a redacţiei Rolling Stone şi am cerut voie să mi se permită să preiau trei citate din revista Rolling Stone, pe care să le prezint traduse în limba română cu menţionarea sursei (am menţionat data revistei, numărul de pagină şi paragrafele care mă interesau). În momentul în care scriam emailul, am considerat că ceea ce fac este să trimit o scrisoare protocolară pentru o aprobare din oficiu, fiind vorba de o reclamă gratuită pentru revista Rolling Stone într-un teritoriu exotic neacoperit de reţeaua ei.

Răspunsul pe care l-am primit a fost că pentru fiecare material (la mărimea celor cerute de mine) republicat, chiar în traducere, trebuie achitată suma de 200 de dolari americani.

---

Drept urmare, din acel moment, nu am mai avut iniţiativa de a prelua informaţii de la nimeni, ci de a realiza materiale proprii pentru un websait cât mai original.

---

---

Pentru a mă răzbuna pe Livia Beju pentru faptul că a trimis link spre Welcome 2 Cluj la toate contactele ei din presa locală şi naţională (este vorba de câteva zeci de adrese email), unde interviul exclusiv ClickZoom Bytes (CZB.ro) fusese deja postat INTEGRAL, am trecut şase din cei opt colaboratori cu care am lucrat de-a lungul anilor la CZB în Cc:, ca martori la discuţiile ulterioare prin email, legat de acest subiect, cu Livia Beju de la Welcome 2 Cluj, ca să am păreri mai obiective privind acest incident de încălcare de drepturi de autor şi lipsă de respect pentru drepturile intelectuale asupra întrebărilor de interviu, fără obţinerea unui acord prealabil pentru preluarea interviului INTEGRAL înainte de formatarea şi postarea aceluiaşi interviu pe websaitul autorului.

---

Asta a deranjat-o pe Livia Beju.

---

Am pierdut probabil câteva sute de clickuri pe linkul de interviu la ClickZoom Bytes (CZB.ro) pentru faptul că fusese postat deja INTEGRAL peste o zi întreagă la Welcome 2 Cluj cu redirecţionarea tuturor partenerilor, a artiştilor care au răspuns la întrebări - şi fanii formaţiei, la acel link timp de peste 24 de ore în zilele 20 şi 21.OCT.2011.

---

---

20.OCT

Livia Beju (Welcome 2 Cluj)

Comuncatul. Intro

Update: Interviu / 100 de cd-uri promo / Concurs

29.10 Lansare de album Vespera @ Irish Music Pub

Citeste un interviu cu trupa Vespera: Despre trecut, noul album si viitor. >>

http://www.welcome2cluj.com/2011/10/05/29-10-concert-de-lansare-al-primului-album-vespera-in-irish-music-pub/

(ATAŞAT FOTOS 1 şi 2 Print-Screen: aici avem dovada că în comunicatul oficial nu este menţionat autorul interviului, nici websaitul partener care a realizat interviul - de care s-a folosit Welcome 2 Cluj pentru a atrage mai mulţi cititori aici în ziua respectivă - pe pagina de web dedicată evenimentului)

---

---

21.OCT.2011

Organizatorul nu îşi recunoaşte greşeala, se oftică pentru faptul că am menţinut comunicarea dintre noi deschisă şi colaboratorilor revistei muzicale ClickZoomBytes, şi anunţă anularea parteneriatului.

---

În paralel, apare Biografia formaţiei Vespera la ClickZoom Bytes (CZB.ro), articol scris de o săptămână şi programat să fie postat pe sait cu o săptămână înaintea evenimentului.

http://czb.ro/articol/2261/

---

---

24.OCT.2011

INTERVIUL Vespera apare la CZB.ro.

http://czb.ro/articol/2335/

---

Linkul nu a fost preluat pe saitul organizatorului!

---

Byte. La inceputul interviului, am pus ca exemplu un citat dintr-un alt interviu realizat de catre alt websait muzical, cu link spre interviul respectiv. Asa ar fi fost corect sa procedeze si Welcome 2 Cluj.

---

---

26.OCT.2011

7 dimineata. Dacă la un interviu sau articol despre o formaţie clujeană mai puţin cunoscută pe plan naţional de obicei primesc câteva sute de intrări în primele 24 de ore după postare pe sait, la Vespera am înregistrat 32 de cititori în primele 48 de ore.

---

Intenţia organizatorului de a se folosi de ClickZoomBytes este mai mult decât evidentă în acest caz.

---

DUPA ce am notificat-o după două zile pe Livia Beju ca nu a postat linkul spre interviul CZB, in dimineata 26.OCT, la 7.43 a.m., si-a facut timp sa adauge link-ul spre interviul CZB (FOTO 3).

In timp ce la CZB am avut 32 de clickuri pe articolul interviului, Welcome 2 Cluj inregistrase 372 de clickuri pe comunicatul concertului.

---

27.OCT.2011

6 dimineata. La câteva ore după postarea linkului corect spre CZB, dar în continuare fără menţionarea pe pagină a faptului că interviul este realizat de către partenerul evenimentului, ClickZoomBytes, Livia Beju scoate linkul (FOTO 4). In dimineata din 27.OCT, cifra clickurilor ajunsese la 391.
---
Practic, prin furtul intelectual practicat de Livia Beju de la Wecome 2 Cluj, am pierdut 370 de posibili cititori la CZB prin acest parteneriat. Între timp, pe articolul-interviu de la CZB cifra cititorilor a ajuns la 48, mult sub nivelul mediu al unui articol despre un artist clujean, la peste 3 zile după postare. În 27.OCT, după 3 zile de la postare, interviul Vespera a ieşit de pe pagina de homepage la CZB (rămânând însă în arhiva articolelor).
---
Aceasta a fost cea mai proastă alegere de parteneriat făcută de subsemnat vreodată.

---

Autor: RiCo

---

FOTOS.

1. joi 20.OCT. linkul duce la documentul atasat. Pe pagina principala nu este mentionat autorul sau websaitul partener care a realizat interviul. Articolul postat la 2 dimineata avea 19 cititori.

2. joi 20.OCT. Nu este mentionat autorul interviului sau websaitul partener care a realizat interviul la finalul articolului despre eveniment.

3. miercuri 26.OCT. la doua zile dupa ce a aparut interviul la CZB.ro, dupa ce este atentionat organizatorul, se pune linkul spre interviul postat la CZB.ro. Sunt inregistrati 372 de cititori.

4. joi 27.OCT. dupa cateva ore, Welcome 2 Cluj scoate linkul spre interviul realizat de partenerul media. Articolul are acum 391 de clickuri.

5. sambata 29.OCT. Am mai intrat de control. Nu s-a mai pus linkul spre CZB, nici documentul initial. Apare in schimb lista castigatorilor de concurs in ziua concertului.

---

Nu pricepem dansul soricelului. Pentru ce s-a prefacut Livia Beju ca pune link spre interviu la CZB? Daca organizatorul este atat de sigur ca respecta legea, de ce nu a mentinut linkul postat initial spre documentul atasat in care la final este trecut autorul si adresa generica a websaitului partener?

---

---

În continuare, secvenţe din corespondenţa pe tema asta:

---

20.OCT.2011

ClickZoom Bytes (CZB.ro)

Subiect: INTERVIU REALIZAT DE CZB postat ilegal la Welcome 2 Cluj: atasat Comunicatului oficial Welcome 2 Cluj fara mentionarea AUTORULUI de interviu ÎN COMUNICAT

Eu te rog frumos sa ma contactezi sa imi achiti acest interviu daca l-ai folosit pentru tine in scopuri personale, profesionale, de autopromovare.

NU ASTA A FOST INTELEGEREA NOASTRA> nu sunt angajatul tau.

---

Livia Beju (Welcome 2 Cluj)

13.57 p.m.

imi pare rau sa-ti spun dar ce ti-am trimis tie nu a fost cu ce am trimis la presa. la presa am trimis cu linkul catre situl tau. chiar am specificat Interviu realizat de Richard Constantinidi www.czb.ro.

---

Asa ca daca ai cautat o metoda sa-mi faci rau, e problema ta, eu stiu ce am facut, si nu cred ca am facut ceva rau atata timp cat te-am mentionat ca autor. mersi de ajutor, dar prefer ca orice colaborare intre noi sa inceteze. E o continua bataie de joc colaborarea cu tine.

---

13.59 p.m.

stai linistit, nu am trimis decat cu link. te rog cand ai linkul tau din site sa-mi-l dai sa-l pun la mine.

---

14.27 p.m.

nu vezi ca te contrazici singur? era sau nu era linkul? sa-ti spuna cei peste 30 de parterneri care au primit de la mine comunicatul cu linkul catre tine. (in atasament).

inca o data, ma repet, ca vad ca altfel nu merge: eu ce ti-am trimis tie era un draft, ce am trimis la presa era cu link catre tine. ai in atasament.

---

---

21.OCT.2011

ClickZoom Bytes (CZB.ro)

inteleg ca tot nu ai inteles problema.

trebuia sa astepti sa postez interviul la mine pe sait, la CZB, pentru ca eu am drepturile intelectuale asupra interviului realizat prin intermediul tau.

Apoi, LINKUL de la interviu trebuia sa apara la tine pe sait, NU INTERVIUL in sine.

---

Livia Beju (Welcome 2 Cluj)

Ce urasc mai mult e sa-mi spuna cineva cum sa-mi fac treaba. Cred ca ai uitat ca vin dupa 10 ani de presa de ancheta, ca am experienta in psihologie, jurnalism, vanzari, etc, etc.. si ca am stat prin procese profesionale (pe care le-am si castigat!)

---

Eu am considerat ca odata ce am trecut autorul si te promovez e ok, pentru ca e normal sa nu-mi asum mie interviul. Din colaborarea noastra de pana acum stiai cat de mult urasc asta.

In fine, lipsa mare de comunicare nu-ti justifica jignirile si continuarea lor.

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

COMENTARII:

20.12.2015, 06:55AM, scris de Daniel Menrath
Daniel Menrath este un fals compozitor. A reprodus si distribuit pe piata comerciala multe volume pe CD-uri folosind pseudonimul Daien Main. Astfel 18 melodii de pe CD-ul intitulat "Umbra Inimii", al lui Daniel Menrath, sunt in fapt ale compozitorului Giovanni Marradi, iar 15 melodii de pe CD-ul denumit "Tie" sunt in fapt ale autorului si interpretului Chris Spheeris. Tot sub acelasi pseudonim, Daniel Menrath a reprodus si distribuit alte volume, cum ar fi Sufletul, A treia jumatate, Iubirea arsa, copiind melodiile unor autori si compozitori recunoscuti, incalcand legea romaneasca si internationala a drepturilor de autor. Danie Menrath a publicat si distribuit in piata comerciala volume si sub numele sau, reproducand piese ale unor autori celebrii. Astfel el a comecializat sub numele Daniel Menrath, volumele pe CD-uri cu titlurile Pustiu, Uriasul, Noaptea Sfanta, Medic descult si alte zeci de titluri. In concluzie, Daniel Menrath a reprodus, distribuit si comecializat sute de melodii ale unor compozitori, autori si interpreti recunoscuti pe plan international, prin comecializarea de zeci de titluri de volume grupate pe CD-uri, sub pseudonimul Daien Main sau sub numele sau, incalcand legea romneasca si internationala a drepturilor de autor,fals intelectual si evaziune fiscala, nedeclarand niciodata veniturile incasate din aceasta activitate de fals compozitor.

04.11.2011, 10:18AM, scris de gabipopa
pai CZB a facut creatie ... si vine unul si zice fas! si din pozitia aia e crezut de x alti imbecili ... asta-i furt!

03.11.2011, 15:09PM, scris de RiCo de la CZB
...este nascuta la BuCUResti...

02.11.2011, 20:15PM, scris de antifurt
10 ani de experienta in presa...e clar,a invatat toate siretlicurile si smecheriile tipic balcanice :)) apropo oare de unde e aceasta persoana,Livia,sa vedem cu cine avem de-a face

02.11.2011, 10:36AM, scris de RiCo de la CZB
mp3urile deocamdata nu sunt taxate de catre asociatiile de gestionare de drepturi de autor in Romania ... oricine isi poate face radio player sau radio pe net la ora actuala in Romania. Succes cu toate evenimentele pe care le intreprinzi si viitoarele parteneriate stabilite doar in favoarea ta.

02.11.2011, 10:33AM, scris de ninja
This is war :)). Pai ba livada sau livia-na tu zici de 10 ani de experienta in presa si vad ca habar n-ai de situatie. Profiti de oameni, care au facut lucruri mai bune, decat de ce esti tu in stare sa faci.

01.11.2011, 16:18PM, scris de livia
in continuare te contrazici singur. eu am mailurile trimise la parteneri cu comunicatul cu linkul catre tine. cat despre scuze, eu ti-am postat linkul catre tine si in comunicat si pe site, nu vad de ce sa-ti cer scuze, cand a fost totul in regula. nu au aparut la tine materialele trimise, spune-mi daca mai apar, sa stiu daca te mai postez pe afis/comunicat. tu vorbesti de drepturi de autor,. cand ai melodii mp3 puse pe site? mersi. stai linistit ca nu-ti fura nimeni viitorul loc in irish, ca se pare ca asta e problema ta. ti l-ai stricat singur prin certurile cu toata lumea. livia

Articole relative:

Finala GBOB România 2016
Finala GBOB România 2016...
Publicat in: 14.12.2016, Ora: 14:00PM
Eurock Christmas
Eurock Christmas ...
Publicat in: 06.12.2016, Ora: 09:56AM
RECORD ABSOLUT de PREMII la un CONCURS NAȚIONAL de muzică
RECORD ABSOLUT de PREMII la un CONCURS...
Publicat in: 01.11.2016, Ora: 08:18AM
Semifinala GBOB Banat. Forța Destinului
Semifinala GBOB Banat. Forța Destinul...
Publicat in: 18.10.2016, Ora: 07:05AM
ÎN PREMIERĂ la Suceava. Semifinala GBOB Bucovina
ÎN PREMIERĂ la Suceava. Semifinala G...
Publicat in: 12.09.2016, Ora: 14:35PM
Europarlamentarii vor modifica Legea dreptului de autor
Europarlamentarii vor modifica Legea d...
Publicat in: 19.05.2014, Ora: 06:25AM
Music Hall War (Greva din 1907)
Music Hall War (Greva din 1907)...
Publicat in: 19.04.2014, Ora: 06:18AM
Hai sa o ajutam pe Livia Beju - jurnalist clujean! Orice donatie conteaza
Hai sa o ajutam pe Livia Beju - jurnal...
Publicat in: 25.12.2013, Ora: 06:29AM
2013.NOV.11. CJ. Diesel Club, Teatrul National
2013.NOV.11. CJ. Diesel Club, Teatrul ...
Publicat in: 07.11.2013, Ora: 06:30AM
Despre Scena muzicală și Mass Media
Despre Scena muzicală și Mass Media...
Publicat in: 01.01.2013, Ora: 06:42AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online