• czb.ro
Byte. Parerea Mea

2011.IUN.25-26. CJ. Ursus Evolution

Publicat in: 25.06.2011, 10:57AM
Autor: Richard Constantinidi
Comentarii: 6
Vizualizari: 1526
Etichete: Braşov, Cei Mai Apreciaţi Artişti Români, Cluj, Grasu Xxl, Iaşi, Les Elephants Bizarres, Mamaia, Paraziţii, The Mono Jacks, Ursus Cluj Fest, Ursus Evolution, Zdob&zdub
2011.IUN.25-26. CJ. Ursus Evolution Cine a prins unul din miile de fluturaşi distribuiţi ieri de către grupuri de tineri şi tinere pe străzile din centrul oraşului Cluj-Napoca a citit prezentarea scurtă (să-i zicem “motivaţia”?) acestui festival de bere (vezi FOTO 1):

“Vino la Ursus Evolution, cel mai tare concert al momentului,

în Piaţa Unirii pe 25 şi 26 iunie

şi ascultă cei mai apreciaţi artişti români!”

---

Cel mai tare concert al momentului

“Al momentului”... cred că este prima dată când nu se mai folosesc expresii de genul “...al anului” pentru a face reclamă unui festival de bere, cu intrare liberă, la Cluj.

---

Cei mai apreciaţi artişti români

Asta este o frază nouă folosită în marketingul evenimentului ... deci, nu este vorba de Cei mai TARI artişti sau de Cei mai APRECIAŢI artişti ai MOMENTULUI, ci este vorba chiar de Cei mai apreciaţi artişti români... ever?!

WTF?

Să mai citim odată programul trupelor grele: Cargo, Paraziţii, Grasu XXL, Şuie Paparude, Luna amară, Puya, Iris, Zdob&Zdub ...

Cei mai apreciaţi artişti români... de către cine?

  • De către directorul de marketing de la berea Ursus?
  • De către un grup de cinci fete adunate la un frappe pe o terasă unde cântă muzică House?
  • De către trei taximetrişti care stau parcaţi în staţie şi ascultă Kiss FM?
  • De către două gospodine care se uită seara la Happy Hour?

Dacă într-adevăr ar fi vorba de Cei mai apreciaţi artişti români... aceştia nu ar fi prezenţi în programul unui festival de bere, unde nu se percepe o intrare pentru concert, pentru că aceste acţiuni vin în detrimentul cotei unui artist pe termen lung (ce vreau să zic cu asta este că odată ce un artist intră, din motive ce ţin de satisfacţii financiare pe moment, în schema festivalurilor de bere, este foarte greu ulterior să adune lumea la un concert în timpul anului studenţesc, pe bani de bilete, într-un club mai mic). De ce? Pur şi simplu, ...”pentru că l-am văzut gratis în Piaţa Unirii în vară – de ce să plătesc biletul să-i ascult aceleaşi piese acuma? Mai aştept câteva luni şi îl văd GRATIS din nou.”

---

Cei mai apreciaţi artişti români este un termen foarte vag, care poate fi interpretat într-o grămadă de feluri. Expresivitatea limbii române nu este încă speculată pe deplin de către tinerii directori de marketing care stau la job în timpul săptămânii şi merg să facă shopping în weekend.

---

La CZB apreciem artiştii români care nu cântă GRATIS în Piaţa Unirii pentru firme aleatorii de bere. Câteva nume care ne sunt la îndemână ca exemple pozitive pentru Industria muzicală românească sunt: AG Weinberger (acest artist are un grup solid de fani care plătesc un bilet de 25-30 de lei să-l vadă la club), Ştefan Bănică Jr. (acest artist este singurul la ora actuală din România care se poate lăuda cu o serie de 7 zile consecutive de concerte la Sala Palatului cu casa închisă! Think about it), Inna (de când s-a lansat, artista nu apare pe scenele unor asemenea festivaluri şi indiferent că ne place sau nu genul muzical promovat de ea, atitudinea ei în acest sens este foarte sănătoasă şi ar trebui luat ca exemplu şi de alţii).

Dacă ajungi la un anumit nivel artistic şi dacă ai pretenţia să îţi crească cota în continuare, consider de la un punct că apariţiile publice trebuie să fie selective. Într-un oraş studenţesc, ca şi Clujul, o trupă apreciată, care se respectă, ar trebui să cânte doar odată pe sezon, într-o locaţie specifică genului şi într-o conjunctură bine gândită (având un motiv suplimentar de promovare: un nou album, un nou clip, o nouă pagină de websait, etc.). Numai astfel, lumea nu se va sătura de artist, iar acesta îşi poate permite, chiar şi în timp de criză, să crească treptat valoarea biletului pentru a obţine în timp o cotă mai mare în mod corect.

---

PĂREREA MEA. Publicitatea

“Ursus caută cei mai înfocaţi fani ai muzicii româneşti...” scrie pe pagina oficială a websaitului dedicat seriei de patru concerte în aer liber (Ursus Evolution va fi organizat la Cluj, Iaşi 9-10.IUL, Braşov 23-24.IUL şi Mamaia 12-13.AUG).

Modul în care s-a promovat programul acestui festival lasă de dorit şi spune multe despre starea spirituală actuală a naţiunii. Mă refer aici strict la formaţiile din program. Ca în orice afacere, produsele mai populare, mai cunoscute, sunt împinse în faţă. În reclama de la televizor sau în cele câteva teasere urcate pe YouTube, Ursus a pus accentul DOAR proiectele cu o activitate mai lungă.

În acest sens, se cunoaşte mai puţin faptul că şi Les Elephants Bizarres, EMIL, The Mono Jacks sau Luna amară se află în program. Cu toate astea, lozinca festivalului este “Trăieşte evoluţia muzicii româneşti”. “A trăi” şi “a simţi” sunt totuşi două cuvinte nu nuanţe de interpretare complet diferite.

Dacă Ursus ar fi dorit să redea o Evoluţie în adevăratul sens, ar fi trebuit în primul rând să promoveze şi vedetele mai tinere în egală măsură, iar în al doilea rând să încerce să descopere şi să promoveze şi formaţii mai tinere din scenele locale ale oraşelor în care şi-au propus să facă tam-tam şi să vândă berea la dozator.

În locul celor de la Les Elephants Bizarres, EMIL, The Mono Jacks cel puţin, urmărind mai atent modul de promovare a evenimentului la Cluj, m-aş fi retras din program. Câştigul financiar pe moment nu poate compensa potenţialul de promovare pe termen lung a unei campanii de publicitate în care se omite voit numele mai puţin sonore din program. Este evident faptul că formaţiile mai tinere nu ştiu să se folosească de potenţialul de popularizare de care ar trebui să se bucure şi ei, dacă ar fi incluşi în toate mijloacele de campanie publicitară folosite de firma care i-a invitat în program. Fiecare îşi urmăreşte însă interesele proprii, se mulţumeşte cu autopromovarea pe net, se poate lăuda în anumite cercuri că “a ajuns acolo” şi “a fost în cărţi la o serie de festivaluri de bere” ... ţinte foarte mediocre pentru formaţii sau artişti care şi-ar dori într-adevăr să-şi depăşească condiţia şi cota (majorităţii) formaţiilor autohtone lipsite de imagine, coregrafie şi elemente de spectacol în recitalurile de 45-60 de minute pe scenele mari ale festivalurilor unde nu se percepe un bilet de intrare.

Pentru prima dată, ieri, în ziua dinaintea festivalului organizat la Cluj, mi s-a înmânat un fluturaş pe care erau trecute TOATE formaţiile incluse în program (FOTO 2).

ATENŢIE! Nici aici programul nu este detaliat pe zile sau în ordinea apariţiei pe scenă. Acest amănunt subliniază faptul că aici nu este vorba de un concert sau festival în care se pune accentul pe programul artistic, ci este doar o altă găselniţă de a promova un concept de imagine maselor (în cazul de faţă este vorba de brandul Berea URSUS şi titlul noului festival Ursus Evolution).

Se perpetuează ideea de zgomot de fond, ţinta sponsorului fiind să îşi vândă berea la un festival de bere.

Motivaţia unui festival de muzică în schimb promovează conceptul diametral opus. La un festival unde se respectă Cei mai apreciaţi artişti români,

  • aceştia ar fi incluşi cu TOŢII în toate mijloacele de promovare a evenimentului
  • programul ar fi detaliat, pe zile, şi pe orele fixe ale recitalurilor individuale
  • s-ar percepe un BILET DE INTRARE la festivalul dedicat Celor mai apreciaţi artişti români şi, ca bonus, inclus în preţul biletului, S-AR OFERI GRATIS BEREA (există brăţări speciale cu trei sau cinci etichete care se pot rupe individual)...

www.ursus.ro/evolution/fani/

---

PĂREREA MEA. Singura formaţie clujeană din program

“...şi ascultă cei mai apreciaţi artişti români!”

Din schema de trupe înşirate mai sus, doar una are vreo legătură cu oraşul CLUJ! Luna amară este singura formaţie clujeană în programul festivalului organizat de firma de bere care a fost înfiinţată la Cluj. Lipsiţi de imaginaţie şi dezinteresaţi de scena urbană locală, directorii de marketing de la berea Ursus au chemat aceeaşi formaţie “clujeană” în programul festivalului din 2011.

Între timp, Luna amară a făcut o serie exagerată de concerte de club în oraş, ultimele două fiind organizate în două seri consecutive la clubul Zorki Off the Record (în prima seară electrică, la concertul In Memoriam Kurt Cobain - Nirvana s-au înregistrat 150 de plătitori; în a doua seară acustică de piese originale Luna amară, s-au adunat doar 50 de plătitori, FOTO 3). O formaţie cu muzică originală care apare pe un afiş pe care scrie “...şi ascultă cei mai apreciaţi artişti români!” ar trebui să adune mai mult de 50 de plătitori de bilete într-un club în orice zi a săptămânii, indiferent de conjunctură.

În 2011, popularitatea şi cota acestei formaţii se află într-o continuă scădere. Acum, aproape toţi membrii componenţi pot fi asociaţi cu proiecte de cover band-uri ca să facă un ban în plus în perioadele în care formaţia de bază nu are cântări. Recent, Mihnea Blidariu a putut fi văzut la Zorki Off the Record în formula unui duet de preluări (hituri pop-rock) cu 5 lei biletul (FOTO 4) ... acesta este acelaşi artist care a urcat anul trecut pe scene de festivaluri importante cu formaţia Luna amară în deschidere pentru Rammstein sau Ozzy Osbourne la Bucureşti. Acest artist îşi bate joc de imaginea lui şi face dumping, susţinând concerte cu bilete de 5 lei unde se adună câteva zeci de persoane, fiind considerat ulterior “...unul dintre cei mai apreciaţi artişti români!” pe scena festivalului Ursus Evolution?

Logica mea este depăşită.

---

Avem multe formaţii bune la Cluj care se bucură de aprecierea publicului local. În luna decembrie 2010, spre exemplu, formaţia Mushroom Story a adunat 150 de plătitori de bilete la un concert de club în Irish&Music Pub. Astfel, se dovedeşte a fi la fel de populară ca şi Luna amară la nivel local ... şi totuşi, de ce nu vedem Mushroom Story trecut pe afişul de la Ursus Evolution?

Ţi se pare absurdă ipostaza mea?

În 9 aprilie 2011, The Mono Jacks a adunat 100 de plătitori la Flying Circus. Les Elephants Bizarres adună în general o cifră echivalentă de public la un concert de club în Cluj. În această conjunctură a cifrelor, pe baza căreia putem demonstra concret nivelul de apreciere, sau de popularitate comparativă ale unor formaţii la Cluj, propunerea mea de a include Mushroom Story în program, în detrimentul altor proiecte muzicale din Capitală, poate nu mai pare atât de absurdă.

---

PĂREREA MEA. Vremea

Vremea în 2 şi 3 octombrie 2010 (la Ursus Cluj Fest) a fost ploioasă şi friguroasă. Organizatorii s-au gândit astfel în 2011 să schimbe perioada festivalului, şi să o ţină la începutul verii (când minorii sunt în vacanţă, şi studenţii sunt încă în sesiune). Se pare însă că Zeii băuturii, Bacchus şi Gambrinus, nu ţin cu berea Ursus nici anul acesta. După cum se vede deja, de azi noapte, plouă cu găleata la Cluj. Rafala de ploaie este anunţată de la începutul săptămânii şi va dura două zile, fix în perioada festivalului.

---

Despre Ursus Cluj Fest 2010

http://czb.ro/articol/420/

---

Autor: RiCo

P.S. Mi se pare mie, sau în imaginea principală, în colţul din dreapta, apare Dan Bittman? Poza publicitară este scoasă din spread-ul din mijlocul revistei Zile şi Nopţi de Cluj din săptămâna 10 - 16 iunie, 2011.


Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

COMENTARII:

11.07.2011, 13:40PM, scris de RiCo de la CZB
there's a time for everything ...

09.07.2011, 20:32PM, scris de mihnea blidariu
salut. intelegerea financiara dintre noi (eu si andrei puiu) si zorki off the record este pe o anume suma fixa. astfel, este la latitudinea lor cat pun biletul; nu putem noi sa le impunem asta. singura mea rugaminte a fost sa existe un bilet, indiferent cat. oricum, scopul meu personal, in privinta acestor seri de miercuri, nu este de natura financiara, ci mai mult educationala. cu totii ne plangem ca romanii nu asculta mai multa muzica. eu si andrei puiu le oferim aceasta posibilitate, de a descoperi nume mai putin cunoscute publicului larg (jeff buckley, the national, damien rice, ani difranco, bryan ferry, etc) sau piese mai putin cunoscute ale unor artisti cunoscuti de toata lumea. si acum, partea de comment care va fi cenzurata: avand in vedere ca autorul acestui articol, pe vremea cand era manager al formatiei LUNA AMARA, semna fara probleme formatia la fest-uri de bere exact ca cel facut de Ursus, articolul mi se pare de-a dreptul amuzant! =)))

02.07.2011, 13:28PM, scris de Ioanide
1. A fost, probabil, doar "festivalul berii" branduit altfel. Copywritingul a fost "pentru publicul larg", tinta nu cred ca era promovarea formatiilor, a muzicii romanesti sau a valorilor iar daca scopul evenimentului a fost atins sau nu, trebuie sa aflii de la Ursus, daca ai surse interne. 2. Ca si contabilitate, sunt sigur ca multe trupe care functioneaza ca business considera serios miile luate la zilele orasului X sau Y si nu le-ar egala sau depasi din bilete. Majoritatea acestor trupe, vand bine mesi si bilete, mai multe decat multi "artisti care se respecta" (expresie care e un mare cliseu...) 3. TOTI artistii mentionati de tine (AG, Banica, Inna) au cantat bine mersi la evenimente gratis de genul "zilele orasului". 4. Articolul e despre Ursus Evolution sau despre faptul ca "Luna Amara sucks" :) Poate ca o cam lalaie zilele astea si Mushroom este. cu siguranta, o trupa foarte misto dar comparatie e "besides the point".

30.06.2011, 01:03AM, scris de steve
salut! nu e mai OK financiar sa canta 2 persoane cu 5 lei/bilet decat 5 persoane?care e problema voastra...?

26.06.2011, 22:19PM, scris de GAbriela
Pai concertele acestea sunt menite sa uite gustul amar al plecarii berii URSUS din Cluj. Ca sa le arate clujenii aceeasi revolta, ar trebui sa nu consume bere, daca vor sa mearga la concert e ok... Dar dupa vremea atat de rece, nu cred sa fi avut mari incasari...

25.06.2011, 13:59PM, scris de Geppy
Ca sa nu fim paranoici este chiar Pilan, tobarul din Cargo :)

Articole relative:

NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Humbug
NAȚIUNEA ROMÂNĂ ÎN DOLIU... Bah Hu...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 10:43AM
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea Muzica Europei
DOLIU/PROTEST. Se anulează emisiunea ...
Publicat in: 04.11.2015, Ora: 09:08AM
Primul Festival Tribute din România
Primul Festival Tribute din România...
Publicat in: 17.08.2015, Ora: 18:54PM
Rammstein/Lindemann în 2015
Rammstein/Lindemann în 2015...
Publicat in: 17.06.2015, Ora: 12:33PM
Rihanna. American Oxygen
Rihanna. American Oxygen...
Publicat in: 10.05.2015, Ora: 08:40AM
PIESĂ NOUĂ. Les Elephants Bizarres. #InimaLaSoare
PIESĂ NOUĂ. Les Elephants Bizarres. ...
Publicat in: 25.06.2019, Ora: 17:04PM
Les Elephants Bizarres. Inima la soare
Les Elephants Bizarres. Inima la soare...
Publicat in: 24.06.2019, Ora: 06:50AM
PIESĂ NOUĂ. Les Elephants Bizarres. #InimaLaSoare
PIESĂ NOUĂ. Les Elephants Bizarres. ...
Publicat in: 22.06.2019, Ora: 06:46AM
CLIP NOU. Mitză. Tare Rău, alături de Grasu XXL & BTW
CLIP NOU. Mitză. Tare Rău, alături ...
Publicat in: 28.05.2019, Ora: 06:23AM
PIESĂ NOUĂ. Les Elephants Bizarres. Skywalker
PIESĂ NOUĂ. Les Elephants Bizarres. ...
Publicat in: 25.02.2019, Ora: 06:22AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2020 • Revista De Muzica Online