• czb.ro
Zoom. Retrospectiva Anului. 2010

Casele de Cultură din ţară. Rural vs Urban

Casele de Cultură din ţară. Rural vs Urban De când s-a renovat Sala Mare a Casei de Cultură a Studenţilor Cluj (octombrie 2010), instituţia şi-a investit bugetul propriu de organizat spectacole (în principiu, din banii contribuabililor locali) doar în evenimente de muzică populară şi folclor tradiţional (începând cu spectacolul de inaugurare a noii săli, cu ocazia aniversării a 50 de ani de activitate; diverse concerte de final de an din preajma Crăciunului, la care taragotistul clujean, Dumitru Fărcaş, 72, este omniprezent an de an de an; şi mai recentul eveniment omagial, din ianuarie 2011, cu ocazia zilei de naştere a actorului clujean Florin Piersic, 75). Trebuie subliniat faptul că de la niciun spectacol organizat de Casa de Cultură a Studenţilor Cluj nu lipseşte Ansamblul Mărţişorul, înfiinţat de Laurentiu Hodorog, 84, care a condus Casa de Cultură a Studenţilor timp de 27 de ani (1960 – 1987).

Am boldit cifrele vârstelor celor care au beneficiat probabil cel mai mult de bugetele Casei de Cultură a Studenţilor Cluj de când s-a renovat Sala Mare. În acelaşi timp, scena artistică urbană, modernă, clujeană, formată din liceeni şi studenţi (aflaţi între 18 şi 25 de ani), nu are acces la aceste bugete şi este complet ignorată de către conducerea Casei de Cultură a Studenţilor Cluj.

---

Observaţi cumva diferenţa dintre cifrele boldite mai recent şi cele de mai sus, sau mi se pare doar mie că avem un conflict de interese în ceea ce priveşte cererea şi oferta programului artistic al Casei de Cultură pentru Studenţii din Cluj?

---

Tinerii implicaţi în scena artistică locală ar trebui să fie beneficiarii spectacolelor organizate de către instituţia bugetară (subordonată mai nou Primăriei Cluj) pentru tineretul (adică Studentul) clujean.

Scopul acestui articol retrospectiv al anului 2010 este de a scoate în evidenţă reticenţa celor responsabili cu administratrea instituţiei culturale de la Cluj faţă de scena şi cultura urbană, care ar trebui să fie prioritatea Casei de Cultură a Studenţilor în anul 2011, în special deoarece Cluj-Napoca pretinde că doreşte să fie o metropolă europeană.

---

2011.MAR.8-9.Eveniment CCS. Mărţişor

Sala Mare a Casei de Cultură a Studenţilor din Cluj a fost renovată în vara anului 2010, la 20 de ani după Puciul din 1989. Sala nu a fost modernizată, ci doar renovată. Clădirea dedicată studenţilor din 1960 nu are însă un program adaptat pe gustul studentului din 2010.

Sala cu scaune noi şi podea nouă (dar cu aceeaşi acustică renumită încă de pe vremea lui Ceauşescu şi acelaşi spaţiu nepotrivit concertelor de muzică contemporană sau urbană) a fost inaugurată cu un concert-spectacol aniversar de 50 de ani de activitate (în 25.10.2010, vezi FOTO1), unde capetele de afiş au fost Dumitru Fărcaş, Florin Piersic, Dorel Vişan şi Ioan Bocşa, s-a cântat numai muzică populară şi muzică tradiţională din Ardeal.

---

De Mărţişor, dacă stai să compari programul dinainte de renovarea sălii cu cel de anul acesta (FOTO2 şi 3), vei observa că în 2011 nu s-a mai respectat data Mărţişorului; Trupa Imago nu a mai urcat pe scenă (în principiu şi pentru că regizorul trupei de teatru independent, Dan Ţilea, a plecat din ţară), şi lipseşte un sponsor principal (motiv pentru care, foarte probabil lipseşte şi capul de afiş de anul trecut, omniprezentul artist de bază al spectacolelor de la Casa de Cultură a Studenţilor, Dumitru Fărcaş). În rest, an după an după an, programul rămâne în mare măsură - acelaşi.

Este jalnic să constaţi că de fapt niciuna dintre formaţiile şi proiectele artistice promovate la Casa de Cultură a Studenţilor la Cluj nu cântă şi în alte cluburi sau săli din localitate.

Toată activitatea acestor ansambluri şi grupuri artistice se petrece în circuit închis, prin două-trei evenimente anuale unde toate sunt adunate în gaşcă pe afiş şi pe scena Sălii Mari, pentru ca instituţia să-şi justifice activitatea şi spaţiile dedicate în scopuri culturale.

Proiectele, ale căror actvitate depinde de schimburile de experienţă din ce în ce mai rare dintre casele de cultură din ţară, sau ocaziile la fel de rare de cântări aranjate la nivel de primării între oraşele înfrăţite pe plan internaţional, sunt promovate prin afişe cu un concept de design lipsit de imaginaţie. Aceste afişe nu sunt lipite în oraş, iar machetele lor nu le regăsim în ziare sau pe net, pentru că instituţia nu face parteneriate media cu nimeni. Astfel, proiectele de la CCS Cluj rămân necunoscute pe plan local.

Concluzia este că, pe lângă faptul că cel puţin la Cluj, nu există un management coerent, capabil să descopere şi să sprijine tinere talente ale noii culturi urbane într-un oraş care doreşte să fie perceput ca o metropolă europeană, nu există un concept clar de marketing, o strategie pe termen lung şi o clarviziune a intereselor şi pasiunilor pieţei actuale de Studenţi (subliniem faptul că instituţia se numeşte Casa de Cultură a Studenţilor şi nu Casa de Cultură a unor oameni mai în vârstă, mutaţi la oraş, cu gusturi demodate).

Mai trebuie subliniat faptul că la ambele evenimente de Mărţişor de la Casa de Cultură a Studenţilor (din 2010 şi 2011), veţi observa că nu s-a perceput un preţ pe bilet la intrare. Intrarea a fost gratuită. Prin aceste sindrofii - chiar concerte – organizate periodic, gratis, lumea de la oraş (indiferent de vârstă) nu este educată să dea bani pentru cultură. Mai mult, cetăţeanul nu înţelege că atunci când cultura nu este susţinută de vreo firmă mare, nu se poate să cânte artistul gratis. Eu cred că Casa de Cultură a Studenţilor ar avea numai de câştigat, educând publicul să plătească un bilet la toate evenimentele organizate de instituţie în Sala Mare în timpul anului, şi nu ar mai fi nevoie probabil să se mai închirieze faţada clădirii ca spaţiu publicitar pentru diverse bannere de reclamă în timpul anului (un detaliu care ţine de aspect, estetică şi percepţia publicului asupra imaginei unei clădiri ca sediul unei instituţii culturale).

---

Schimbările la Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj par a fi nesemnificative în interior, iar cele care s-au produs, sunt doar la un nivel superifical, legat de renovare şi aspect exterior. Fenomenul retrograd, introvertit, ignorant şi apatic al instituţiei de la Cluj este direct influenţat de inerţia strategiilor culturale implementate în circuit închis de pe vremea comunismului. Activitatea instituţiei merge orbeşte într-un oraş dinamic deja (al doilea ca activitate artistică din ţară, după capitală), unde există un centru de promovare a artei independente şi experimentale, mai multe companii independente de teatru, cluburi, baruri şi discoteci unde se organizează concerte şi spectacole apreciate de către studenţii şi viitorii studenţi din generaţia actuală a oraşului. A considera că este suficient ce se întâmplă în acest sens în oraş pentru a stăvili în continuare evoluţia şi modernizarea mult amânată a organismelor care stau la miezul problemelor de la Casa de Cultură ar obliga conducerea din Cluj (care acum este subordonată direct Primăriei) să scoată suffixul a Studenţilor din denumirea oficială a instituţiei. Doar asta ar legitima activitatea din cadrul acestei clădiri.

---

Nu este nevoie să ieşi din imediata apropiere a Casei de Cultură a Studenţilor Cluj să vezi acţiuni culturale inovatoare şi esenţiale pentru dezvoltarea mentalităţii tineretului care creşte într-o viitoare metropolă europeană. La Librarium Book Corner (aflată la puţin peste 100 de metri distanţă) s-a iniţiat luna trecută o serie de dezbateri despre cultura urbană, prin care se doreşte şi sporirea interesului pentru citit. Prin aceste dezbateri, elevii şi studenţii sunt implicaţi în discuţii despre oraş şi mărcile sale culturale, precum şi trasarea unor hărţi ale oraşului, prin evidenţierea structurilor şi culturilor sale. Aducând împreună specialişti sau reprezentanţi ai mai multor centre active în mediul cultural, Librarium Book Corner pune preţ pe valoarea informaţională a întânirilor si încurajează reflexivitatea asupra anumitor modele culturale existente în mediul urban, depăşirea comportamentului mimetic şi înţelegerea lor. Cultura urbană nu este doar un tip specific de cultură, ci este în sine purtătoare de cultură. Ea aparţine oraşului pe care noi îl compunem şi pentru care suntem responsabili. Participativitatea culturală este un produs al responsabilităţii urbane.

---

Pentru a sublinia atitudinea retrogradă a mentalităţilor celor din conducerea Casei de Cultură a Studenţilor din Cluj-Napoca, propun să urmărim evoluţia activităţii la Casele de Cultură din alte localităţi importante şi centre universitare din ţară.

---

---

Timişoara

Mai întâi am fost şocaţi să aflăm că în iunie 2010, Primăria oraşului Timişoara, capitala Banatului, a interzis organizarea unor evenimente care “sa conturbe linistea publica” la Vapor (era vorba de concerte săptămânale, organizate în seri de final de săptămână, de muzică FOLK!, de care era responsabil Călin Bârcean de la Pragu' de Sus). Totul a fost anunţat fără niciun control oficial, fără nicio verificare, doar pe baza unei plângeri venită de la sute de metri distanţă. Intenţia de a interzice cântările la Vapor a pornit în 2009, deşi aceste evenimente definesc activitatea culturală a unui oraş, considerat deasemenea viitoare metropolă europeană. În aceeaşi perioadă se adunau mii de oameni în Centrul istoric al oraşului pentru a urmări proiecţiile meciurilor de la Campionatul mondial de fotbal...

---

Casa de Cultură a Studenţilor Timişoara a redeschis clubul Gong în 7 martie 2008. La primele evenimente (făcând abstracţie de petreceri) au fost invitate în recital un număr mare de formaţii locale, Timişorene: Stone Fixion, Sonatic, Blazzaj, Melting Carousel, Trio de Jazz, Era Ticăloşilor, Şcoala de corecţie, Survolaj, Implant pentru Refuz, Emil Kindlein, printre alţii ... deci, de ani de zile, Casa de Cultură a Studenţilor Timişoara sprijină concret scena locală.

Aici se reporneşte festivalul anual TIM Rock, care din 2008 este redenumit Open Mic TM. Unul din organizatori este Daniel Silvian Petre: „Se va organiza o preselectie de trupe tinere, cu un juriu format din muzicieni profesionisti. Trupele timişorene interesate să participe vor trimite un CV şi un CD la secretariatul Casei de Cultură a Studenţilor. Manifestarea se vrea un festival anual de sprijinire a rockului timişorean, un fel de TIMrock reloaded, dar din pacate nu putem folosi sintagma TIMrock“.

Timişoara era pe vremuri capitala muzicală a ţării noastre şi datorită acestui festival. Open Mic TM a fost organizat în 22 si 25 februarie 2009, iar trupa locală debutantă care a câştigat Marele Premiu al festivalului-concurs a primit o sală de repetiţii la Casa de Cultură a Studenţilor Timişoara.

---

În 2010, la Casa de Cultură a Studenţilor Timişoara s-au organizat concerte cu formaţii mai dure din străinătate, un exemplu fiind concertul din 4 martie: Kultur Shock, alături de Implant Pentru Refuz (cu bilet 20 lei). Evenimentul făcea parte dintr-un turneu mai extins prin Europa de est a formaţiei înfiinţată la Seattle. Deasemenea, s-au organizat concerte cu formaţii mai dure autohtone, precum este şi Festivalul Rubicon Assault Metal Night, organizat anual, (în 7.11.2009 au cântat Bucovina, Spectral, Faceplant, etc. / în 13.11.2010 au cântat aici Grimegod, Kratos, Apocalips, FOTOS 4, 5).

---

---

Iaşi

2010.DEC.2-5. Rock'n'Iaşi. Ediţia 4

Rock ‘n’ Iasi a devenit deja o tradiţie pentru publicul ieşean, prima ediţie fiind organizată în vara lui 2007 sub titulatura Rock’n’Iasi Open Air. Din 2009 s-a decis să se facă “indoor”, la final de an.

În perioada 2-5 decembrie 2010 s-a organizat a patra ediţie a festivalului Rock'n'Iaşi.

Trupe confirmate pentru festivalul organizat la Casa de Cultură a Studenţilor din Iaşi vin din toate colţurile ţării (Iaşi, Cluj-Napoca, Bucureşti, Chişinău, Craiova, Ploieşti, Reşiţa, Galaţi) dar şi din străinătate (Ungaria, Macedonia, Bulgaria): Alternosfera, Todo, White Walls, Les Elephants Bizzares, Dance Trauma, Los Pogos, Insane, Coma, Mat, Infected Rain, Rava, Schlitz, Popa Sapka, Ska Fara Trompete, m'IDLE, Maras, Conquering Lion, Last Hope, Phaser, Hungover, Heal, Fingerprint, Rowan, Zenith, Aamon, Magnum Opus, Experience Magnum, No Antidote, 789.Art.

---

In concordanţă cu mesajul “Susţine artiştii ieşeni!”, o noutate adusă festivalului o constituie aducerea în faţa publicului a tinerelor trupe ieşene de rock formate în cea mai mare parte din liceeni cu talent, dornici de afirmare. Printre aceştia se numără formaţii ca Heal, Hungover, m’Idle, Zenith, Rowan sau Fingerprint. Lor le-a fost dedicată ultima seară de festival, în care formaţia câştigătoare a concursului Rock’n’Liceu a primit posibilitatea de a înregistra un demo de debut într-un studio profesional.

---

Deasemenea, Casa de Cultură a Studenţilor Iaşi a editat o compilaţie în format CD (cu câte o piesă de la 20 de artişti şi formaţii ieşene de diverse genuri muzicale), care a fost lansată şi promovată în cadrul festivalului. Evenimentul a fost susţinut de Moldova Mall şi berea Ursus (o marcă de bere originară din Cluj, cumpărată acum câţiva ani de South African Beer, mutând conducerea la Bucureşti, construind o fabrică la Buzău, în Moldova şi oprind între timp orice fel de activitate la Cluj).

---

www.gaman.ro

---

www.rockniasi.ro

---

---

Buzău

Festivalul Top T Buzău 2010. Ediţia 26

Activitatea la Casa de Cultură a Municipiului Buzău este administrată din anii 2000 de către Fundaţia pentru Tineret Buzău (având în prezent o filială în Râmnicu Sărat, la Clubul Tineretului, pe Str. N. Bălcescu).

La Casa de Cultură a Municipiului Buzău se organizează cel mai longeviv festival de muzică rock din România, prima ediţie fiind organizată aici în 1983. Acest festival beneficiază de prezenţa fabricii de bere Ursus din localitate, care susţine evenimentul de mai multe ediţii încoace. Corneliu Constantinescu, Tolea Postovei şi Florin Artene sunt organizatorii principali ai acestui eveniment de la primele ediţii.

De 15 ani, aceeaşi echipă a pornit tradiţia festivalurilor anuale Bluzău, în aceeaşi locaţie. La ediţia aniversară din 2010, au fost invitaţi Ioan Gyuri Pascu, Berti Barbera, Nicu Patoi, Rares Totu, Daniel Silvian Petre, Nightlosers, Marcian Petrescu, Emil Kindlein. Festivalul a fost deschis de Tiptil, formaţie care a fost premiată de Fundaţia pentru Tineret Buzău la Stufstock 2010.

---

Puteţi vedea istoricul Top T aici:

www.topt.ro

---

---

În 2011, cultura urbană este mai bine reprezentată la Satu Mare decât la Cluj-Napoca.

---

Satu Mare

Centrul Cultural „G.M.Zamfirescu” s-a numit Casa de Cultură "G.M.Zamfirescu" după 1990, având acelaşi sediu de la sfârşitul anilor 60 (Str. Al. I.Cuza nr. 2). Perioada 1995 - 2003 a fost ceva mai slabă din punct de vedere a activităţilor, accentul fiind pus în etapa respectivă pe programe educaţionale. Casa de Cultură "G.M.Zamfirescu" s-a impus mai bine după 2003-2004, când a câştigat proiectul Phare pentru "Calificare profesională şi consiliere psihosocială pentru tineri defavorizaţi". Aceasta a fost un fel de rampă de lansare pentru imaginea instituţiei.

Instituţia este susţinută de Consiliul Local Satu Mare şi Primăria Satu Mare, colaborarea fiind una foarte bună, recomandată ca model şi pentru alte oraşe! Am pornit capitolul despre Casa de Cultură "G.M.Zamfirescu" cunoscând programul festivalurilor Samfest Rock şi Jazz din 2005 şi Christmas Fest (având secţiunea rock din 1995, la care s-a adaugat, din 2006, secţinuea de Jazz, secţinuea de Colinde şi secţinuea de Folk.

Din 2009, instituţia s-a restructurat, adoptând noua denumire şi devenind Centrul Cultural "G.M. Zamfirescu", fiind printre cele mai prolifice instituţii de acest gen din ţară.

---

Centrul Cultural „G.M.Zamfirescu” de la Satu Mare (care activează în paralel cu Casa de Cultură a Sindicatelor) este un exemplu demn de luat în seamă. În 2010, într-un oraş de 100.000 de locuitori, s-au oferit spectacole de teatru, dintre care menţionăm Zilele teatrului pentru copii „Lucian Blaga” (20 – 22.05), Cenaclul literar „Afirmarea”, a organizat preselecţia pentru Miss Ziua Oraşului (24.05), concerte săptămânale cu fanfară şi de jazz în Parcul Libertăţii în lunile iulie şi august, spectacole în cadrul Proiectului de Cooperare Transfrontalieră România-Ungaria 2007 – 2013 (28 – 30.05 şi 27.11), Spectacol de muzică şi dans „Visează cu mine” (18.07), un Stand Up Comedy (3.12), dar şi 6 concerte rock (cu formaţii autohtone – Bolthard, Grimegod, Smog, Relative, etc. - şi din Ungaria – Superbutt, etc.), o rockotecă Anti-Valentine's Day (13.02), un spectacol pentru copiii de la Casa Felicia cu Tavi Bud, Ionel Bledea şi Csaba Cserey (18.02), concerte jazz, dintre care menţionăm pe cel cu Csaba Cserey şi Harry Tavitian (11.03), un concert al formaţiei Rzeszow Klezmer Band din Polonia la Sinagoga Mare (30.05), un concert operetă cu Lendvay Gabriella - New York şi Chikany Bela - Budapesta (12.06, la Teatrul de Nord), un spectacol al Fanfarei Palatului Copiilor, Magic Dancers şi Ansamblului Codrişorul la Jocurile Naţionale Special Olympics România (19.06), un concert de chitară acustică cu Gionni di Clemente (Italia), Bob Bonastre (Franţa), Szabo Sandor (Ungaria), Ralf Gauck (Germania), Szilagyi Zoltan şi Szatvari Csaba (18.05), un concurs de break- şi hip-hop dance „Bounce”, ediţia a II-a (27.02, la Casa de Cultură a Sindicatelor), Festivalul Internaţional Samfest Jazz la Filarmonica „Dinu Lipatti” (23 – 26.06) urmat de Christmas Fest Jazz (10.12 la Clubul Insomnia), Festivalul Internaţional Samfest Rock la Aeroclubul Satu Mare (7 – 10.07) urmat de Christmas Fest Rock (17-18.12, FOTO7) şi Christmas Fest Folk (15.12 la club Poesis) ... pe lângă altele.

---

Este evidentă diversitatea domeniilor artistice şi culturale acoperite de programul Centrului Cultural „G.M.Zamfirescu” din Satu Mare. Aici, în cursul anului, poţi număra pe degetele de la o mână concertele de muzică populară şi folclor tradiţional. Într-o localitate cu un sfert din populaţia Clujului (capitala Ardealului), prioritatea activităţii de la principala Casă de Cultură a oraşului este invers proporţională cu activitatea Casei de Cultură a Studenţilor din Cluj.

---

În 2011, cultura urbană este mai bine reprezentată la Satu Mare decât la Cluj-Napoca.

---

---

Bucureşti

Casa de Cultură a Studenţilor “Preoteasa”

În 2 noiembrie 2007, Casa de Cultură a Studenţilor Bucureşti a sărbătorit 70 de ani de activitate. În acel an, Casa de Cultură Preoteasa a organizat un eveniment aniversar având conceptul 70 de ani, 7 zile, 7 genuri diferite, 7 trupe/zi.

În anul 2007 la Preoteasa s-au desfăşurat proiecte culturale si artistice precum Europa şi Noi (teatru, muzica: alternativ, folk, jazz), Naţionala de rock, iniţierea unui festival de folclor la Bucureşti, Festivalul Internaţional de Teatru Studenţesc “Eugene Ionesco” şi un turneu de primăvară prin câteva centre universitare din ţară cu ansamblul “Doina”, grupul Truverii, Trei Ceasuri Bune (folk), Teatrul Studenţesc Podul şi Compania de Artă “Studio 24”.

Asta se întâmpla la Bucureşti acum trei ani. Între timp, tot aici se deschide cel mai tare club cu scenă de concerte Live la ora actuală, din România, The Silver Church (FOTO 8), unde au loc toate concertele de lansare de albume de la toate formaţiile importante de nişă, pe lângă multe alte mini-festivaluri şi concerte cu artişti străini... cu o sală lipsită de scaune în faţa scenei!

---

---

Din câte îmi dau seama, din 2010, toate casele de cultură mai mari din ţară s-au despărţit de websaitul http://www.studentie.ro şi şi-au creat propriile pagini de web (o mişcare mult amânată). Studenţie.ro se concentrează de acum încolo mai mult pe activitatea celor de la Bucureşti.

---

www.ccsclujnapoca.ro

---

www.facebook.com/Casa.de.Cultura.Cluj.Napoca

---

www.ccs-tm.ro

---

www.ccsiasi.ro

---

www.casazamfirescu.com

---

www.fptbz.ro

---

---

Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj a fost preluată în luna august 2010 sub administratrea Primăriei Cluj-Napoca, iar primarul actual al Clujului, Sorin Apostu, a crescut în Moldova, fiind născut la Focşani (în 8.02.1968).

---

La Casa Municipală a Culturii (Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca), săptămâna asta (14-18 martie) a fost dedicată lui Avram Iancu. Sunt sigur că dacă aceste evenimente ar fi corelate cu altele care să prezinte un interes de actualitate pentru tineret, ele ar putea avea un impact mai mare asupra publicului. Faptul că nimeni nu se gândeşte la acest aspect al activităţii, şi că evenimentele sunt promovate în circuit închis, şi anunţate în ultimul moment (am aflat despre această săptămână specială luni 14 martie, printr-un email trimis la 10.30 dimineaţa, iar ulterior, prin alt e-mail în cursul după-amiezii care anunţa modificările din program...), vin ca o dovadă suplimentară a perpetuării sindrofiilor post-decembriste din urbele noastre.

---

Linkuri CZB 2010.

---
Iaşi. Rock'n'Iaşi 2010

http://czb.ro/articol/1022/

---

Buzău.

Interviu Tolea Postovei

http://czb.ro/articol/1023/

---

Interviu Corneliu Constantinescu

http://czb.ro/articol/1024/

---

Cluj-Napoca

PĂREREA MEA. Casa de Cultură a Studenţilor. 

Concertul aniversar de 50 de ani

http://czb.ro/articol/1028/

---

Renovare în detrimentul Modernizării

http://czb.ro/articol/1032/

---

CCS Cluj ca spaţiu de afişaj public

http://czb.ro/articol/1033/

---

PĂREREA MEA. CCS Cluj la 50 de ani. Înainte de renovare.

Partea 1

http://czb.ro/articol/1038/

-

Partea 2

http://czb.ro/articol/1037/

-

Partea 3

http://czb.ro/articol/1036/

-

Partea 4

http://czb.ro/articol/1035/

-

Partea 5

http://czb.ro/articol/1034/

Facebook Twitter MySpace  
 

Lasa un comentariu: (max. 1800 caractere)

Nume:   Antispam:  

COMENTARII:

16.03.2011, 16:16PM, scris de Ion S.
Imi place site-ul asta, ca se observa multe chestii :) Felicitari!

Articole relative:

CJ. Încă un an de criză culturală
CJ. Încă un an de criză culturală...
Publicat in: 13.05.2011, Ora: 11:24AM
CJ. Trăim într-o lume cuantumă. O introducere
CJ. Trăim într-o lume cuantumă. O i...
Publicat in: 27.04.2011, Ora: 06:55AM
CJ. Regulile nescrise ale scenei de concerte
CJ. Regulile nescrise ale scenei de co...
Publicat in: 24.04.2011, Ora: 17:59PM
Procesele din Industria Muzicală autohtonă
Procesele din Industria Muzicală auto...
Publicat in: 22.03.2011, Ora: 09:58AM
Michael Jackson nu a murit! Partea 3. Forever King of Pop. Turneul din 2011
Michael Jackson nu a murit! Partea 3. ...
Publicat in: 13.03.2011, Ora: 06:00AM
Înființarea
Înființarea...
Publicat in: 31.12.2015, Ora: 05:50AM
2015.DEC.2. Transilvania Jazz Festival. Sebastian Spanache Trio
2015.DEC.2. Transilvania Jazz Festival...
Publicat in: 27.11.2015, Ora: 07:05AM
Călin Bârcean (Pragu' de Sus, Timișoara)
Călin Bârcean (Pragu' de Sus, Timiș...
Publicat in: 19.11.2015, Ora: 10:51AM
O carte
O carte...
Publicat in: 05.11.2015, Ora: 05:51AM
Pragu’ de Sus
Pragu’ de Sus ...
Publicat in: 09.10.2015, Ora: 05:46AM
Acasa | Contact | Disclaimer | Blog | RSS Feed • CLICKZOOMBYTES © 2010-2017 • Revista De Muzica Online